Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 22.02.2014 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Olen hiukan haaveillut täydellisestä autotallista.

Mitäpä raati sanoo 2 pilarinostin vaiko 4-pilarinostin keventimellä ja silloilla?

Jälkimmäinen vie tilaa ja estää näkyvyyden apurungon linjalle mutta olisi parempi 2-krs varastoinnissa ja hd asennuksissa.
2-pilari on halvempi, vie vähemmän tilaa ja antaa paremman näkymän. 1pilari nosturit ja saksinosturit jätän renkaan vaihtajille.

Kommentteja ja kokemuksia?



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 22.02.2014 21:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kaks pilari on ainoo oikee. mutta ongelmaksi jää kulkimen korkeuden säätö .kun se katiska piäisi pysyä pyörillään säädettäessä. no ainahan sitä voi viritellä kaikenlaista fillareitten alle. kakspilari kauppaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 22.02.2014 22:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Kuva



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 22.02.2014 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Teh epäkeskon postaus jäi tällä kertaa pimentoon, mutta sama kiinnostaisi itseänikin. Viimeksi tänään kepuleissa olosuhteissa turasin auton alla ja toivoin kaksipilarinosturia avuksi. Olisiko joku muu sellainen joka olisi vielä parempi yleisen alustarempan kannalta?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 22.02.2014 22:13 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Eikös tuo nelipilari olis ehdoton jos on tarvetta satunnaisesti käyttää sitä myös 'säilytykseen'? Ja kun siinä saa käytettyä myös ajoramppeja eli voi hydepeliä korjata/analysoida pyörien varassa.
Siinähän saa auton myös alustatukien varaan ja ajorampit pois tieltä.
Itellä on moinen vanha odottamassa asennusta, kun ehtis tekemään tilaa sille... Ajatus on että satunnaisesti joku kulkupeli voi siellä yläilmoissa olla 'sivuun siirrettynä', kun toista duunataan alla...



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 22.02.2014 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Kuvan liittämisen esikatselun sijaan tuli klikattua lähetä, joten lisään kirjallista informaatiota.

Mun mielestä ylimääräiset kiinteät pylväät rajoittavat tilan muuta käyttöä varsinkin vähemmän avarissa tiloissa, joten lattian alle katoava nosturi olisi ykkösvalinta. Hinta sekä olemassaolevaan lattiaan asentaminen eivät ole parhaita puolia, mutta harva lattia muutenkaan sellaisenaan täyttää nosturin asentamisen vaatimuksia.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 22.02.2014 22:54 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Mites kun asiaa lähestyy miettien ajoneuvo kantaasi?
Eikö silloin ainut oikea vastaus ole nelipilari nostin?
Saat sinne ylös säilöön vaikka isommankin ajoneuvon.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 10:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Täydellisen tallin lattia on vielä piirustuspöydällä, joten lattian voisi muokata nosturin mukaan. Ainoat lukitut kohteet liittyvät sisämittoihin 7.5m pituus, 4.5 leveys ja 3.6 korkeus. Rampeille pitäisi joskus saada myös lt 55, jonka av on 3,6m

Tossa 4 pilarissa mietityttää se että häkkyrä määrittelee koko lattiapinnan käytön. Sivuhyllyille olisi hankala nostaa arkistoitavia välineitä etc.

Toisaalta mietityttää kestääkö arkistointikohteet pitkäaikaista säilytystä notkahtamatta perinteisellä 2-pilarinosturilla.

Les e. Laittama vehje oli jonkinlainen yhdistelmä molempia, mistä se on bongattu?



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 14:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
http://www.nussbaum-group.de/english/business-units/workshop-equipment/automotive-lifts/top-lift-in-ground-lift/index.html

https://www.google.com/search?q=unterflur+hebeb%C3%BChne

https://www.google.com/search?q=inground+lifts



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 14:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Halpisversioitakin löytyy:

http://www.twin-shop.de/home/index.php?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=81&lang=de

Preis 4099,- € inklusive Mwst
Kuva

Asennettuna lattiaan niin, että nostokäpälätkin uppoavat lattian tasalle, nosturiin ei välttämättä edes kompastu.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 15:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
onhan niitä variaatioita , mutta tuon kaks pilarin etu on siinä , että se jättää koko alustan helmoineen myös vapaasti käsiteltäväksi , mitä nyt nostokorvalliset ovat varattuina ( paitsi XM , jossa ne on jo mätineet pois ) . :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 15:37 

Viestit: 2699
Paras työskentelyn kannalta on sellainen, jossa ei ole mitään palkkeja auton alla. Ja nostomahdollisuus joko pyöristä ja vaihtoehtoisesti nostokorvista.

Jaahas, koke näky kirjoittavan juurikin saman asian.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 15:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Saako tollasta 2-pilarinosturia ajosilloilla?

Voisi kuvitella että ripustusten tykötarpeet (nivelet,laakerit, suojakumit) tykkäävät kyttyrää vaikkapa talven yli tapahtuvasta riiputtamisesta ääriasennossa. Samoin tuo hydesäätö pitää tehdä renkaiden varassa, jos siis haluaa fixata korkeudensäätövivustoa.

Silloilla varustettu 2 pilari olisi siis paras jos vaan joku sellaista valmistaisi.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 16:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
älä horise. sullahan on ihmeellisiä vaatimuksia. tuossa on ongelma että renlaisiinkin tulee seisonta kohtiin painaumat ellet sitten kuukausittain pikkusen liikuta kuljinta. joten lopeta horina ja painu ettimään se kaks pilari . sitten jos tarviit alusta/korkeus-säätöö , niin kehittele fillareitten alle vaikka kuormalavoista tarpeeksi korkee teline jokaisen fillarin alle , niin saat kulkimen niitten varaan. muilta osin kakspilari on ainoo oikee. just niistä syistä joista minä ja ranu puhuttiin. :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 16:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ja onhan niitä keventimiä saatavilla nelipilariinkin , mutta haittana on ne ajosillat koko ajan. haittaavat helmojen työstämistä altapäin , samoin kaikkia akselisto+ripustusten käsittelyä..........joten...... :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 16:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Tilanne on 50-60 2-pilarinosturin hyväksi. Puolina on alustan parempi työstettävyys ja hinta.
Lisäksi tuo 4 pilarin lisäksi ei juuri muuta talliin mahtuisi. Onko kenelläkään kokemusta autojen säilyttämisesestä tuollaisella 2- krs ratkaisulla?

Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m ja peräosan ovista olisi tarkoitus päästä ropaamaan sateensuojassa autoa silloin kun nosturi on varattuna. Samoin sivuovesta pitäisi päästä nostamaan tavaraa päätyseinän trukkihyllylle, jonne tulee moottoriarkisto.


Liitteet:
at1_final.png
at1_final.png [ 110.97 KiB | Katsottu 15099 kertaa ]

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 17:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
maasturisti kirjoitti:
Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m


Suunnitelmista ja makuasioista ei pidä kiistellä, mutta...

Miksi vain 7,7 eikä täysipitkänä? Pitääkö siihen katokseen mahtua kaksi viisimetristä peräkkäin vai voiko lämpimän tilan tehdä "L"-muotoon ja siirtää trukkiovet samansuuntaisiksi pääovien kanssa?



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 17:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
r_a_n_u kirjoitti:
Paras työskentelyn kannalta on sellainen, jossa ei ole mitään palkkeja auton alla. Ja nostomahdollisuus joko pyöristä ja vaihtoehtoisesti nostokorvista.
Tai katosta :lol: Kuva



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 23.02.2014 18:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
2cvkimmo kirjoitti:
maasturisti kirjoitti:
Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m


Suunnitelmista ja makuasioista ei pidä kiistellä, mutta...

Miksi vain 7,7 eikä täysipitkänä? Pitääkö siihen katokseen mahtua kaksi viisimetristä peräkkäin vai voiko lämpimän tilan tehdä "L"-muotoon ja siirtää trukkiovet samansuuntaisiksi pääovien kanssa?



Jos rahaa ja rakennusoikeutta olisi äärettömästi, niin koko paketti saisi tietenkin seinät. Nyt katetun tilan kokoa rajaavat palomääräykset eli etäisyydet naapurirakennuksiin ja pinta-ala joka on tuossa maksimissaan käytetty. Aluksi suunnittelin 4 m leveää lämmintä alaa, joka olisi voinut olla pidempi, mutta totesin sen jäävän liian kapeaksi jos meinaa tilassa jotain touhtutakin. Pariovet oli aluksi tallin keskellä, mutta siirtyivät myöhemmin takaosaan. Tämä siksi että tuo pilarinosturi tuli kuvioihin vasta hiljattain. Katokseen oli aluksi tarkoitus mahtua 6,5 m pitkä Lt, mutta nyt se näyttääkin juuri sopivalta parin cx:n talvehtimiseen, kun niitä on kertynyt viime aikoina.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 24.02.2014 14:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Ei ole edes olemassa muita vaihtoehtoja kuin 2-pilarinosturi. Olen itse käyttänyt 2-pilaria nyt 10 vuotta ja olisin kuollut tuskaan jos mulla olis ollut ajorampillinen nosturi.
En edes suosittele kuuntelemaan muita kommentteja koska suurin osa niistä vaan ei perusta omaan kokemukseen ;-)

- Rampit vievät työtilaa pyörakoteloiden alueelta tolkusti ja vaikettaa valtavasti työasentoa. Suuri osa töistä nosturilla tehdään pyörien ja pyörätuennan kanssa.
- Kylkikotelotyöt ja erityisesti lattassa kotelon veiressä olevat kohteet mahdoton hitsata.

Kevitinkään ei ole ratkaisu sillä kevitin todella kevittää eli vain pari senttiä pyöriä irti rampeista.

Olen ajatellut upgreidata mun nosturin... Maasturisti, osta mun tunkki, saat tonnilla ;-)



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 24.02.2014 14:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Cikatti kirjoitti:
Olen ajatellut upgreidata mun nosturin... Maasturisti, osta mun tunkki, saat tonnilla ;-)


Ykkösvaraus! Soittelemme.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 24.02.2014 17:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Cikatti kirjoitti:
Kevitinkään ei ole ratkaisu sillä kevitin todella kevittää eli vain pari senttiä pyöriä irti rampeista.

Keventimen nostokorkeus 1800 mm
Kuva

http://www.zippolifts.de/produkte/zippo-lifts-2-stempel-unterflur-hebeb%C3%BChne-typ-9210-f-35-45-rc?language=en



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 24.02.2014 17:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Totta, rahalla saa ja hevosella pääsee...
Miksi muuten 1800 mm koska tuolla pudottaa potilaan kyydistä :lol:

Ja jos vielä on ongelma että laite pitää SIIRTÄÄ kun jossain valilettiin (Les E) että se viel lattialla tilaa niin ota ja siirrä. Jalkoihin asennettu pyörät.
http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... 0&item=209


Liitteet:
Capture_siirrettävä.JPG
Capture_siirrettävä.JPG [ 63.26 KiB | Katsottu 14803 kertaa ]

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 24.02.2014 20:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Pahus, Cikatin nosturilla voi nostaa vain pikkuautoja. Nosturin etsintä siis jatkuu.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi?
ViestiLähetetty: 25.02.2014 01:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
maasturisti kirjoitti:
Pahus, Cikatin nosturilla voi nostaa vain pikkuautoja. Nosturin etsintä siis jatkuu.


Koska olen Maasturistin kanssa täysin samaa mieltä niin panen oman nostimen paaliin ja sitten luette tämän: viewtopic.php?f=12&t=17412



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: