|
Kirjoittaja |
Viesti |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 21:44 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Heps. Olen tässä pohdiskellut Cx 25 Tri -89 familialen pintakäsittelyä, kun varmaankin saan siihen eri värisen korjaussarjan. Yksi ajatus on käynyt mielessä. Josko siihen laittaisi mattamustan teippauksen Mad Max henkeen. Samalla voisi tietenkin tipauttaa ajokorkeutta muutaman sentin. Ehkä katollekin voisi pistää vaikka tubon spoilerin näköisen häkkyrän.
Bensaturbolla famia ei liene koskaan valmistettu? Sellaista ei silooin voi asentaakaan? Toisaalta muutosprosentti aihiossa on nyt 0, joten voisihan tuon säästää museoitavaksikin.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 22:23 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Meinas tulla konjamiinit nenästä ulos kun lukasin vähäsen tekstiä...... Madaltaminen on kuitenkin ok, eihän se näissä hydevehkeissä ole temppu eikä mikään ja museolle helposti "purettavissa".
Mut joo, maalaileehan noi räkänokat jotain grafiittejakin joita tageiksi tms jtn semmoiseksi kutsutaan ja imppaa jotain liimojakin siinä sivussa jne. mutta jätetäänkö nämä teippihommat kans noille teinipimpuloille?
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 22:26 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Ei nyt heti pidä tyrmätä, tuohan joutuu odottelemaan museoikää vielä neljä vuotta. Koitin googlata eikä yllättäin löytynyt ensimmäistäkään mattaa, ei oikein edes kiiltävää mustaa. Mikähän väri sitten sopisi famiin? Semmoinen marjapuuron musta? Edit:marjapuuro-sävy löytyy esim linkin cx famista http://www.club-xm.co.uk/forum/viewtopi ... 29&p=39392
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 22:50 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Ihan matta ei ehkä ole se paras. Tämähän on sitten taasen vain tämän värisokean läskin mielipide, jotta...  Entäs kaksivärisyys? Mutta olihan tuo linkkisi auto sitten hyvänvärinen kyllä. Siitä vain, eikun töihin ja teippaamaan.
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
CDV
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 23:00 |
Viestit: 31
|
Teippaaminenhan on nykyään jo aika yleistä ja varteenotettava vaihtoehto. Itse valitsisin jonkin värin mitä ei ole saanut tehtaalta.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 23:03 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Mitä semmoinen teippaus maksaa? 800-3000 eur googlen tietotoimiston mukaan?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 23:13 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
CDV kirjoitti: Itse valitsisin jonkin värin mitä ei ole saanut tehtaalta. Vaikka tällainen http://www.wrappedworld.com/gold-chrome ... roduction/Onhan näitä Suomessakin, esim. http://www.yliteippi.fi/Mattamusta on mun mielestä vähän passé.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 09.02.2014 23:26 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Onko maali vanhanaikainen ratkaisu? Matta pinta on kyllä puhtaanapidon kannalta aika kamala, lika irtoaa helpoiten hiomalla. Vahaaminenkaan ei ole helppoa, ehkä joku suihkutettava miracle-does-it-all voisi toimia. Itse tekisin mattapinnan runsaalla lakkakerroksella, johon viimeinen pinta mattapastalla sekoitettuna. Ainakin sen voisi kyllästymisen jälkeen muuttaa kiiltäväksi hiomalla ja kiillottamalla tai kiiltävällä lakalla.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 10.02.2014 10:36 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Teippaus on melko kallis, samaan hintaan saa maalauksen. Omatoimihommana taas teippaus on oikeasti vaikea että se onnistuisi. Itse olen harkinnut samaa nimittäin. Ajettelin ensin mustaa kattohuopaa mutta se on vähän painava  Mutta olis ulkonäkö todella hämmentävä... Mä luulen että koitan dippausväriä, tulos on sama kuin teippauksella mutta tämä on helppo sillä autosta ei tarvitse suiojata MITÄÄN osia dippiväriä käytettäessä. http://www.youtube.com/watch?v=72WCJfoHWfgPlastidip pytty (5 litraa) maksaa noin 140 eur
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 10.02.2014 20:54 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Vau, tuohan on makea juttu. Pitää varmaan olla maalattavan pinnan aika hyvä, kun kaikkihan tuossa tietysti näkyy.
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 10.02.2014 20:56 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
FinnGrafissa oli viime vuonna useampikin osasto, jossa teipattiin autoja printattavilla kalvoilla. Voihan siihen kiesin pintaan vetää ihan omat grafiikat, jos siltä tuntuu. 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 10.02.2014 22:46 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Mä luulen että koitan dippausväriä, tulos on sama kuin teippauksella mutta tämä on helppo sillä autosta ei tarvitse suiojata MITÄÄN osia dippiväriä käytettäessä. http://www.youtube.com/watch?v=72WCJfoHWfgPlastidip pytty (5 litraa) maksaa noin 140 eur Himpskatti. Ostetaan kympin pytty maalia ja koppa kaljaa harjakaisiin ja sotketaan sitten sun talli. Voidaan esim. harjoitella sun kärryllä ensin  Kylläpä tuon kalvon kiskominen umpion päältä näytti niin vaivanloiselta että oli vain hyvästä säkästä kiinni ettei repinyt ympäristöä mennessään. Helpommalla pääsisi varmaankin pikku teippailulla tai irroittelulla. Etenkin kun cx:n umpiot yms. saa purettua euron kolikolla. Olisikos sävykarttoihin vinkkejä? Saako dippiä kiiltävänä? Jos vaikka hunajan värinen...
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 10.02.2014 23:29 |
Viestit: 5866 Paikkakunta: Lahti
|
Kuten Juuson turbo 2, mustaa liitutaulumaalia, voi halutessaan värjäillä väriliiduilla vaikka kukkamereksi 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 10.02.2014 23:40 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Xari kirjoitti: Kuten Juuson turbo 2, mustaa liitutaulumaalia, voi halutessaan värjäillä väriliiduilla vaikka kukkamereksi  Ai se on liitutaulumaalia. Mietinkin että mikä siihen on iskenyt. Alla on sateella hyvän näköinen punainen pinta.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 11.02.2014 00:11 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 11.02.2014 00:29 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Jeps. Se ei ole enään ihan noin hyvässä kuosissa. Tarkkaavainen lukija saattoikin jo huomata että liitutaulu on erilaisten vekslausten jälkeen päätynyt varaosapankkiini ennen viimeistä matkaansa.
Kuvassa näytti olevan vielä suora puskuri, ehjä maski ja kohtuulliset umpiot paikoillaan, mutta ne olivat jo jääneet matkasta ennen kuin liitutaulu saapui.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 11.02.2014 01:59 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Himpskatti. Ostetaan kympin pytty maalia ja koppa kaljaa harjakaisiin ja sotketaan sitten sun talli. Voidaan esim. harjoitella sun kärryllä ensin  " Veit jalat suustani! Ostan pytyn ja karseen määrän keppanaa (Kukkoa) ja treenataan. Tästä tulee absoluuttisen kivaa. Tuo dip-väri on siitä kiva että sen voi myös pestä helposti. Dip-värissä on myös puolensa: kestää hyvin kiveniskemiä (kimmoisa) ja se vaimentaa korin ääniä (pellin soimista) kohtuu paljon. Pohjatyöt ennen dip-väriä: poistetaan ruoste ja suojataan se sinkkimaalilla ja kolot pakkeloidaan. Lisätään noin 7 kerrosta dip-maalia.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Autoteippaus Lähetetty: 11.02.2014 13:07 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Cikatti kirjoitti: Veit jalat suustani! Ostan pytyn ja karseen määrän keppanaa (Kukkoa) ja treenataan. Tästä tulee absoluuttisen kivaa. ...ja ostatte valkoista, niin tuon yhden muovipuskurin testikappaleeksi... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
|
|