|
Kirjoittaja |
Viesti |
vibes
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 12:43 |
Viestit: 1073 Paikkakunta: Turku
|
Justhan täällä joku puhui vaihdattaneensa lasin femmaan vajaalla neljällä huntilla. On niitä muitakin mestoja ku Veho missä vaihdattaa...
Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu
Assumption is the mother of all fuck ups.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 13:23 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Tulsku kirjoitti: Ralle kirjoitti: Michelin ei osaa talvirenkaita tehdä, tämähän on ainakin nastojen kohdalla ihan yleistä tietoa. Minä taas olen kuullut ihan yleisenä tietona, ettei Nokian osaa tehdä renkaita. Yleisesti on tiedossa, että mitkään yleistykset eivät pidä paikkaansa 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
maramutteri
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 14:16 |
Viestit: 108
|
Ollaan mitä mieltä tahansa nasta- ja kitkarenkaista ja niiden paremmuudesta, taitaa askeleet johtaa entistä useammin kitkarenkaitten ostamiseen nastoitettujen vaihtoehtona. Ainoastaan nastarenkaista johtuvien ongelmien selvä väheneminen voisi pitää tilanteen ennallaan tai jos voitaisiin selkeästi osoittaa, että kitkarenkaitten käyttö lisäisi vakavia onnettomuuksia. Tosin ei ne renkaat eikä keli niitä onnettomuuksia aiheuta. Eiköhän ne pääasiassa johdu kuljettajien taitamattomuudesta. http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 135521/304
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 16:13 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
XM-Hannu kirjoitti: Jos joka toinen lasinvaihto on nastan aiheuttama, niin isosta määrästä puhutaan joka tapauksessa. Jos joku tietää oikeita lukuja minun arvailujen sijaan, niin kiitollisuudella otetaan vastaan. Kolmesta kulkineesta olen tuulilasin joutunut vaihdattamaan ja kohta olisi taas yksi menossa. Vaihtojen syyt: kaveri vahingossa huitaisi Swiftin lasiin (ja maksoi sen), BX:n lasi oli kulunut melko läpinäkymättömäksi + alareunasta perinteisestä kohdasta halki, Xantian lasi oli kulunut melko läpinäkymättömäksi ja nyt A4:n lasi on kulunut melko läpinäkymättömäksi. Eli siinä heti kolme tehtyä ja yksi tuleva lasinvaihto, joista yhdenkään syy ei ole ollut nasta. XM-Hannu kirjoitti: Käsittääkseni halvimmat lasit liikkeessä vaihdettuna maksavat n.450. 200-300 euroa ovat yleensä olleet, kun ei ole mitään suhteita minnekään, eikä ole viitsinyt tinkiä. Halvemmalla varmasti saisi, jos viitsisi kysellä useammasta paikasta ja tinkiä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 16:43 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
[quote="laakeri"200-300 euroa ovat yleensä olleet, kun ei ole mitään suhteita minnekään, eikä ole viitsinyt tinkiä. Halvemmalla varmasti saisi, jos viitsisi kysellä useammasta paikasta ja tinkiä.[/quote] Minun "hatusta heittämäni" luvut jääköön siis hatusta heitetyiksi. Itselläni lasinvaihdon syy on yleensä ollut katsastuksessa tullut hylky halkeaman takia, joka on alkanut nastan iskeytymisestä. 4 lasia 1,3 miljoonasta  ei siis ollut riittävän kattava otos mietittäessä yleensä lasinvaihtojen syytä. Varmaan minulla syynä on päivittäin ajo 80-120 km/t työmatkat. Taajamanopeuksilla nastat ei irtoile, tai ainakaan lennä, samalla tavalla. Ja vaikka lasi osuisikin nastaan 50.ssä, niin iskuenergia on vain neljännes verrattuna 100 km/h tapahtuvaan kohtaamiseen. Täytyykin seuraavaksi tulla Lappeenrantaan vaihdattamaan lasi, kun taas on sille tarvetta.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 18:26 |
Viestit: 1496
|
Kyllä se vaan on hyvä, että molemman lajin talvirenkaita käytetään. Esimerkkinä vaikka tämä kuva: Driving too close by Lauri_K, on Flickr Ilmeisesti vastaan tulleessa Focuksessa oli kitkarenkaat, kun takana tulevat pystyivät ajamaan noin lähellä, ei sinkoile nastat rikkomaan tuulilasia. Focuksen takana ajavilla sen sijaan oli varmaankin nastat kun pidettiin 100km/h nopeudessa tuollaisia turvavälejä. Nastoillahan auton saa turvallisesti pysähtymään kelissä kuin kelissä.  Ps. Kolmas vastaan tulevista autoista on C5: Citikkakuskithan eivät roiku kenenkään puskureissa. 
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 19:01 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Lauri kirjoitti: Kyllä se vaan on hyvä, että molemman lajin talvirenkaita käytetään. Esimerkkinä vaikka tämä kuva: Driving too close by Lauri_K, on Flickr Ilmeisesti vastaan tulleessa Focuksessa oli kitkarenkaat, kun takana tulevat pystyivät ajamaan noin lähellä, ei sinkoile nastat rikkomaan tuulilasia. Focuksen takana ajavilla sen sijaan oli varmaankin nastat kun pidettiin 100km/h nopeudessa tuollaisia turvavälejä. Nastoillahan auton saa turvallisesti pysähtymään kelissä kuin kelissä.  Ps. Kolmas vastaan tulevista autoista on C5: Citikkakuskithan eivät roiku kenenkään puskureissa.  Tuossahan on selkeä kilpailutilanne. Ohituskaista päättyy, mutta vielä ehtii imusta aloittamaan ohituksen. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 20:02 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
XM-Hannu kirjoitti: Täytyykin seuraavaksi tulla Lappeenrantaan vaihdattamaan lasi, kun taas on sille tarvetta. Beksin lasin vaihdatin Kotkassa muutama vuosi sitten, tosin ei se ihan kahtasataa tainnut maksaa, olisiko 170 € tjsp ollut. Xantiasta tuli vaihdatettua kyllä Lappeenrannassa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 20.10.2013 21:50 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ootte hassuja. Minä lyön käräjille jokaisen joka ei täytä Suomen lakia tulille(jokainen varmaan tuntee tuon määräyksen).
Tyhmät vertauskuvat keskisestä-Euroopasta voi jättää niille, jotka jaksaa kuunnella! Me eletään napapiirillä.
Ja roiskeläpät takas!
Ok, työvälineissä on nyt kitkat, on välikelin renkaat! Sitten kun talvi tulee, pistetään nastat, niillä kitkoilla ei tee tosikelissä yhtään mitään!
Hienoahan se on, että kompataan eurooppalaisittain elämää, no ei oikeesti oo!
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 21.10.2013 12:18 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Onneksi Nikon kommentti on edelleen ainoa oikea tuolla alussa Mutta, kaikilta on unohtunut alkupepäinen kyssäri: itse en laittas nelivetoautoon nastarenkaita, menee ihan hukkaan. Ja jos minä saisin itse päättää oman autoni rengastuksen niin turvallisen versio olis nastat takana ja kitkat edessä, vetotavasta riippumatta (harmi kun laiton se on).
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 21.10.2013 12:23 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Cikatti kirjoitti: Mutta, kaikilta on unohtunut alkupepäinen kyssäri: itse en laittas nelivetoautoon nastarenkaita, menee ihan hukkaan. On se nelivetokin mukava saada kääntymään ja pysähtymään. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 21.10.2013 13:26 |
Viestit: 2821
|
Cikatti kirjoitti: itse en laittas nelivetoautoon nastarenkaita, menee ihan hukkaan. Saisikos tähän perusteluita?
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 21.10.2013 14:07 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
tuommoinen asia tuli työpaikan kaffepöydässä esille, että varsinkin nämä uusimmat kitkat on umpinaisia kuvioiltaan, räntäloskassa oli tullu vaikeuksia, kun nousi siihen loskan päälle, ja edellä oleva oli jarrutellut ja pysäyttänyt oman kulkineensa, oli tullut läheltäpiti tilanne  . Todettu sitten, että edellä menijässä oli paljon avonaisempi rengaskuvio (nastarenkaat), joka poisti loskaa tehokkaammin, nastoilla itsessään ei tässä tapauksessa ollut vaikutusta pitoon...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 11:33 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Ehkä on aika päättää spekulointi tähän: Ostin NASTAT. Ja juu... käytetyt. Hakkikset joisssa kahdessa kaikki nastata tallella, kovametalleineen ja toisista (olleet vetopyörillä) puuttuu n. 10% nastoista. Mikä parasta ne on valmiiksi vanteilla jotka sopii meidän nelikkoon  Cikatti: Suottaapi tuo olla että noilla kitkoilla ajelis nelikolla ihan hyvin ja turvallisesti. Olisin moiset ehkä ostanutkin JOS: A. Ko. autolla ajaisin vain minä. Vaimon ja kyydissä olevien lasten vuoksi en ota ylimääräistä riskiä B. Olis ollut varaa ostaa uudet kitkat. Käsittääkseni kitkoissa tuo pitokyky heikkenee nopeasti vaikka pintaa olis vielä runsaasti.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 11:56 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Pitokyky heikenee tai sitten ei, vähän merkistä ja valmistusmallista kiinni, viimeisistä Blizzakeista alkoi pito hävitä aika perusteellisesti kuluneena, nyt on alla Misukkaa ja Nokian R, erot on minusta olemattomat. + Yhdet Ivalot nastoilla vuodelta 2000, hienosti pitää 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 14:34 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"A. Ko. autolla ajaisin vain minä. Vaimon ja kyydissä olevien lasten vuoksi en ota ylimääräistä riskiä"
Tämä on itseasiassa pirun hyvä perustelu ja käytin tätä itse aina kun taloudessa oli nainen jolla ajokortti. Naiset ihan oikeasti keskimmäärin haluaa ajaa piikeillä.
Tässä kun on pari talvea ajanut 2 tonnia painavalla rohjolla kitkat alla niin ei voi sano muuta kuin että kyllä kulkee helposti ja on muuten ollut lunta sikana. Ja eipä sitä ota yhtään ylimääräistä riskiäkään kun on kitkat nastojen sijasta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
maramutteri
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 14:57 |
Viestit: 108
|
XM-Hannu kirjoitti: Yksi poitti tähän nasta-kitka keskusteluun on ne keties yli 100 000 tuulilasia vuosittain, jotka nastan osuttua menevät vaihtoon. Mikä lie keskihinta tuulilasille, on varmaan toista tuhatta. En tiedä tuulilasien rikkoontumisesta, mutta joka talvi on auton konepeittoon tullut turhan monta todennäköistä nastan jättämää iskemää.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 15:08 |
Viestit: 1114
|
Kuinkahan moni "nastan iskemä" on todellisuudessa kiveniskemä? Kun niitä tulee kesälläkin..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 16:15 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Mistä tuon nastan- ja kiveniskemän eron näkee? Joskus toki kiilaavan törpön kitkarengastus on selvästi havaittavissa, mutta nastattomuutta ei kuitenkaan aina ole mahdollista havaita.
Viimeksi tuulilasini koki äkkivanhenemisen vastaantulevan sorarekan taholta. Kaikki eivät surullista kyllä vieläkään ole oppineet turvallista lastausta.
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 16:35 |
Viestit: 2821
|
[quote="CikattiJa eipä sitä ota yhtään ylimääräistä riskiäkään kun on kitkat nastojen sijasta.[/quote] No eikös ne nyt ollutkaan yhtä hyvät kuin nastat? Myös jäällä? Mielestäni molemmilla on pystyttävä ajamaan samaan tyyliin. Mielenkiinnolla jään odottamaan ekoja kunnon kelejä omakohtaisesti, jotta pääsee kitkoja kokeilemaan jotka tuossa uusimmassa hankinnassa tuli mukana. Nelikossa taas odottaa nastat alla ja veikkaan, että pito on parempi..... Tästä se tutkimus sitten alkaa Lupaan raportoida kumpi on kivempi 
|
|
|
|
 |
Karvalakki
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 18:29 |
Viestit: 45
|
Itsellä ei ole n.600 tkm ajetun kilometrin aikana hajonnut yhtään lasia nastojen takia. Lagunaan osui vuosia sitten kesällä vastaantulevasta sorayhdistelmästä kivi joka hajotti lasin. Berlingoon osui samana vuonna alkusyksystä kivi aivan lasin yläosaan ja siitä halkeama. Nyt omaan autooni osui kesällä kivi edellä ajavasta autosta aiheuttaen härän silmän. Yhtään lasia ei ole hajonnut talvella vaikka silloin kyllä eniten ropisee tavaraa lasiin.
Huomaa kyllä kun talvirenkaat on alla taas, niin kuinka paljon kiviä tarttuu renkaan kuvioihin. Hetken ropisee alustassa kun kiihdyttelee maantienopeuteen.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 22.10.2013 19:05 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Karvalakki kirjoitti: Itsellä ei ole n.600 tkm ajetun kilometrin aikana hajonnut yhtään lasia nastojen takia. Lagunaan osui vuosia sitten kesällä vastaantulevasta sorayhdistelmästä kivi joka hajotti lasin. Berlingoon osui samana vuonna alkusyksystä kivi aivan lasin yläosaan Suunnillen saman verran on tullut huristeltua (viimeiset kymmenen vuotta 30tkm/vuodessa h-autolla ja 5tkm kevyt ka:lla ja muilla) ja ei ole tarvinnut lasia vaihtaa. Tosin pariin on tullut häränsilmät ja toinen oli keskellä kesää sora-auton lavalta lentänyt kivi. Toista en tiedä, saattoi olla nastakin. Olen odotellut sen vaihtamista nyt kolme vuotta, kun vakuutusyhtiö antoi 10 vuotta aikaa korjata. Nyt alkaa lasi olla niin samea että voisi vaihtaakin. Lasivakuutus tulee kaupan päälle, kun olemme plussuperhyper asiakkaita ja omavastuu on 110 eur/lasi. Mutta kuten tuossa aiemmin ketjussa mainitussa tutkimuksessa todettiin on ajomäärään suhteutettuna nastat ja kitkat yhtä turvallisia. Junnuna ajoin nastoilla Cx:n tolpan ympäri nastoilla ja kymmenkunta vuotta sitten risteyksessä kitkoilla nastarenkailijan perään, kun tämä päättikin kesken pelin jäädä vastaantulijaa odottelemaan. Tasapeli siis nastat vs kitkat 1-1. Mutta jos suhteutetaan ajomäärään niin kokemukseni perusteella kitka on turvattomampi, sillä ajelin niillä korkeintaan 50 tkm talvikelissä vs nastarenkailla ajettuun 250 tkm. Tällöin suhde kasvaa 5:1, nastojen ollessa turvallisemmat. Olen kokeillut myls aitoamerikkalaisia m+s renkaita ilman nastoja. Niillä meno oli varsin villiä *raskaiden mutta kevytperäisten duallyn ja sportsvanin kanssa. 7m pituinen Dually oli varmaan näky, mentiin tuusulan väylän ramppia poikittain, kun oli vähän liukasta.hiukan liian terävä polkaisu, takapyörien pidon menetys, automaatti, jolla hankala korjata luisua jne. Sen kokemuksen jälkeen ajelin Duallyn sijaan bussilla, jos oli epäilys jäästä. Samoin vanin talviautoilu tuli jätettyä ohikiitävään kokeiluun, kun se ei kääntynyt eikä pysähtynyt 'kitkoilla. Vahingoista viisastuneena olen varustanut myös 5,5tn folkkarin nastoilla, kun kuskailen sillä raksatavaraa myös talvella. Sekään ei käänny tai pysähdy muilla renkailla. (eikä lähde tyhjänä liikkeelle) Rengasvalinta on kokemuspohjalta pikälti auton käyttötarkoituksesta, painojakaumasta ja liikennöintialueesta kiinni. Jos ajelee pääosin lumisilla teillä omaan tahtiin, voi suotuisissa oloissa kitkoillakin pärjätä, mutta alle 12 tn luokassa kannattaa nastat laittaa ainakin etupyörille. Ja silloin jos joutuu ajelemaan kaikilla keleillä. Tai nämä ovat tietenkin subjektiivisia kokemuksia..
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 23.10.2013 01:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Olen nykyään (noin 3 vuotta) ajanut rauhallisemmin ja sekin näkyy asenteellisuudessa, tarpeeseen, tai asennevammaisuuteen tarvitaan nastat. En edes aloita asvaltin kulumisesta mitään läpänheittoa ja mitä se maksaa. Nastat irroittaa jokaisella 1 00 km matkalla 100-200 g tavaraa tiestä.
Ja sitten muuten tämä lainaus: "Itsellä ei ole n.600 tkm ajetun kilometrin aikana hajonnut yhtään lasia nastojen takia"
Suurin syy lasiin tulevista iskeymistä on juurikin KITKOJEN syytä. Sinne lamellien väliin kertyy järkyttävä määrä ilmakiväärin kudin kokoista kiveä. Olen erityisesti kuunnellut viimeisen kahden vuoden aikana sitä mahtavaa ropinaa joka syntyy kun kitkoilla kiihdytän motarin rampista motarinopeuteen, kiveä lähtee todella vihaisesti joka pyörästä.
Ajamisen asenne lähtee kitkan käytöstä. Olen ollut absoluutisen kitkavastainen mutta olen kasvanut jo teinipojasta mieheksi, kitka on pirun hyvä. Ai miksi? No, kun ei ole kiire, mihinkään.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 23.10.2013 07:36 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Cikatti kirjoitti: Olen ollut absoluutisen kitkavastainen mutta olen kasvanut jo teinipojasta mieheksi, kitka on pirun hyvä. Älä ny ala, pidä vaan tiukat provoisoivat mielipiteet pinnassa, niin pysyy Patongin lukijoilla veri kiertämässä 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kitkat vai nastat nelikko tila-autoon? Lähetetty: 23.10.2013 07:46 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tänään aamulla töihin liukastellessa muistui taas mieleen, että ihan sama onko kitkat vai nastat, kunhan ei ole nokialaisia renkaankorvikkeita Prklettäkö tuommoiset on joskus pitänyt hommata pilaamaan tuo natsiheteka. Kai se on jossain vaiheessa vaan vedettävä vyötä tiukemmalle ja hommattava siihen ihan oikeat renkaat.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|