|
Kirjoittaja |
Viesti |
jean-michel
|
Viestin otsikko: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 22.02.2014 21:37 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Olen hiukan haaveillut täydellisestä autotallista.
Mitäpä raati sanoo 2 pilarinostin vaiko 4-pilarinostin keventimellä ja silloilla?
Jälkimmäinen vie tilaa ja estää näkyvyyden apurungon linjalle mutta olisi parempi 2-krs varastoinnissa ja hd asennuksissa. 2-pilari on halvempi, vie vähemmän tilaa ja antaa paremman näkymän. 1pilari nosturit ja saksinosturit jätän renkaan vaihtajille.
Kommentteja ja kokemuksia?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 22.02.2014 21:54 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kaks pilari on ainoo oikee. mutta ongelmaksi jää kulkimen korkeuden säätö .kun se katiska piäisi pysyä pyörillään säädettäessä. no ainahan sitä voi viritellä kaikenlaista fillareitten alle. kakspilari kauppaan.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 22.02.2014 22:08 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 22.02.2014 22:12 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Teh epäkeskon postaus jäi tällä kertaa pimentoon, mutta sama kiinnostaisi itseänikin. Viimeksi tänään kepuleissa olosuhteissa turasin auton alla ja toivoin kaksipilarinosturia avuksi. Olisiko joku muu sellainen joka olisi vielä parempi yleisen alustarempan kannalta?
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 22.02.2014 22:13 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Eikös tuo nelipilari olis ehdoton jos on tarvetta satunnaisesti käyttää sitä myös 'säilytykseen'? Ja kun siinä saa käytettyä myös ajoramppeja eli voi hydepeliä korjata/analysoida pyörien varassa. Siinähän saa auton myös alustatukien varaan ja ajorampit pois tieltä. Itellä on moinen vanha odottamassa asennusta, kun ehtis tekemään tilaa sille... Ajatus on että satunnaisesti joku kulkupeli voi siellä yläilmoissa olla 'sivuun siirrettynä', kun toista duunataan alla...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 22.02.2014 22:43 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Kuvan liittämisen esikatselun sijaan tuli klikattua lähetä, joten lisään kirjallista informaatiota.
Mun mielestä ylimääräiset kiinteät pylväät rajoittavat tilan muuta käyttöä varsinkin vähemmän avarissa tiloissa, joten lattian alle katoava nosturi olisi ykkösvalinta. Hinta sekä olemassaolevaan lattiaan asentaminen eivät ole parhaita puolia, mutta harva lattia muutenkaan sellaisenaan täyttää nosturin asentamisen vaatimuksia.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 22.02.2014 22:54 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Mites kun asiaa lähestyy miettien ajoneuvo kantaasi? Eikö silloin ainut oikea vastaus ole nelipilari nostin? Saat sinne ylös säilöön vaikka isommankin ajoneuvon.
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 10:45 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Täydellisen tallin lattia on vielä piirustuspöydällä, joten lattian voisi muokata nosturin mukaan. Ainoat lukitut kohteet liittyvät sisämittoihin 7.5m pituus, 4.5 leveys ja 3.6 korkeus. Rampeille pitäisi joskus saada myös lt 55, jonka av on 3,6m
Tossa 4 pilarissa mietityttää se että häkkyrä määrittelee koko lattiapinnan käytön. Sivuhyllyille olisi hankala nostaa arkistoitavia välineitä etc.
Toisaalta mietityttää kestääkö arkistointikohteet pitkäaikaista säilytystä notkahtamatta perinteisellä 2-pilarinosturilla.
Les e. Laittama vehje oli jonkinlainen yhdistelmä molempia, mistä se on bongattu?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 14:33 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 14:48 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 15:34 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
onhan niitä variaatioita , mutta tuon kaks pilarin etu on siinä , että se jättää koko alustan helmoineen myös vapaasti käsiteltäväksi , mitä nyt nostokorvalliset ovat varattuina ( paitsi XM , jossa ne on jo mätineet pois ) . 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 15:37 |
Viestit: 2699
|
Paras työskentelyn kannalta on sellainen, jossa ei ole mitään palkkeja auton alla. Ja nostomahdollisuus joko pyöristä ja vaihtoehtoisesti nostokorvista.
Jaahas, koke näky kirjoittavan juurikin saman asian.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 15:49 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Saako tollasta 2-pilarinosturia ajosilloilla?
Voisi kuvitella että ripustusten tykötarpeet (nivelet,laakerit, suojakumit) tykkäävät kyttyrää vaikkapa talven yli tapahtuvasta riiputtamisesta ääriasennossa. Samoin tuo hydesäätö pitää tehdä renkaiden varassa, jos siis haluaa fixata korkeudensäätövivustoa.
Silloilla varustettu 2 pilari olisi siis paras jos vaan joku sellaista valmistaisi.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 16:03 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
älä horise. sullahan on ihmeellisiä vaatimuksia. tuossa on ongelma että renlaisiinkin tulee seisonta kohtiin painaumat ellet sitten kuukausittain pikkusen liikuta kuljinta. joten lopeta horina ja painu ettimään se kaks pilari . sitten jos tarviit alusta/korkeus-säätöö , niin kehittele fillareitten alle vaikka kuormalavoista tarpeeksi korkee teline jokaisen fillarin alle , niin saat kulkimen niitten varaan. muilta osin kakspilari on ainoo oikee. just niistä syistä joista minä ja ranu puhuttiin. 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 16:05 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ja onhan niitä keventimiä saatavilla nelipilariinkin , mutta haittana on ne ajosillat koko ajan. haittaavat helmojen työstämistä altapäin , samoin kaikkia akselisto+ripustusten käsittelyä..........joten...... 
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 16:49 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Tilanne on 50-60 2-pilarinosturin hyväksi. Puolina on alustan parempi työstettävyys ja hinta. Lisäksi tuo 4 pilarin lisäksi ei juuri muuta talliin mahtuisi. Onko kenelläkään kokemusta autojen säilyttämisesestä tuollaisella 2- krs ratkaisulla?
Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m ja peräosan ovista olisi tarkoitus päästä ropaamaan sateensuojassa autoa silloin kun nosturi on varattuna. Samoin sivuovesta pitäisi päästä nostamaan tavaraa päätyseinän trukkihyllylle, jonne tulee moottoriarkisto.
Liitteet: |

at1_final.png [ 110.97 KiB | Katsottu 15095 kertaa ]
|
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 17:27 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
maasturisti kirjoitti: Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m Suunnitelmista ja makuasioista ei pidä kiistellä, mutta... Miksi vain 7,7 eikä täysipitkänä? Pitääkö siihen katokseen mahtua kaksi viisimetristä peräkkäin vai voiko lämpimän tilan tehdä "L"-muotoon ja siirtää trukkiovet samansuuntaisiksi pääovien kanssa?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 17:40 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
r_a_n_u kirjoitti: Paras työskentelyn kannalta on sellainen, jossa ei ole mitään palkkeja auton alla. Ja nostomahdollisuus joko pyöristä ja vaihtoehtoisesti nostokorvista. Tai katosta 
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 23.02.2014 18:04 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
2cvkimmo kirjoitti: maasturisti kirjoitti: Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m Suunnitelmista ja makuasioista ei pidä kiistellä, mutta... Miksi vain 7,7 eikä täysipitkänä? Pitääkö siihen katokseen mahtua kaksi viisimetristä peräkkäin vai voiko lämpimän tilan tehdä "L"-muotoon ja siirtää trukkiovet samansuuntaisiksi pääovien kanssa? Jos rahaa ja rakennusoikeutta olisi äärettömästi, niin koko paketti saisi tietenkin seinät. Nyt katetun tilan kokoa rajaavat palomääräykset eli etäisyydet naapurirakennuksiin ja pinta-ala joka on tuossa maksimissaan käytetty. Aluksi suunnittelin 4 m leveää lämmintä alaa, joka olisi voinut olla pidempi, mutta totesin sen jäävän liian kapeaksi jos meinaa tilassa jotain touhtutakin. Pariovet oli aluksi tallin keskellä, mutta siirtyivät myöhemmin takaosaan. Tämä siksi että tuo pilarinosturi tuli kuvioihin vasta hiljattain. Katokseen oli aluksi tarkoitus mahtua 6,5 m pitkä Lt, mutta nyt se näyttääkin juuri sopivalta parin cx:n talvehtimiseen, kun niitä on kertynyt viime aikoina.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 24.02.2014 14:29 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ei ole edes olemassa muita vaihtoehtoja kuin 2-pilarinosturi. Olen itse käyttänyt 2-pilaria nyt 10 vuotta ja olisin kuollut tuskaan jos mulla olis ollut ajorampillinen nosturi. En edes suosittele kuuntelemaan muita kommentteja koska suurin osa niistä vaan ei perusta omaan kokemukseen  - Rampit vievät työtilaa pyörakoteloiden alueelta tolkusti ja vaikettaa valtavasti työasentoa. Suuri osa töistä nosturilla tehdään pyörien ja pyörätuennan kanssa. - Kylkikotelotyöt ja erityisesti lattassa kotelon veiressä olevat kohteet mahdoton hitsata. Kevitinkään ei ole ratkaisu sillä kevitin todella kevittää eli vain pari senttiä pyöriä irti rampeista. Olen ajatellut upgreidata mun nosturin... Maasturisti, osta mun tunkki, saat tonnilla 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 24.02.2014 14:48 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Olen ajatellut upgreidata mun nosturin... Maasturisti, osta mun tunkki, saat tonnilla  Ykkösvaraus! Soittelemme.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 24.02.2014 17:07 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 24.02.2014 17:20 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Totta, rahalla saa ja hevosella pääsee... Miksi muuten 1800 mm koska tuolla pudottaa potilaan kyydistä Ja jos vielä on ongelma että laite pitää SIIRTÄÄ kun jossain valilettiin (Les E) että se viel lattialla tilaa niin ota ja siirrä. Jalkoihin asennettu pyörät. http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... 0&item=209
Liitteet: |

Capture_siirrettävä.JPG [ 63.26 KiB | Katsottu 14799 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 24.02.2014 20:23 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Pahus, Cikatin nosturilla voi nostaa vain pikkuautoja. Nosturin etsintä siis jatkuu.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 1-2-4 vai z nosturi? Lähetetty: 25.02.2014 01:01 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
maasturisti kirjoitti: Pahus, Cikatin nosturilla voi nostaa vain pikkuautoja. Nosturin etsintä siis jatkuu. Koska olen Maasturistin kanssa täysin samaa mieltä niin panen oman nostimen paaliin ja sitten luette tämän: viewtopic.php?f=12&t=17412
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|