Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 10.10.2013 20:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mitäs tälle kuuluu? Vai kuuluuko mitään :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 10.10.2013 21:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Esa66 kirjoitti:
Mitäs tälle kuuluu? Vai kuuluuko mitään :)


Eipä taida kuulua mitään,tai voihan kuulumisia kysellä tojota tai mersufoorumeilta :mrgreen:



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 11.10.2013 14:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
höh. pari on tullu tehtyä , eli manuaalista tomaatiksi. ei edes paha homma. kunhan on ehjä loota asennettavaksi ehjine vetolevyineen ja säätöprikkoineen.
myös manuaali cx tuli muunnettua automaatiksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 11.10.2013 15:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Muistan kun joku täällä aikoinaan kehui automaattia bexin perässä (Jasu?), tehtyään konversion.
Toi muistini mukaan sitkeyttä lisää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 11.10.2013 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Onhan noita jokunen tullut väsättyä, osaavan kaverin kanssa. Käytännössä kaikki ominaisuudet paranevat automaatiksi muutettaessa, mukavuus merkittävästi...

Hiljalleen alkaa kyllästyttää nykyisessä käyttöautossa tuo kytkimen polkeminen, eikä ärsytystä oikein vähennä se kun verstaalla olisi kaikki osat Xm:n automaatiksi muuttamiselle. Puuttuu vain viitsiminen sekä jaksaminen, vielä ei siis ärsytä tarpeeksi..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 12.10.2013 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Tuo Huikon aihio taitaa nykyään olla minun nimissäni. Olisihan se ihan mukava muuntaa automaattisesti vaihtavaksi, jos joku haluaisi vaikka ensi kesänä ryhmäprojektina moisen toteuttaa. Yksinään en taida hommaan lähteä. :D



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 12.10.2013 20:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Aah, nyt ymmärsin :lol: Miksi homma ei edistynyt :)

Kesällä vois tosiaan pitää jonkinlaisen teemapäivän, jos saa osat kerättyä kasaan talven aikana.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 12.10.2013 20:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Mulle aikoinaan kulkeutui konevikainen GTi jossa oli Jasun preppaama laatikko.
Heitin sen TD Vaniin, vieläkin weetuttaa sen hävittäminen :cry:



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 14.10.2013 18:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mitäs tämä vaatisi bexin osia? Vaihteensiirtäjä, polkimet, vaijerit. Mitkä osat kävisi xantiasta/xsarasta, luulis olevan helpompi löytää :D

Onko noissa turbo ct xantia/xm malleissa käyvät automaattilootat?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 14.10.2013 19:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
Laatikko ZF 4HP17 turbiineineen+ vauhti "pyörä " ( semmonen peltinen jossa hammaskehä ) +Vetoley+ säätölevyt +keskikonsoli +vaihteensiirto paketti siihen konsoliin.
sitten vaan manuaaliloota +kytkin+vauhtipyörä pois. . kytkinvajeiri pois , kytkinpolkimen voit polkasta sinne lattialle ja matto päälle. se pysyy siellä.
sitten alkaa ekaksi sen vaihteesiirto systeemin asennus, eli manuaalin vermeet konsoleineen pois ja tilalle sen automaatin tavarat sähköineen = valaistus + tietenkin muut himmelit.
sitten vaan peltistä vauhtipyörää SÄÄTÖLEVYINEEN ja tiivisteliimoineen ( niihin vauhtipyöräpultteihin ettei tuu öljyt heti kampiakselilta) kolmikulmainen vetolevy myös kiinni niillä pulteilla. sitten alkaa sovittelu siten että turbiinin ja sen vetolevyn väliin ei jää ilmarakoo = katkoo sen vetolevyn kulmat , tarkoittaa niitten säätölevyjen käyttöä oikeissa paikoissa.
loput tavarat kiinni + öljyt = esim. Dexron . vaihdesiirron säätö ,että P+R+N+A+1+2 osuu kohdalleen oikein.
tuossa kohtaa kulkimen on syytä olla jo pyörillään ns. liikkuvaa mallia
muuten . sen vetolevyn kiinnityksessä turbiiniin on syytä käyttää teräspultteja = M8x13 muistaakseni.

en muista enää kaikkee mutta aina oon saanu ne pelaamaan just oikein.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 14.10.2013 19:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
noitten teräspulttien pituus voi olla myös 16 mm


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 14.10.2013 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ennemmin 4HP14



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 14.10.2013 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Hiukan tarkennusta Koken ohjeisiin:
- automaattilaatikon tyyppi on ZF 4HP14, löytyy bx:n lisäksi alkupään Xantiasta, ZX:stä, Pösön 205-306-405 malleista
- keskikonsolia ei tarvitse vaihtaa, manuaalivaihdekepin pussin tilalle käy suoraan beksi-automaatin vaihdekahva ja siitä lähtevä vaijeri, tosin manuaalin vaihdekaavan tarran joutuu poistamaan ;)
- vetolevyn kiinnittämiseen ei käy manuaalivauhtipyörän pultit, koska ne ovat liian pitkiä. Ne on joko pätkittävä lyhemmäksi tai autom. omat pultit löydettävä
- startin herätejohto vietävä automaattilootassa olevan katkaisijan kautta, jottei auto käynnisty vaihde päällä

Nuo nyt ainakin tulivat mieleen :)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 14.10.2013 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Minkähänlaisia vääntöjä tuo 14 kestää?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 14.10.2013 23:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Ei kait paljoa yli 19GTi:n, tehtaan mukaan. Tosin on näitä TD:n perään laitettu ilman että vahvistetaan, ja ehjänä se aski on tuolla purkuautossa. Jasu ja Eskere voikin kertoa siitä enemmän.
Niin, enempi vääntöä nuo saadaan kestämään sorkkimalla kytkinpakkoja, em. tahot kertonevat lisää?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Onkos joutavia poljinasetelmia ja vaihteensiirron osia kaikkinensa tarjolla? Miksei myös laatikkoa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 06:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
.


Viimeksi muokannut Teme päivämäärä 15.10.2013 06:11, muokattu yhteensä 1 kerran


Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 06:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Pitäis löytyä keppi/poljinkamat, ehkä muutakin.
Tarkastan illalla.

Kesti ainakin TD:n perässä 1,2 bar paineilla.



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 06:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Teme kirjoitti:
Pitäis löytyä keppi/poljinkamat, ehkä muutakin.
Tarkastan illalla.

Kesti ainakin TD:n perässä 1,2 bar paineilla.

Pitäis siellä olla se yks mun laatikko kanssa, eiköhän sekin joutaisi kun on siirrytty AL4-kantaan :)
Pösö 306:sta peräisin.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 07:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Eli pitäis löytyä koko setti



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 12:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kiitoksia tarkennuksesta ....tuota itekkin tarkoitin . on joko 4hp14 tai 7 hp14


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 12:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
on joko 4hp14 tai 7 hp14
Tuskin nyt sentään 7-pykäläinen :shock: Onkos semmoista edes ZF:llä "aitona" automaattina? XM:ssä ollut lienee 4HP18?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 12:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei tainnu pykäliä löytyy neljää enempää , mutta eräissä vanhemmissa bekseissä esiityi tuo tyyppinumero huolto-ohjeissa.
ei oo koskaan lukenu lootan kyljesta tyyppilätkää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 15.10.2013 13:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Täältä Pösö 205 1.6i automaatti (ajettu 150 tkm) varaosiksi. Vaihteenvalitsin on mennyt, kaikki muu löytyy.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX manuaali -> automaatti konversio
ViestiLähetetty: 30.10.2013 06:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
18/20 kestää näköjään 330Nm(max), liekö sitten kuinka paljon vahvempi kuin 14?

Kävin tuossa kokeilemassa yhtä hp14 lootaa, kun tässä vieressä oli tarjolla toimivan auton kanssa.
Laatikko luisti, öljytikku ei osunut öljyyn, mikä ainakin osa syynä tuolle. Muuten tuntui toimivan mallikkaasti. Omistaja kuitenkin oli surutta vedellyt vajailla öljyillä, joten pakat lienee ottaneet kipiää? Täytyy miettiä, josko jonkin tarjouksen romusta tekisi.

Mites tuo öljyn vesikiertoon liitetty "lämmönvaihdin" on bexissä toteutettu? Xantiassa kulkee omaa linjaansa syylariin. Tämmöisen kuvan löysin, ja kovasti ylävesiletkulta näyttää?


Liitteet:
image.jpg
image.jpg [ 75.97 KiB | Katsottu 11223 kertaa ]
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: