Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 01.05.2014 23:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Pihassa lojuu Renu Espace tuolla 24tappisella kutosella, sama paketti, kuin Xm:n viimeisissä vuosikerroissa ja monissa muissa.
Autoa on viimeaikoina lähinnä siirretty pihassa paikasta toiseen ja se on aina käynnistynyt heti ja ilman sahaamista. Sitten pirssi piti siirtää varastolaanille ja starttasin normaalista mutta eipä lähtenytkään käyntiin ei edes luvannut. Pyöritti hyvin ja noin 10-15 sekunnin
sahaamisella kone käynnistyy ja sammuu samantien. Uusi pitkä sahaus ja saattaa käynnistyä pariksi sekunniksi ja sitten
sammuu. Eikä kolmatta kertaa enää käynnisty. Olisiko raadilla vinkkiä mistä aloittaa? Mitään testeriä en omista ja ison rohjakkeen
roudaaminen trailerilla testerin ääreen ei oikein innosta.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 02.05.2014 00:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
jos oma ZPJ-koneinen oireilisi noin, vaihtaisin (taas) bensapumpun..



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 02.05.2014 03:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
No kun tuossa on vielä mekaaninen kaasuläppä, koita painaa hitusen kaasua startissa. Jos sitten käynnistyy, tyhjäkäyntiventtiili on jumissa. Putsaamalla voi selvitä, tai sitten ei.

Jos taas ei ole noin, voisi epäillä bensasuodatinta (vettä täynnä tai likainen).

Voihan se se bensapumppukin olla, se selviäisi bensanpaineesta startin aikana.

Lexia voisi kertoa monia asioita startin aikana, mutta sinulla ei siis ole sellaista.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 02.05.2014 08:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Pitäiskö pumpun nostaa paineet käännettäessä virrat päälle vai vasta startatessa?



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 02.05.2014 09:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Yleensä bensapumppu käynnistyy muutamaksi sekunniksi virrat päälle käännettäessä ja sammuu, ellei tule moottorin pyörimistietoa. Kuitenkin joissain autoissa näin ei ole.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 07.05.2014 21:47 

Viestit: 21
Paikkakunta: Oulu
Ehdottaisin... olisiko ajonestolaite päällä? Megane oli ainakin sellainen että jos oli ovet auki, siis kiinni mutta ei lukossa, niin ajonesto meni jonkun ajan kuluttua päälle. Hörähteli käyntiin mutta ei jäänyt käymään. Käytti sitten ovet lukossa ja avasi ne uudestaan kaukosäätimellä niin toimi normaalisti.
Kyseessä oli vm.-96 Megane. Ja patterit teki joskus tepposet että avasi ovet mutta ei poistanut ajonestoa. Patterit siis uusiksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 31.05.2014 23:41 

Viestit: 66
mutta eikö rellu meganen tapauksessa ainakin, pitäisi punavalon vilkkua jos ajonesto on päällä,mittaristossa.
kaukosta pari napsausta niin ovilukitus pelaa ja se valo ei enää vilku ja ajoon valmistu.
Inertiakytkin voi olla mennyt päälle konetilan puolella tai puola tai t.k.moottori tai..vettä tankissa/suotimessa,esim. 95 vuoden maximanisu temppuilee välillä niin että sahata saa tod.pitkään,välil jää käyntiin ja ei mitään ongelmaa pitkään aikaan sit taas joskus tyhjäkäynnissä sammuu itsestään ja saa taistella hyvän akun kanssa..kauan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2014 22:04 

Viestit: 66
tuossa tapauksessa vika oli murtuneessa bensaletkussa.Haukkasi ilmaa.Vee kutosessa tavaraa ikävästi piilossa osaksi.Kone poikittain,kuten 3.3 b cycleri/plymmi vojaakkerissa, puolet imusarjan takana.



[color=#FF8000]Anxti Neortic`a;
Xantia 1.8i16V hb-96,
+ to pieces xsara Picasso 1.6hdi-04,Xantia1.8i8V hb-94/color]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 18.10.2014 22:08 

Viestit: 66
swap kirjoitti:
mutta eikö rellu meganen tapauksessa ainakin, pitäisi punavalon vilkkua jos ajonesto on päällä,mittaristossa.
kaukosta pari napsausta niin ovilukitus pelaa ja se valo ei enää vilku ja ajoon valmistu.
Inertiakytkin voi olla mennyt päälle konetilan puolella tai puola tai t.k.moottori tai..vettä tankissa/suotimessa,esim. 95 vuoden maximanisu temppuilee välillä niin että sahata saa tod.pitkään,välil jää käyntiin ja ei mitään ongelmaa pitkään aikaan sit taas joskus tyhjäkäynnissä sammuu itsestään ja saa taistella hyvän akun kanssa..kauan.

Näissä -96--99 megsuissa kuulema ruostuu antenninjuuresta jotkut,pilaavat kaukon vastaanottimen,auttaisko vaihtaa toisesta lähettimineen?



[color=#FF8000]Anxti Neortic`a;
Xantia 1.8i16V hb-96,
+ to pieces xsara Picasso 1.6hdi-04,Xantia1.8i8V hb-94/color]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma
ViestiLähetetty: 09.03.2015 21:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Päivitystä tähänkin kuttaperkaan. Tänään aurinkoisen kevätsään innoittamana tartuin
Rellua piinaavaan starttiongelmaan. Selvittelyjen mukaan ajonesto on päällä ja siksi
ei käynnisty. Sain Relluhuollosta ohituskoodin, joka näpyteltiin keskuslukon sisäkytkimellä
eculle ja tadaa, kuin palmun alta käyntiin. Ajoneston valo sammui n. puolen minuutin käynnin
jälkeen. Annoin bensakrematorion käydä ehkä kolme varttia lämppäri täysillä ikkunat rakosella.
Sammutin auton ja starttasin, ei ongelmia, sammutin, renkkasin keskuslukkoa päälle ja pois,
otin akunkengän irti hetkeksi laitoin takaisin. Auto avaimesta käyntiin, niin kuin mitään
vikaa ei olisi ollutkaan. Toivottavasti ongelma oli vain kondenssiokosteuden aiheuttamaa.
Täytyy laittaa ilmankuivuri puhaltelemaan kottero kuivaksi. Vielä kun saadaan automaattiaski
öljytiiviiksi, niin avot.
Tässä historiallinen kuva Rellusta muistona talvista, jolloin lunta oli maassa vielä helmikuussa.

Liitteet:
rellu pumpulla.JPG
rellu pumpulla.JPG [ 54.46 KiB | Katsottu 11537 kertaa ]



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: