Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 10.03.2014 21:14 

Viestit: 45
Citroen C5 pomppasi katsastuksessa ja syy alentunut katalysaattorin teho -vikakoodi eli siis antipollution fault merkkivalo palaa, ja sen katsastusmies tsekkasi koneellaan. Tosiaan arvot ei menneet läpi pakokaasuanalyysissa, ja kun se jokin arvo olisi piänyt olla alle 0.20 niin se oli 0.41-.

Vuosi takaperin puola meni rikki ja ajoin auton korjaamolle niin katalysaattori meni rikki ???? vai onko kyse jostakin muusta kenties ?

Elikkäs voiko ko autoon laittaa halpaa kattia tarvikkeena tai löytyisikö keneltäkään edullista käytettyä ? Auto on C5 1.8 vm.2004

T.TU 040-5746453


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 10.03.2014 21:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Ystävällisesti pyydän kaikki mitatut arvot näkyville, vaikken väitäkään kirjaimellisesti kohderyhmään kuuluvani.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 10.03.2014 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
timppauu kirjoitti:
Citroen C5 pomppasi katsastuksessa ja syy alentunut katalysaattorin teho -vikakoodi eli siis antipollution fault merkkivalo palaa, ja sen katsastusmies tsekkasi koneellaan. Tosiaan arvot ei menneet läpi pakokaasuanalyysissa, ja kun se jokin arvo olisi piänyt olla alle 0.20 niin se oli 0.41-.

Vuosi takaperin puola meni rikki ja ajoin auton korjaamolle niin katalysaattori meni rikki ???? vai onko kyse jostakin muusta kenties ?

Elikkäs voiko ko autoon laittaa halpaa kattia tarvikkeena tai löytyisikö keneltäkään edullista käytettyä ? Auto on C5 1.8 vm.2004

T.TU 040-5746453


Kyseessä voi olla myös labda-antureiden (niitä on kaksi, yksi ennen kattia toinen sen jälkeen) tai niiden esilämmityksen vika, tai mahdollisesti joku polttoainesuutin kusee. Samaten jos joku toinen puolaa yskii, se tekee sen monesti juuri pienellä kuormituksella, jolloin et välttämättä huomaa sitä ajossa heti ja niin menee palamatonta seosta putkeen. Tulpathan sinulla on tietenkin tarkistettu ja vaihdettu, eikä imusarja vuoda mistään (esim kiinnityspultti löysällä).

Koska katalysaattorin tehtävä on polttaa palamaton polttoaine pois, se joutuu todella kovilla jos yksi pytty työntää palamatonta seosta suoraan kattiin. Mutta ei sen pitäisi vielä korjaamolle ajaessa pilata kattia, kyllä se satoja kilometrejä yleensä vaatii ajamista pytty pimeänä.

Sinänsä tuo pakokaasuanalysaattorin arvo (kunhan nyt kuullaan mikä arvo se oli) voi johtua myös ilmavuodoista pakoputkistossa.

Paljonko autossa on kilometrejä?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 10.03.2014 22:53 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
ds-jekkeri kirjoitti:

Koska katalysaattorin tehtävä on polttaa palamaton polttoaine pois, se joutuu todella kovilla jos yksi pytty työntää palamatonta seosta suoraan kattiin. Mutta ei sen pitäisi vielä korjaamolle ajaessa pilata kattia, kyllä se satoja kilometrejä yleensä vaatii ajamista pytty pimeänä.


Mulla on kyllä parin vuoden takaa omakohtaista kokemusta, että 7 kilsaa ajoa riittää katin täystuhoon. Oli tuossa toisessa skandinaavissa sytkäongelmia ja ajoin auton väkisin pajalle vaikka nyki ja rytki äärimmäisen voimallisesti niin että oli niskat niksahtaa. 6 kilsan kohdalla tuntui erityisen vahva takapotku ja korjaamolla saatettiin todeta, että katin kyljessä oli ammottava reikä ja sisuksen keramiikkaa täysin palasina eli ravistamalla tyhjeni :)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 10.03.2014 23:40 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
ehjä auto menee kunnossa ollessaan läpi noista mittauksista vaikka ilman koko pönttöä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 11.03.2014 00:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
puuparta kirjoitti:
ds-jekkeri kirjoitti:

Koska katalysaattorin tehtävä on polttaa palamaton polttoaine pois, se joutuu todella kovilla jos yksi pytty työntää palamatonta seosta suoraan kattiin. Mutta ei sen pitäisi vielä korjaamolle ajaessa pilata kattia, kyllä se satoja kilometrejä yleensä vaatii ajamista pytty pimeänä.


Mulla on kyllä parin vuoden takaa omakohtaista kokemusta, että 7 kilsaa ajoa riittää katin täystuhoon. Oli tuossa toisessa skandinaavissa sytkäongelmia ja ajoin auton väkisin pajalle vaikka nyki ja rytki äärimmäisen voimallisesti niin että oli niskat niksahtaa. 6 kilsan kohdalla tuntui erityisen vahva takapotku ja korjaamolla saatettiin todeta, että katin kyljessä oli ammottava reikä ja sisuksen keramiikkaa täysin palasina eli ravistamalla tyhjeni :)


Tuossa on seos ilmeisesti syttynyt katissa, tai muuta vastaavaa katastrofia. Itse olen ajanut C5 V6:lla aikoinaan puola pimeänä noin viisikymmentä kilometriä, eikä mennyt esikatti saati takakatti rikki. Auto oli tuolloin noin 100.000km ajettu.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 11.03.2014 01:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Toiset systeemit osaa poistaa sylinterin pois pelistä jos on katkoksia, siksi kaikki ei riko kattia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kysymys tietoviisaille katalysaattorista
ViestiLähetetty: 11.03.2014 07:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
ds-jekkeri kirjoitti:
timppauu kirjoitti:
Citroen C5 pomppasi katsastuksessa ja syy alentunut katalysaattorin teho -vikakoodi eli siis antipollution fault merkkivalo palaa, ja sen katsastusmies tsekkasi koneellaan. Tosiaan arvot ei menneet läpi pakokaasuanalyysissa, ja kun se jokin arvo olisi piänyt olla alle 0.20 niin se oli 0.41-.

Vuosi takaperin puola meni rikki ja ajoin auton korjaamolle niin katalysaattori meni rikki ???? vai onko kyse jostakin muusta kenties ?

Elikkäs voiko ko autoon laittaa halpaa kattia tarvikkeena tai löytyisikö keneltäkään edullista käytettyä ? Auto on C5 1.8 vm.2004

T.TU 040-5746453


Kyseessä voi olla myös labda-antureiden (niitä on kaksi, yksi ennen kattia toinen sen jälkeen) tai niiden esilämmityksen vika, tai mahdollisesti joku polttoainesuutin kusee. Samaten jos joku toinen puolaa yskii, se tekee sen monesti juuri pienellä kuormituksella, jolloin et välttämättä huomaa sitä ajossa heti ja niin menee palamatonta seosta putkeen. Tulpathan sinulla on tietenkin tarkistettu ja vaihdettu, eikä imusarja vuoda mistään (esim kiinnityspultti löysällä).

Koska katalysaattorin tehtävä on polttaa palamaton polttoaine pois, se joutuu todella kovilla jos yksi pytty työntää palamatonta seosta suoraan kattiin. Mutta ei sen pitäisi vielä korjaamolle ajaessa pilata kattia, kyllä se satoja kilometrejä yleensä vaatii ajamista pytty pimeänä.

Sinänsä tuo pakokaasuanalysaattorin arvo (kunhan nyt kuullaan mikä arvo se oli) voi johtua myös ilmavuodoista pakoputkistossa.

Paljonko autossa on kilometrejä?


Ompas täydellisyyttä hipovan hyvä vastaus!



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: