Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 02.11.2013 22:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Sanokaahan asiantuntijat arvionne tästä.

Bexissä mekastaa ilmeisesti vasemman eturenkaan laakeri. Ääni muuttuu ajaessa siten että kun kaartaa vasemmalle niin jurnutus (jollainen ääni siis on) vaimenee liki olemattomiin. Suoraan ajaessa ja vastaavasti oikealle käännyttäessä ääni pysyy aikalailla vakiona.
Tietämättä sen tarkemmin bexin eturenkaan laakeroinnin sielunelämästä kysyn täten mahdollista täsmähoito reseptiä?

Kiitos jo etukäteen runsaasta palautteesta :mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 02.11.2013 23:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
http://www.rmattila.com/images/remontit/bx_etupyoran_laakerin_vaihto/


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 03.11.2013 09:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
IsoD kirjoitti:
Bexissä mekastaa ilmeisesti vasemman eturenkaan laakeri. Ääni muuttuu ajaessa siten että kun kaartaa vasemmalle niin jurnutus vaimenee liki olemattomiin.

Paitsi että tuolla diagnoosilla olen pari kertaa vaihtanut ensin se vähemmän huonon laakerin ja seuraavana päivänä sen rikkinäisen. Alapallot suosittelen vaihtamaan samalla jos ei ole kovin uudet, on kuitenkin huomattavan mukava vaihtaa kun olkakappale on pöydällä.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 03.11.2013 12:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Tuo puolikas sisäkehä lähtee navasta irti myös niin, että rälläkällä tekee viistosti uran laakeripintaan ja sitten taltalla ja vasaralla kopsauttaa sen poikki. Jos ei satu olemaan tuota erikoisulosvetäjää käsillä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 03.11.2013 16:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Kiitän näistä ohjeista. Siis Motonetin kautta tutun autokorjaajan pakeille.



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 03.11.2013 17:26 

Viestit: 161
Paikkakunta: Jönköping
Mulla ois tuossa ylimääräisenä beksiin uusi laakeri ja stefa. Voin laittaa tulemaan postikuluja vastaan.
Laita yv:tä jos kiinnostaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 03.11.2013 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
XM-Hannu kirjoitti:
Tuo puolikas sisäkehä lähtee navasta irti myös niin, että rälläkällä tekee viistosti uran laakeripintaan ja sitten taltalla ja vasaralla kopsauttaa sen poikki. Jos ei satu olemaan tuota erikoisulosvetäjää käsillä.


Lähtee, mutta tuolla konstilla voi laakerista lähteä myös uskomattoman läpäisykykyisiä sirpaleita. Vähintään kunnon kintaat käteen ja maski naamalle ennen kuin aletaan kooleja moskalla rikkomaan.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bexin etulaakeri?
ViestiLähetetty: 04.11.2013 21:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
XM-Hannu kirjoitti:
Tuo puolikas sisäkehä lähtee navasta irti myös niin, että rälläkällä tekee viistosti uran laakeripintaan ja sitten taltalla ja vasaralla kopsauttaa sen poikki. Jos ei satu olemaan tuota erikoisulosvetäjää käsillä.

:roll: Juu peruutan tuon vinkin. Eihän toki kukaan vastuullinen autonkorjaaja vasaraa tai talttaa autoremontissa käyttäisikään. :roll:
Myöskin Moskvits:in venttiilien säätö on näin EU-aikana perinteisellä tavalla, sirppi väliin ja vasaralla päälle, ankarasti moitittavaa. Sirpistä voi saada haavan, ja vasaralla voi lyödä peukaloon. Nykypäivänä huolto on syytä teettää Venäjällä, jossa sentään vielä on kokeneita sirpin käyttäjiä. Jos kuitenkin päättää itse tuohon ryhtyä, vasaran sijasta voi toki käyttää naulapyssyä.:D :roll: :roll:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: