Uusimman tulokkaan peräpää on jäykkä. Vajoamisenestoventtiili jumi auki ja perä laski viidessä minuutissa alas ja käynnistyksen yhteydessä venttiili vihelsi kovasti.
Tänään taakse on vaihdettu toiset pallot (venttiililliset 5 vuotta sitten täytetyt TCT:stä kotoisin olevat) ja perä meni kuulemma vielä jäykemmäksi. Voi olla että niistä on paineet karanneet.. Mutta venttiili lopetti vislaamisen ja perä pysyy nyt komeasti pystyssä.
Mitä juuri tapahtui? Laukesiko venttiilistä vaan jumi pallojen vaihdon yhteydessä ja pallot ovat vaan tyhjät paineesta..
Varaajapallo on ainakin loppu kun pumppu käy 2 sekunnin välein. Se menee vaihtoon heti seuraavaksi. Taka keskipallo kuulemma vastikään vaihdettu.
Kynkät ei jarruttele ja korkeudensäätövivusta käskyttäen nousee ja laskee oikein mallikkaasti. Hydepuolelle tehdään normi huolto pesuineen heti kun ehtii.
Mikäs vielä voi tuota perää pitää jäykkänä? Aletaanko tutkimaan hydractivea seuraavaksi? Mikäs olikaan se taajuus mitä aletaan kuuntelemaan

Kyseessä siis XM Y4 V6 12v vm.1996