Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 15.12.2013 15:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Elikkä XM:n leimaus jäi pakokaasuista kiinni. Käy epätasaiseen , kuitenkin uudet tulpat , tulpanjohdot , pyörijä vaihdettu. Lisäksi tyhjäkäynti ei kestä tasaisena . vaihtelee lähes sammumisen ja 1500 rpm väliä. Niin ja kaikki löydetyt maadoituspisteet on auottu ja puhdistettu. Ideoita mitä seuraavaksi tutkia? :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 15.12.2013 16:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
Taaskin vähän lisää tietoja kaivataan. Vuosimalli, koneen tyyppi nyt ainakin, niin joku osaa alkaa ehdottelemaan korjauksia tai jakamaan kokemuksiaan. Onko kaikki letkut ja johtoliittimet tarkastettu? MAP-anturit sun muut. Minun TD-kokemukseni tuskin auttaa :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 15.12.2013 17:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
unohtuikin laittaa , eli 2.0 l 8v ja vuosikertaa 1990


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 15.12.2013 17:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Jotain ajatuksia:

-ilmavuoto
-tyhjäkäynnin ohjauksen takkuilu (minkälainen tässä on, näitäkin kun oli muutamalla eri tavalla toteutettuina)
-MAP-anturi (jos se malli mistä moinen löytyy)



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 15.12.2013 17:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
löytyy MAP anturi ja puhdistettu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 15.12.2013 20:05 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Tein noi samat jutut omaan XM:ään,vein sitten sen diagnostiikka pajalle.Katalysaattori oli aivan loppu.

PS.Annan mielummin korjauksen asiantuntijalle, ettei rahat ja hermot pala aivan turhaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 16.12.2013 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
No onneksi yksi katti löytyi hyllystä ja vaihdettu. Melkein pääsin testilenkille kunnes sitten vaihteensiirtäjän tappi katkesi etuakselilta ja juuri tietysti siitä jalan pinnasta.... Pitänee odotella lisä motivaatioa ainakin huomiseen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 17.12.2013 09:05 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
Pitänee huomauttaa, että katalysaattorilla ei ole vaikutusta käyntiin... se kyllä menee huonoksi selvästi nopeammin, jos moottori ei käy oikein.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 17.12.2013 10:00 

Viestit: 2699
rundvik kirjoitti:
...Katalysaattori oli aivan loppu... ...Annan mielummin korjauksen asiantuntijalle, ettei rahat ja hermot pala aivan turhaan.

Aake kirjoitti:
Pitänee huomauttaa, että katalysaattorilla ei ole vaikutusta käyntiin... se kyllä menee huonoksi selvästi nopeammin, jos moottori ei käy oikein.

Kyllä on vaikutusta, varsinkin jos katalysaattori on loppu kuten tuossa rundvik toteaa.
Täällä myös esimerkki siitä.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 18.12.2013 01:09 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
r_a_n_u kirjoitti:
rundvik kirjoitti:
...Katalysaattori oli aivan loppu... ...Annan mielummin korjauksen asiantuntijalle, ettei rahat ja hermot pala aivan turhaan.

Aake kirjoitti:
Pitänee huomauttaa, että katalysaattorilla ei ole vaikutusta käyntiin... se kyllä menee huonoksi selvästi nopeammin, jos moottori ei käy oikein.

Kyllä on vaikutusta, varsinkin jos katalysaattori on loppu kuten tuossa rundvik toteaa.
Täällä myös esimerkki siitä.


Nojoo, olet oikeassa, kyllähän se vaikuttaa jos on sulanut umpeen. Mutta omissa autoissa katalysaattori on aina vain menettänyt puhdistustehonsa kuluessaan. Tiedän kyllä tapauksen, missä erääseen Xsaraan vaihdettiin vaikka mitä, kun ei käynnistynyt. Lopulta syynä oli umpeensulanut katalysaattori, kun oli ajettu rikkinäisellä puolalla = raakaa kakkua kattiin.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 22.12.2013 21:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Ongelmat jatkuu edelleen , tyhjäkäynti vaihtelee ja jopa sammuu välillä , ajaessa nykii todella paljon. Sähköpuolelle alkaa olemaan lähes kaikki vaihdettu ja kokeiltu vaihto-osilla, ei muutosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 23.12.2013 14:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tässäkin on se tyhjäkäynnin lisäilmanluisti joka pitää olla herkkäliikkeinen ja nyt se on täynnä pölyä ja on hyvin takkuinen liikkeiseen. Onko putsattu? Pitää huljuttaa hyvin naftassa tms. Tämän näköinen pötikkä... On 2.0 8 v koneessa ja on muuten V6 24 valvessakin. Tuon ison reiän sisältä näkee luistin joka pyörii. Älä upota kokonaan liottimeen vaan vain tuon luiston osan verran.

http://www.myshopping.com.au/ZM--122586 ... Z_S6A_3_0L

Katti saa olla toooodella sula ennenkuin vaikuttaa käyntiin. Tuo raju vaeltelu on tuon luistin takkuamista, yleensä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 23.12.2013 15:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Tuohon oireet viittaisi mutta puhdistettu on kokeiltu myös toisen XMn vastaavaa osaa, ei vaikutusta. Alkaa jo loppumaan vaihtoehdot kesken, aamulla tyhjensin tankin ja vaihdoin uudet benzziinit tankkiin , ei ollut sielläkään vika.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 23.12.2013 17:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Oire paikantui nelos sylinteriin joka on pimeänä. Neljän eri syttytulpan, neljän eri tulpan johdon kolmen pyörijän , parin virranjakajan kannen ja kolmen puolan jäljiltä ep'ilisin että vika ei ole sähkössä. Eli voiko joku vika ruiskussa työnbtää sinne liikaa tai väärään aikaan polttoainetta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 23.12.2013 18:27 

Viestit: 725
Cikatti kirjoitti:
Tässäkin on se tyhjäkäynnin lisäilmanluisti joka pitää olla herkkäliikkeinen ja nyt se on täynnä pölyä ja on hyvin takkuinen liikkeiseen. Onko putsattu? Pitää huljuttaa hyvin naftassa tms. Tämän näköinen pötikkä... On 2.0 8 v koneessa ja on muuten V6 24 valvessakin. Tuon ison reiän sisältä näkee luistin joka pyörii. Älä upota kokonaan liottimeen vaan vain tuon luiston osan verran.

http://www.myshopping.com.au/ZM--122586 ... Z_S6A_3_0L


Periaatteeltaan sama mutta ZPJ:ssä luonnollisesti vähän isompi.
Jos sen kunnolla puhdistaa niin painonastat rungosta ylös ja mötikkä auki. Sitten sisältä puhdistetaan hopeapinnat ja laahaimet. Ei ole paha rasti ja kannattaa tehdä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 24.12.2013 16:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
4 sylinterin ruiskusuutin vaihdettu. Mutta käynti ongelmat , nyt jopa sammuu ajoittain tyhjäkäynnillä ja nykii kiihdyttäessä näköjään pysyy. En taida enää muuta ratkaisua keksiä kuin paalauksen leiman sijasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 24.12.2013 22:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Oletko etsinyt ilmavuotoja yhtään? Ja edelleen se lisäilmaluisti kannattaa putsata se on joka tapauksessa huonossa hapessa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 24.12.2013 22:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Cikatti kirjoitti:
Oletko etsinyt ilmavuotoja yhtään? Ja edelleen se lisäilmaluisti kannattaa putsata se on joka tapauksessa huonossa hapessa.


Puhdistin tänään senkin uusiksi, ei vaikutusta , itse asiassa myölskin varalla olevan ja kokeilin molempia. Letkuja , liittimiä jne oon yrittänyt katsoa että on ehjiä ja hyvin kiinni. Alkaa vain jo ideat loppumaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 25.12.2013 00:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Mistäspäin maailmaa tämä laite löytyä mahtaisi, jos vaikka joku muukin tulisi ihmettelemään ja esittämään hyviä arvauksia? Kirjoitetun tekstin varassa arvailu on kuitenkin hieman haastavampaa kuin itse käpälöinti paikan päällä..?

Sopivasti jos sattuisi sijainti, niin saattaisin jopa ehdokkaaksi heittääntyä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 25.12.2013 09:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Savonlinnassa, joo "livenä" varmasti paljon helpompi löytää vika kuin pelkän kirjoitetun perusteella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 25.12.2013 11:07 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Vika vaikuttaa samalta kuin minulla oli kymmenisen vuotta. Ajossa kun heitti vapaalle niin sammui joskus ja syttyi K valo kojetauluun. Mulla on -90 loppuvuoden malli ja siinä oli tyhjäkäyntimottori hivenen jäykkä. Sen pitää pyörähtää neljänneskierros ainoastaan maksimissaan. Kuten on jo aikaisemmin mainittu sen pitää olla herkästi liikkuva. Jos tämä on sama malli kuin minulla niin putsaus ilman avaamista on toivoton. Siinä on kiinteä akseli ja roottori pyörähtää sen päällä. Tässä on iso laakerin pinta-ala ja rasva kovettunut. Jos saatkin sen rasvan liotettua, mitä epäilen niin milläs voitelet sen avaamatta.
Väkäset auki (vai oliko se kuin säilykepurkki, reuna taitettu sisään) ja varovasti sisäkalut ulos. Kasaaminen on vaikeampaa. Joudut virittelemään jonkin langan muistaakseni että hennot metallilangat jotka toimii hiilinä menee kollektorin päälle. Se moottori ei ikinä kulu käytössä kun pyörähtelee vain hiukan silloin tällöin. Kun kasaat niin väkäsiä ( tai reunaa) on turhauttavaa hakata väkisin kokonaan kiinni. Minä naputtelin hiukan kiinnipäin ja suljin sen ilmastointi teipillä. Hyvin on kestänyt 10 vuotta ja näyttää kestävän vielä toisetkin.
Avatessa raavi merkit kuoreen ja runkoon että saat ne paikoilleen samoin, se on tärkeää


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 25.12.2013 11:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Todennäköisesti juurikin sama malli. Pitää vielä purkaa ja tehdä perusteellinen puhdistus jos siitä olisi apua. Toivottavasti on :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 25.12.2013 15:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Purettu ja puhdistettu ja kokeiltu. Tyhjäkäynti ehkä vähän tasaisempi. Ajaessa ja kihdyttäessä varsinkin kakkosvaihteella 1500 - 2000 rpm. nykii ja polttaa putkessa ajoittain. Ainoa mikä on vaihtamatta on siellä kurkun alla oleva vvarmaankin läpän asentoanturi. Voisiko (ja toivottavasti olisikin) olla syyllinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 25.12.2013 18:44 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
Kerroit että MAP-anturi on putsattu, mutta onko kokeiltu toisella? Vai onko sinulla kenties ECU:ssa kiinteä MAP niinkuin minulla? Oireet viittaavat kyllä siihen suuntaan. Kyllähän se kaasuläpänasentotunnistinkin voi tuollaisia oireita aiheuttaa, mutta oman kokemuksen mukaan vika on harvemmin siinä.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n uudet ominaisuudet
ViestiLähetetty: 25.12.2013 19:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 116
Paikkakunta: Middle of Nowhere
Joo on putsattu ja yksi toimiva vaihtokappalekin testattu niin v..... paikassa kun onkin , no ei se silti mahdoton vaihtoehto ole. Mutta aiemmin mitä on MAP-anturi hajonnut niin se on loppunut käynti kerralla.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: