Ai käsi ratissa vai? Onko tässä nyt joku kompa kyseessä?
Töissä kyllä pidän, yhden siis. Ei tuossa ohjaustehostimella varustetussakaan ZX:ssä muuten kuin suoralla molempia käsiä parane irrottaa, ja työnantajan avtomaattikopperoissa se vapaa käsi tuppaa olemaan ratissa kiinni tiukalla puristusotteella, jottei ohjaukseltaan kyseenalainen laite lähde omille teilleen. Niissä viimeksimainituissa vähän tiukemman paikan ollessa kyseessä molemmat kädet ja naama sitten valkoisina.
XM:ä on asia erikseen, mitäs sitä turhaan ohjauspyörään koskemaan, suoralla varsinkaan, se kun pysyy DIRASSipelissäkin ihan siellä missä kuuluukin.

Ja ei sitten herneitä, kyllä molemmatkin kädet löytävät sitä vaativissa olosuhteissa tiensä sinne ohjausvärkille asentoon varttia vaille kolme (kymmentä vaille kaksi ei ole XM:ssä airbagin takia edes sallittu), ei sitä mitään järkeä ole esim metsäsorapätkiä tai keskellä kaatosadetta yhdellä kädellä ajella, edes reippaalla alinopeudella, mutta aikansa ratin takana istuessa se mukavampi ajotapa tuppaa voittamaan jottei paikat häviä, en minä XM:ää sen ajovalojen takia ole valinnut. Ja jos onnettomuus sattuu kohdalle, syy on kyllä ihan muualla kuin ohjauspyörän otteessa, ratti pyörii sen sekunnin murto-osan yhdenkin käden voimin, kokeiltu on. Ohjaustehostamattomat toki ovat asia erikseen.