|
Kirjoittaja |
Viesti |
jptcool
|
Viestin otsikko: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 01.05.2014 23:50 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Pihassa lojuu Renu Espace tuolla 24tappisella kutosella, sama paketti, kuin Xm:n viimeisissä vuosikerroissa ja monissa muissa. Autoa on viimeaikoina lähinnä siirretty pihassa paikasta toiseen ja se on aina käynnistynyt heti ja ilman sahaamista. Sitten pirssi piti siirtää varastolaanille ja starttasin normaalista mutta eipä lähtenytkään käyntiin ei edes luvannut. Pyöritti hyvin ja noin 10-15 sekunnin sahaamisella kone käynnistyy ja sammuu samantien. Uusi pitkä sahaus ja saattaa käynnistyä pariksi sekunniksi ja sitten sammuu. Eikä kolmatta kertaa enää käynnisty. Olisiko raadilla vinkkiä mistä aloittaa? Mitään testeriä en omista ja ison rohjakkeen roudaaminen trailerilla testerin ääreen ei oikein innosta.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 02.05.2014 00:00 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
jos oma ZPJ-koneinen oireilisi noin, vaihtaisin (taas) bensapumpun..
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 02.05.2014 03:07 |
Viestit: 2666
|
No kun tuossa on vielä mekaaninen kaasuläppä, koita painaa hitusen kaasua startissa. Jos sitten käynnistyy, tyhjäkäyntiventtiili on jumissa. Putsaamalla voi selvitä, tai sitten ei.
Jos taas ei ole noin, voisi epäillä bensasuodatinta (vettä täynnä tai likainen).
Voihan se se bensapumppukin olla, se selviäisi bensanpaineesta startin aikana.
Lexia voisi kertoa monia asioita startin aikana, mutta sinulla ei siis ole sellaista.
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 02.05.2014 08:59 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Pitäiskö pumpun nostaa paineet käännettäessä virrat päälle vai vasta startatessa?
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 02.05.2014 09:37 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Yleensä bensapumppu käynnistyy muutamaksi sekunniksi virrat päälle käännettäessä ja sammuu, ellei tule moottorin pyörimistietoa. Kuitenkin joissain autoissa näin ei ole.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
BX91
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 07.05.2014 21:47 |
Viestit: 21 Paikkakunta: Oulu
|
Ehdottaisin... olisiko ajonestolaite päällä? Megane oli ainakin sellainen että jos oli ovet auki, siis kiinni mutta ei lukossa, niin ajonesto meni jonkun ajan kuluttua päälle. Hörähteli käyntiin mutta ei jäänyt käymään. Käytti sitten ovet lukossa ja avasi ne uudestaan kaukosäätimellä niin toimi normaalisti. Kyseessä oli vm.-96 Megane. Ja patterit teki joskus tepposet että avasi ovet mutta ei poistanut ajonestoa. Patterit siis uusiksi.
|
|
|
|
 |
swap
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 31.05.2014 23:41 |
Viestit: 66
|
mutta eikö rellu meganen tapauksessa ainakin, pitäisi punavalon vilkkua jos ajonesto on päällä,mittaristossa. kaukosta pari napsausta niin ovilukitus pelaa ja se valo ei enää vilku ja ajoon valmistu. Inertiakytkin voi olla mennyt päälle konetilan puolella tai puola tai t.k.moottori tai..vettä tankissa/suotimessa,esim. 95 vuoden maximanisu temppuilee välillä niin että sahata saa tod.pitkään,välil jää käyntiin ja ei mitään ongelmaa pitkään aikaan sit taas joskus tyhjäkäynnissä sammuu itsestään ja saa taistella hyvän akun kanssa..kauan.
|
|
|
|
 |
swap
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 18.10.2014 22:04 |
Viestit: 66
|
tuossa tapauksessa vika oli murtuneessa bensaletkussa.Haukkasi ilmaa.Vee kutosessa tavaraa ikävästi piilossa osaksi.Kone poikittain,kuten 3.3 b cycleri/plymmi vojaakkerissa, puolet imusarjan takana.
[color=#FF8000]Anxti Neortic`a; Xantia 1.8i16V hb-96, + to pieces xsara Picasso 1.6hdi-04,Xantia1.8i8V hb-94/color]
|
|
|
|
 |
swap
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 18.10.2014 22:08 |
Viestit: 66
|
swap kirjoitti: mutta eikö rellu meganen tapauksessa ainakin, pitäisi punavalon vilkkua jos ajonesto on päällä,mittaristossa. kaukosta pari napsausta niin ovilukitus pelaa ja se valo ei enää vilku ja ajoon valmistu. Inertiakytkin voi olla mennyt päälle konetilan puolella tai puola tai t.k.moottori tai..vettä tankissa/suotimessa,esim. 95 vuoden maximanisu temppuilee välillä niin että sahata saa tod.pitkään,välil jää käyntiin ja ei mitään ongelmaa pitkään aikaan sit taas joskus tyhjäkäynnissä sammuu itsestään ja saa taistella hyvän akun kanssa..kauan. Näissä -96--99 megsuissa kuulema ruostuu antenninjuuresta jotkut,pilaavat kaukon vastaanottimen,auttaisko vaihtaa toisesta lähettimineen?
[color=#FF8000]Anxti Neortic`a; Xantia 1.8i16V hb-96, + to pieces xsara Picasso 1.6hdi-04,Xantia1.8i8V hb-94/color]
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Rellun-98 V6 24v käynnistymättömyysongelma Lähetetty: 09.03.2015 21:20 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Päivitystä tähänkin kuttaperkaan. Tänään aurinkoisen kevätsään innoittamana tartuin Rellua piinaavaan starttiongelmaan. Selvittelyjen mukaan ajonesto on päällä ja siksi ei käynnisty. Sain Relluhuollosta ohituskoodin, joka näpyteltiin keskuslukon sisäkytkimellä eculle ja tadaa, kuin palmun alta käyntiin. Ajoneston valo sammui n. puolen minuutin käynnin jälkeen. Annoin bensakrematorion käydä ehkä kolme varttia lämppäri täysillä ikkunat rakosella. Sammutin auton ja starttasin, ei ongelmia, sammutin, renkkasin keskuslukkoa päälle ja pois, otin akunkengän irti hetkeksi laitoin takaisin. Auto avaimesta käyntiin, niin kuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan. Toivottavasti ongelma oli vain kondenssiokosteuden aiheuttamaa. Täytyy laittaa ilmankuivuri puhaltelemaan kottero kuivaksi. Vielä kun saadaan automaattiaski öljytiiviiksi, niin avot. Tässä historiallinen kuva Rellusta muistona talvista, jolloin lunta oli maassa vielä helmikuussa. Liitteet:
rellu pumpulla.JPG [ 54.46 KiB | Katsottu 11539 kertaa ]
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|