Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 01.03.2014 15:19 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Purkamisen jälkeistä ihmettelyä on ollut ilmassa ja onnekseni ei paljastunut mitään suurempaa ongelmaa peltien alta.
Sain osiakin jonkin verran, kuitenkin jäi puuttumaan lokarien kaarien tiivisteet ja takakontin lattia.
Ilmeisesti saan hommattua tuohon tuulilasin yläreunaan korjauspalankin...

Ensi viikolla ajattelin laitella takalaidan kondikseen ja hitsailla norsunkorvat paikoilleen.
Näin se homma etenee.

P.s. Kellään ylimääräistä takakontin lattiaa?

Kuvatuksia projektin nykytilasta.


Liitteet:
tmp_IMG_20140301_1414521355480492.jpg
tmp_IMG_20140301_1414521355480492.jpg [ 48.12 KiB | Katsottu 20213 kertaa ]
tmp_IMG_20140301_141541115269496.jpg
tmp_IMG_20140301_141541115269496.jpg [ 72.66 KiB | Katsottu 20213 kertaa ]
tmp_IMG_20140301_141519-938602439.jpg
tmp_IMG_20140301_141519-938602439.jpg [ 44.96 KiB | Katsottu 20213 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 04.03.2014 16:18 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Taas on balsamoitu vanhusta elävien kirjoihin.
Hitsikone laukes taas kerran ja aikaa menee sen korjaamiseen, nyt tein siihen patentin joka tuntuu kestävän. Se kestävyys tullaan kokeilemaan, sen verta paljon on vielä hitsihommia edessäpäin.

Sain kuskinpuolelta rapattua osia kiinni, vielä sovitukset puskurin jne kanssa, niin tulee hyvä.
Takalaitaa, puskurin kiinnikerauta ja norsun korva "hepissä" takalaita jo vähän paremmin kiinni.
Mallasin lokaksuakin jo paikoilleen, tuntuis sopivan.

Tästä taas etiäppäin.

Ai niin, kuvia taas:


Liitteet:
tmp_IMG_20140304_1511321355480492.jpg
tmp_IMG_20140304_1511321355480492.jpg [ 45.48 KiB | Katsottu 20054 kertaa ]
tmp_IMG_20140304_151108115269496.jpg
tmp_IMG_20140304_151108115269496.jpg [ 34.7 KiB | Katsottu 20054 kertaa ]
tmp_IMG_20140304_151017-938602439.jpg
tmp_IMG_20140304_151017-938602439.jpg [ 51.03 KiB | Katsottu 20054 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 06.03.2014 18:36 

Viestit: 208
Kyselit tavaratilan lattiaa. Sellainen löytyy varastosta, jos tarvitset.

0442565133


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 13.03.2014 22:42 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Jassoo.

On taas tullu hilluttua tallissa tämän kanssa. Vietettiin oikein laatuaikaa, sain kuskin puolen takapään kasaan. Olihan homma.

Nyt vaan pikkuhiljaa alkaa ihmetteleen noita alakulmia, takalaitaa ja takakontin lattian reunoja....
Pikkuhiljaa etiäppäin. Vaihdoin hitsilangan 0.8:sista 0.6:seen. Nyt tolla saa jo kelvollista saumaakin vedettyä eikä pala reikää niin helposti. Oli muuten yllättävän isotöinen tuon tiivistelistan sisäpuolinen kaari. Sen kanssa sai painia tuntitolkulla, mut nyt sekin on ok.

Kuvatuksia:


Liitteet:
tmp_IMG_20140313_213020936924344.jpg
tmp_IMG_20140313_213020936924344.jpg [ 59.71 KiB | Katsottu 19653 kertaa ]
tmp_IMG_20140313_213128-1518995074.jpg
tmp_IMG_20140313_213128-1518995074.jpg [ 39.42 KiB | Katsottu 19653 kertaa ]
tmp_IMG_20140313_213059218839120.jpg
tmp_IMG_20140313_213059218839120.jpg [ 42.3 KiB | Katsottu 19653 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 00:41 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Oli tuo takakontin peräseinä kulmistaan sen verta mätä etten ruvennut sitä parsimaan kasaan vaan tein siihen kokonaan uuden. Onnistui hyvin, njet roplem, sekä korjasin vasemman puoleisen seinän jousituen kohdalta. Siitä tuli erittäin hyvä, ainakin omasta mielestä.

Sitten, innostuin puhalteleen irtopaskoja paineilmalla ja samalla huomasin miten helposti sillä massatkin irtoilee. Tästä taas seuraa se, että massan alta paljastuu ehjää pintaa, mutta se on pintaruosteessa. Mitä olette tehneet vastaavassa tilanteessa? Paikat on täysin ehjiä, mutta ruosteessa. Pintaruoste pois miten saa teräsharjalla ja massa päälle vai mikä on paras konsti.... Kemiallinen poisto, soodapuhallus, ny o sormi suussa, kun en ole varma parhaasta tavasta päästä pintaruosteesta jne. Tarkoitus on tehdä homma kunnolla, se on ollut meininki tämän kanssa alusta asti. Hioin pintaruosteita kans vähän pohjakaukalon seinistä.

Muutama kuva:


Liitteet:
tmp_IMG_20140317_232653-1518995074.jpg
tmp_IMG_20140317_232653-1518995074.jpg [ 54.12 KiB | Katsottu 19528 kertaa ]
tmp_IMG_20140317_232626218839120.jpg
tmp_IMG_20140317_232626218839120.jpg [ 73.93 KiB | Katsottu 19528 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 01:38 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Tässä kuvia mistä on kyse. Päätin kokeilla lääkkeeksi soodapuhallusta, joten huomenna moponettiin mars. Selviää sitten sekin tekeekö niillä romppeilla mitään. ;)


Liitteet:
tmp_IMG_20140318_003201-1518995074.jpg
tmp_IMG_20140318_003201-1518995074.jpg [ 42.52 KiB | Katsottu 19487 kertaa ]
tmp_IMG_20140318_003227218839120.jpg
tmp_IMG_20140318_003227218839120.jpg [ 75.29 KiB | Katsottu 19487 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 08:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Sitruunahappoa, kuumailmapuhallinta ja teräsharjaa ;)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 13:12 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
No nyt on puhallusvermeet.
Eihän nää mitään ihmeitä tee, mutta puhtausaste on riittävä, lähes 90% irtoruosteesta lähtee kunhan malttaa puhallella.
Ai niin, jos joku meinaa tehdä samaa hommaa joskus, kannattaa käyttää hengityssuojainta, pölisee aika paljon ja soodahan on suoloja sisältävää ainetta.
En ostanu sitä 69 euron sooda vermettä, vaan ihan hiekkapuhallus pistoolin (16,90) ja modasin siitä itse pyssyn soodalle. Tutkin molempia pyssyjä kaupassa ja totesin et tuo hiekkapuhalluspyssy soveltuu täysin tarkoitukseen. Imuputki luttuun päästä ja se muoviputki hässäkkä pois edestä, niin sillä jo jotain tekee.

Tässä kuvia puhalluksen jälkeen:


Liitteet:
tmp_IMG_20140318_120354-1518995074.jpg
tmp_IMG_20140318_120354-1518995074.jpg [ 42.36 KiB | Katsottu 19397 kertaa ]
tmp_IMG_20140318_120327218839120.jpg
tmp_IMG_20140318_120327218839120.jpg [ 63.1 KiB | Katsottu 19397 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 14:52 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Ihan hyvin pelit skulaa...


Liitteet:
tmp_IMG_20140318_134141-1518995074.jpg
tmp_IMG_20140318_134141-1518995074.jpg [ 79.3 KiB | Katsottu 19343 kertaa ]
tmp_IMG_20140318_134217218839120.jpg
tmp_IMG_20140318_134217218839120.jpg [ 67.35 KiB | Katsottu 19343 kertaa ]
tmp_IMG_20140318_134306218839120.jpg
tmp_IMG_20140318_134306218839120.jpg [ 43.02 KiB | Katsottu 19343 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 14:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Millasella kompuralla sä pöllyttelet menemään?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 16:14 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Ilmasäiliö 24l. Tuotto 260/l min. 10 bar.
Pyssyn vaatimus 180/l min. baareja 6-8.
Taitaa olla tuo kompura yhden numeron isompi, ei siis ihan perus 180/l min. oleva listanaulaimelle tarkoitettu mopo.
Kyllähän se käydä ruksuttaa, eikä ton soodan puhallusominaisuus vedä vertoja hiekalle, sooda sopii tämmöisen vanhuksen käsittelyyn hiekkaa paremmin, ei vie tota ruosteen raiskaamaa kallisarvoista peltiä mennessään.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 16:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Eipä se sooda taida viedä ruostettakaan, maalit/massat toki saa pois sillä..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 17:36 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
sitikkaporo kirjoitti:
Eipä se sooda taida viedä ruostettakaan, maalit/massat toki saa pois sillä..


Kyllä se vie ruosteenkin, vaatii vain enemmän aikaa. Olis pitänyt ottaa ennen ja jälkeen kuvat...
Tuo takakorkeuden säätäjän jalka ja sen ympäristö esim. oli ihan "kypsää kamaa" nyt se on vain soodalla puhallettuna kuvassa ja onhan ne pahimmat ruosteet siitäkin lähtenyt... :shock:

P.S. Sen vihreän Traction Avantin entinen omistaja käväs tänään tallilla katsomassa projektia. Hänen sanoin: "Täähän on pian pohjamaalaus kunnossa" eli kelvollista jälkeä hänenkin mielestä.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 18.03.2014 18:35 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Tää menee nyt ihan kirjotteluks, näköjään. :lol:

Sain erittäin mukavan puhelun hetki sitten, nyt mulla on takakontin lattia, nyt on kaikki peltiosat kassassa, sain tohon tuulilasin yläpalankin hommattua, eli hitsikone savuamaan :!:

Otin vielä pari kuvaa, miten hyvin ruoste irtoaa soodalla.
Kyllä sillä saa kelpoakin jälkeä aikaan.
Nyt tämän jälkeen keskityn taas tekemiseen ja postailen kun on jotain järkevää uutista....


Liitteet:
tmp_IMG_20140318_172354936924344.jpg
tmp_IMG_20140318_172354936924344.jpg [ 83.55 KiB | Katsottu 19187 kertaa ]
tmp_IMG_20140318_172329-1518995074.jpg
tmp_IMG_20140318_172329-1518995074.jpg [ 38.15 KiB | Katsottu 19187 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 19.03.2014 13:29 

Viestit: 5858
Paikkakunta: Lahti
Dsharrastelija kirjoitti:
Ai niin, jos joku meinaa tehdä samaa hommaa joskus, kannattaa käyttää hengityssuojainta, pölisee aika paljon ja soodahan on suoloja sisältävää ainetta.


Koko pään peittävä paineilmahuppu on sit ainoa oikea, noista suodatinmalleista tulee aina jotain läpi, ja silmien edessä olevan lasin takana pitää olla muovi ettei vahingon sattuessa tule lasia silmille.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 21.03.2014 23:12 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Nyt tuli takapakkia ja reilusti.
Nyt kun on ollut aikaa tutkailla auton runkoa kunnolla, niin B-pilarin kohdalla repsikan puolella oli semmonen nyrkin mentävä reikä.
Makoilin siinä sit hetkisen ja se on paikattu ratsupaikalla ja vielä niiiiin väärin kun vain pystyy. B-pilarin alapäähän ei ole tehty edes pohjaa, joten kaikki vesisuola yms. rapa on päässyt vapaasti tekemään tuhojaan. Joudun purkamaan kaikki pois ja tekemään uudet... eikä kotelon sisäpuolta ole mitenkään ruostesuojattu. Tämä tarkoittaa huomattavasti lisää hommia, joten aikataulu meni nyt täysin uusiksi.... Suoraan sanoen, tekis mieli tällä hetkellä upottaa koko laitos suohon, mutta tähän on jo panostettu ja en meinaa luovuttaa, pyritään tekemään joskus valmiiksi.... Pyörän tuennan suojakumit, niin yläpallon, raidetangonpään jne. vainaat ne tilasin jo uudet kaikki. Lämppärin kennot rikki, molemmat.
Painaa mielen matalaksi..... Mitähän tuolta kuskinpuolen kotelosta löytyy, melkein arvaan jo, ruostetta ja reilusti. Tässä on kohtaa on sen kaljan paikka.

Irrottelin takajousituksesta ne tangot, toisesta oli haljennut pää ja kuula haljennut pesään.
Tilasin kaikki uudet kumiosat takapäähän, tuo männän pitkä ulkotanko puuttuu, täytyy huomenna katsoa jos mun raadossa olis ehjä... ja samantien vaihdan takasylintereihin tiivisteet, kerääjäpussit, pohjaanlyöntikumit ja ne kuulan suojakumit.
Etujousipallon vaihdoin ehjään, samoiten senkin keräyspussin. Ei paljon mieltä lämmitä täs vaiheessa. Takakontin lattia saapui eilen, hieno kun ihan uusi ja osa puslien kumiosista sekä takasylinterien tiivisteet.

Huh, ku ottaa kupoliin. :cry:



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 21.03.2014 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Elä anna periksi!
Kun ruosteen leikkaa pois ja laittaa uutta peltiä tilalle, tulee siitä parempi.
Ota kalja (tai pari) ja nuku yön yli.
On olemassa vanha, kuulemma venäläinen sanonta, "Silmät pelkää mutta kädet tekee". ;)

Autossasi on ollut jokseenkin kaikki ne vakiopaikat. Ne onneksi vähenee sitä mukaa kun niitä jaksaa korjata.
Tärkeintähän proejktissa on se, että se mikä me sieltä ladosta ulos vedettiin, tulee taas ehjäksi :mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 22.03.2014 00:43 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
No tässä kuvia miten ne peltikorjaukset "kuuluu" tehdä.....
Tämähän oli seisonut vuosikaudet, kunnes -88 palautettiin liikenteeseen ja sen jälkeen jätetty seisomaan, -90 vai oliko -89 katsastusta ei suoritettu. Tai sellaiset paperit mulla on. Auto on kuulemma jonkun "harrastajan" toimesta korjattu, ja hatut sanon minä. Pellehermanni tätä on korjannut.

Tutkiskelin tota taka-akselin palkkia niistä turvavöiden kiinnike rei'istä ja siellä on O N N E K S I suunnilleen kaikki ok, kuitenkin ammun sen täyteen koteloruiskulla suoja ainetta.
Näin.


Liitteet:
tmp_IMG_20140321_232921936924344.jpg
tmp_IMG_20140321_232921936924344.jpg [ 49.89 KiB | Katsottu 18859 kertaa ]
tmp_IMG_20140321_233028-1518995074.jpg
tmp_IMG_20140321_233028-1518995074.jpg [ 45.38 KiB | Katsottu 18859 kertaa ]
tmp_IMG_20140321_233057218839120.jpg
tmp_IMG_20140321_233057218839120.jpg [ 47.59 KiB | Katsottu 18859 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 22.03.2014 01:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Kuvia katsellessa tulee mieleen Hassisen Koneen kappale "Harsoinen teräs".
Eikun ruosteet hittoon ja uutta peltiä kehiin, sano mummo lumessa.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 22.03.2014 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 230
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
Eihän tuo nyt kuitenkaan toivoton ole. Reilusti vaan peltiä pois ja uutta tilalle. Pellin muodot tuossa kohtaa ei kuitenkaan moninaisia ole, eli ne taittelee melkeen ruuvipenkissä. Ja hyvältä tuntuu aina ku saa taas pätkän "uutta" tehtyä. Sitte voi ottaa antivitutukseen sen oluen jos toisenkin. ;)



DS7 eTense 4x4 300 - 2020
ID 20 D super - 1971
B11 Normale - 1955
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 25.03.2014 17:21 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Käväsinpä alku ketutuksen jälkeen hakemas pari arkkia peltiä...

Otin toisen 1mm mustan ja 0,75 mm sinkityn. Joo, tämä on sitä "oikeaa" peltiä, tämä kommentti sille yhdelle "yhy yhy" kaverille jonka mielestä kuumasinkitty ei käy autoon.....
Käyhän se, faija aikoinaan korotti 508 mersun katon kuumasinkityllä ja se ei kyllä 10 vuoden aikana ruostunu mistään. Laitan kuitenkin nämä piiloon jäävät peltityöt tuosta 0,75 levystä omankin mielenrauhan vuoksi. Mietiskelinpä sitäkin vaihtoehtoa jos laittais kokonaan noi kotelot uusiksi... Levy meinaan riittäis ja saattaa olla tarvekkin tehdä uudet, ainakin repsikan puolelle, mennään mentaliteetilla, mikä ruostunut on, se korjataan. Vaati se sitten 15 senttiä peltiä tai 2,5 metriä.....

Palastelivat pyynnöstä pajalla valmiiksi 45 sentin soiroiksi nuo levyt, ja kanttautin toiseen 10 sentin pokkausen jo valmiiksi, on kivempi niitä sit käsitellä.
Nostin auto about 60 sentin korkeuteen, kun löysin varaosa raadon alta kunnon pukit.
Nyt on kivempi makoilla alla ja tietää ettei varmasti tule niskaan... Vielä täytyy passilla laittaa suoraan ja aina välillä katsoa ettei lähde veteleen, niin saa joskus ovetkin kiinni säätöjen puitteissa.

Tällä tapaa tän kanssa, pikkuhiljaa auto tästä kaiketi joskus tulee.


Liitteet:
tmp_20140325_1423122067657188.jpg
tmp_20140325_1423122067657188.jpg [ 46.34 KiB | Katsottu 18553 kertaa ]
tmp_20140325_142336943659594.jpg
tmp_20140325_142336943659594.jpg [ 37.44 KiB | Katsottu 18553 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 26.03.2014 17:55 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Hitsikone tuli takas ja välittömästi aloin töihin. Suojakaasupullo tyhjä, onneks kaasuntäyttö paikka on kivenheiton päässä, joten pullo täyteen ja kone laulamaan.

Purin etupenkit ja verhoilut veks, vaatii aika paljon huomiota se vaimentimen kohta, ruostunut sieltäkin... Mistähän tämä ei olisi. No, peltiä vaan neliö tolkulla, kyl se joskus ehjäksi tulee.
Korjailin tänään vähän takakontin lattiaa, löin pikkasen kovaa yhteen kohtaan hitsausvaiheessa täytyy oikasta, ei paha homma.

Hion ja hinkkasin ruosteita pois, sain melko hyvin puhtaaksi, ainakin sen verta et kehtas lattian tiputtaa paikoilleen.

Jatkoa tulee taas jossain vaiheessa.

Kuvatuksia:


Liitteet:
tmp_IMG_20140326_163639-1810767521.jpg
tmp_IMG_20140326_163639-1810767521.jpg [ 50.18 KiB | Katsottu 18420 kertaa ]
tmp_IMG_20140326_163706-1330814773.jpg
tmp_IMG_20140326_163706-1330814773.jpg [ 57.46 KiB | Katsottu 18420 kertaa ]
tmp_IMG_20140326_1637412067657188.jpg
tmp_IMG_20140326_1637412067657188.jpg [ 39.93 KiB | Katsottu 18420 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 26.03.2014 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 230
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
Hyvältä näyttää!
Sitten kun käyt kynnyskoteloiden kimppuun, niin tuolla kuvaa mistä saa ideaa kotelon rakenteesta. Vahvikkeita ei kotelon sisällä ole suuremmin kuin B-pilarin kohdalla ja etupäässä.
http://www.citroen-ds-id.com/ds/images/ ... _Parts.jpg
http://www.citroen-ds-id.com/ds/images/ ... arts_2.jpg



DS7 eTense 4x4 300 - 2020
ID 20 D super - 1971
B11 Normale - 1955
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 01.04.2014 00:23 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Tää olis nyt tässä vaiheessa....
Takalaita ummessa, sekä tavaratilan lattia ja onnistuin suihkaan sitä ZN pohjamaaliakin stragesiin kohtiin. Ruostesuojausta olen hoitanut kolmella tapaa ulos jääviin pintoihin ja kahdella tapaa sisäpuolisiin. Ensin joka hitsauspaikka putsataan ja pestään. Sinkkimaalia ensin, sen jälkeen kivenisku aine, siis sitä ruiskutettavaa ja näitten päälle Dinitrol. Hitsauksissa olen pyrkinyt poistamaan ruosteet leikkaamalla mädät pois ja limittämällä max. 1-1,5 cm, näin vältetään turhien ruostetaskujen syntyminen, eli peltien väliin jäävä hitsaamaton kohta on mahdollisimman pieni. Sisäpuolelle laitan sinkkimaalin ja kiveniskumassan ainakin takakonttiin. Muualle tulee luultavasti pohjille super rostex ja sen päälle mustaa hieman kovempaa väriä.
Näin ruostesuojaus on hallussa.

Olin tuossa jo hieman huolissani, onko tämä päässyt rungoltaan nitkahtamaan, kun nuo etupenkin olivat melkoisesti selkänojan yläpäästä erillään. Yllätys olikin positiivinen, runko on suora, pettänyt oli sen äänenvaimentajan "ulkokotelo", onneksi näin, rungon oikaisu on veemäinen tehtävä..

Aukailin vähän sitä keskipalkin kuorta ja yllätykseksi se näyttää sisäpuolelta yllätävän hyvältä.
Koteloista tulenkin selviämään ihan ok, ei tartte tehdä kokonaan uusia, onneksi...........

Kuvia:


Liitteet:
tmp_IMG_20140331_235335-1274463204.jpg
tmp_IMG_20140331_235335-1274463204.jpg [ 35.76 KiB | Katsottu 18149 kertaa ]
tmp_IMG_20140331_235259-1152650999.jpg
tmp_IMG_20140331_235259-1152650999.jpg [ 44.94 KiB | Katsottu 18149 kertaa ]
tmp_IMG_20140331_235426-197425903.jpg
tmp_IMG_20140331_235426-197425903.jpg [ 50.88 KiB | Katsottu 18149 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Dsuper, 1970
ViestiLähetetty: 01.04.2014 00:30 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Kyl tästä selvitään.

Kuvia keskipalkin ruosteista:


Liitteet:
tmp_IMG_20140331_235612754037867.jpg
tmp_IMG_20140331_235612754037867.jpg [ 33.36 KiB | Katsottu 18144 kertaa ]
tmp_IMG_20140331_235536-1893167212.jpg
tmp_IMG_20140331_235536-1893167212.jpg [ 32.22 KiB | Katsottu 18144 kertaa ]
tmp_IMG_20140331_235502229475894.jpg
tmp_IMG_20140331_235502229475894.jpg [ 52.09 KiB | Katsottu 18144 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 97 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: