Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX:N hydr.pumppu
ViestiLähetetty: 27.12.2013 21:06 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
Bx:n hydr.pumppu ei tee tarpeeksi paineita (pineenvar. ei naksahda).BX:issä on semmone jakotukki tehostetuissa versioissa,jossa on sisällä prikka estämässä paineen purkua. En muista tarkemmin,mutta Lehtimäen Sami on korjannut niitä Sitrosella. P.027667107


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:N hydr.pumppu
ViestiLähetetty: 27.12.2013 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Täh?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:N hydr.pumppu
ViestiLähetetty: 27.12.2013 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Melkosta.......olettamusta taas pukkaa! Kaapelimiehen kanssa ollaan ymmyrkäisenä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:N hydr.pumppu
ViestiLähetetty: 27.12.2013 23:15 

Viestit: 2699
SitikkaSimon oletan tarkoittavan virranjakoventtiiliä tai virtausventtiiliä. Ja sillä prikalla todennäköisesti sitä kuriste-/ tai kuristuslevyä joka sijaitsee sihtikotelon, meniköhän tuokaan nimitys ihan oikein, alla. Siinä kuristuslevyssä on Ø 0,4 mm reikä. Sen olen joutunut uusimaan samoin kuin sihdinkin, joka on lähtenyt omille teilleen. Niitä sihtejä taisi olla sekä tulo- että paluupuolella. Tuota vaivaa ei tosin ole ollut reiluun kymmeneen vuoteen.

Jos haluaa ajaa autolla, jossa jousitus ja jarrut toimivat hyvin, yksi ehdoton edellytys on, että hydraulijärjestelmän puhtaudesta on huolehdittu.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:N hydr.pumppu
ViestiLähetetty: 28.12.2013 15:48 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
SitikkaSimo kirjoitti:
Bx:n hydr.pumppu ei tee tarpeeksi paineita (pineenvar. ei naksahda).BX:issä on semmone jakotukki tehostetuissa versioissa,jossa on sisällä prikka estämässä paineen purkua. En muista tarkemmin,mutta Lehtimäen Sami on korjannut niitä Sitrosella. P.027667107

Juu olin Jarmo Ojalan (yksi sitrosen omistajista) jutuissa tänään, kertoi,että on tehny niitä "jakoventtleitä" ainakin sata,ellei kaks, ja Jarmohan niitä aikoinaan tekikin,oon ostanu sieltä useampia, vanha vaan vaihdossa. Tarkoitin,että bx:n pumppu jää "käymään",eikä painerajaa saavuteta,niin yksi tärkeimmistä seikoista on jakoventtlin tiiviys,sitte tulee paineenvaraajan rungon paineraja ja jarruventtiili,tietenki paineenvaraajan pallo on oltava ehjä vois sanoa että jos kierroksia on n. 1500 lataus kestää n. 2-3 sek.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX:N hydr.pumppu
ViestiLähetetty: 29.12.2013 00:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
SitikkaSimo kirjoitti:
Tarkoitin,että bx:n pumppu jää "käymään",eikä painerajaa saavuteta,niin yksi tärkeimmistä seikoista on jakoventtlin tiiviys,sitte tulee paineenvaraajan rungon paineraja ja jarruventtiili,tietenki paineenvaraajan pallo on oltava ehjä vois sanoa että jos kierroksia on n. 1500 lataus kestää n. 2-3 sek.


Noniin nyt selkis! Olishan sen heti voinut tuonne ekaan viestiin laittaa..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: