Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 17:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Mitä materiaalia Xantian hydepumpun O-renkaat kuuluu olla?
Kyselen siksi, kun minulla oli pumppu laitettavana eräässä korjaamossa ja mukana oli Veholta kaikki tiivisteet mitä löytyy. Ne oli löytänyt pumpusta enemmän O-renkaita ja olivat vaihtaneet ne kaupanpäälle omasta varastosta löytämiin. Nyt pumppu vuotaa kuin seula ja eri paikasta kuin aiemmin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 17:27 

Viestit: 1589
Paikkakunta: Tampere
Tilaa sitroselta



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 17:59 

Viestit: 287
Nitriilikumi kestää öljyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 18:13 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Toivottavasti oli edes halpa "korjaamo",,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 18:19 

Viestit: 287
Nitriilikumi (NBR) kestää öljyä. Samoin viton kumi (mekaanisesti kestävämpi). Putkien tiivisteet taitaa olla nitriilikumia LMH vehkeissä. Normaalikumi ei oikein tykkää öljystä...
:oops: Meni näköjään muokkausaika umpeen :oops: :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 18:22 

Viestit: 1589
Paikkakunta: Tampere
Sitroselta saat ainakin sopivat helposti



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 18:47 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Aika omituinen paja tuo käyttämäsi koska luulis heillä tiedossa olevan, ettei nyt mistä tahansa miljoonalaatikosta kaivella o-renkaita asiakkaan töihin. Luulis tyhmemmänkin jakoavaimen vääntäjän ymmärtävän, että varsin normaalia on, että o-renkaan pitää kestää öljyä. Epäilenkin, ettei tässä ole siitä kyse, vaan siitä, että asennuksessa on tumpuloitu muuten.



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 18:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Nyt ei taidettu oikein ymmärtää kysymystäni. En ole etsimässä tiivisteitä, vaan tietoa neuvotteluvaltiksi ko. korjaamon kanssa. Jos en pääse hyväksyttävään sopimukseen korjaamon kanssa, niin haen Sitroselta koko pumpun ja vaihdan sen itse.
kaselin kirjoitti:
Sitroselta saat ainakin sopivat helposti

Onko tuo arvaus, vai onko sinulla tietoa että Sitroselta löytyy hyllystä noita varaosaluettelossa näkymättömiä tiivisteitä?
lukkis kirjoitti:
Nitriilikumi (NBR) kestää öljyä. Samoin viton kumi (mekaanisesti kestävämpi). Putkien tiivisteet taitaa olla nitriilikumia LMH vehkeissä. Normaalikumi ei oikein tykkää öljystä...

En tee mitään öljynkestävillä tiivisteillä. Kaikki ne kestää öljyä. Nitriilikumi ei oikein tykkää lämmöstä. Kestääkö se pumpussa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 19:14 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Eihän sulla ole velvollisuutta hankkia neuvotteluvalttia ja/tai todisteita. Korjaamo laittakoon pumpun kuntoon tai sitten rahat takaisin. Tosin tässä tapauksessa ongelmallista on se, että oikeastaan sulle pitäis maksaa ekstraa kun ovat onnistuneet saamaan lisävuotoja aikaan :shock:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 19:51 

Viestit: 1589
Paikkakunta: Tampere
En mutta soita korjaa ne ainakin korjaa, pumppuja ota vaihtopumppu, ite sain ainakin tiivisteet taannoin kun tarvin.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 21:35 

Viestit: 287
Taitaa mennä jankuttamiseksi ja pilkun nu..miseksi, mutta kaikki O-renkaat ja tiivistekumit ei kestä öljyä. Esim EPDM kumi kestää lähes kaikkea muuta kuin mineraaliöljyä (mitä LHM on...). Yleensä jos on materiaali soveltumaton aineille, kumi turpoaa ja/tai haurastuu. Joskus yllättänänkin nopeasti. Luulisi kyllä korjaamon laittavan oikeata materiaalia olevia tiivisteitä, kyllä siinä lajitelmalaatikossa on materiaali yleensä sanottu...
Kyllä noita kuntoonkin on taidettu saada (Jasu?) menestyksellisesti, mutta tarkkuutta ja puhtautta vaatii. Ja oliko mitoissa jotain ihmeellisyyksiä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 09.05.2014 21:53 

Viestit: 1589
Paikkakunta: Tampere
Tahtoo tossa ollavähän epästandartit niinkuin autoissa yleensä verrattuna normihydrauliikkaan ja tosi on että on semmottii rinkuloita jotka ei todella kestä löhmiä.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 10.05.2014 13:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Esim. Tiivistekeskus on välittänyt huokeasti Viton-O-renkaita omiin tarpeisiini, enkä oikeastaan edes "Vitonia halvempaa" viitsisi laittaa, kun sille tielle on lähdetty. (Remontoimaan nääs) Eikös Vitonilla ole ns. parhaasta päästä kemikaalien kestävyys?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 10.05.2014 15:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Paljonkos tuommonen korjaus maksaa? Kun uuden pumpun saa 200€:lla
Korjaus siis yleensä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 12.05.2014 02:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Viton kestää mitä vaan, mutta, kun puhutaan "öljyn kestävästä tiivisteestä" niin sovitaan että tuota lausetta ei ole olemassakaan :D
Öljyjä on joka lähtöön ja "parhaimmat" liuottaa jopa meisselin muovisen pään tohjoksi. Suurin osa tiivisteistä ei kestä kuumaa ollenkaan ja ne lasittuvat eli haurastuvat (= 100 C ja yli).
Viton kestää agressiivisetkin "öljyt" jopa yli 200 asteen lämpötiloissa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 12.05.2014 18:16 

Viestit: 5109
Viton kestää agressiivisetkin "öljyt" jopa yli 200 asteen lämpötiloissa.[/quote]

Hyvä tiiviste, mutta sitten toisaalta ei välttämättä kestä kylmää ja Suomen talvipakkasia, yleensä lasipistelämpötila, jossa viton menettää kimmoisuutensa ja siten myös tiiveyden tärinässä on vain hieman pakkasen puolella, Vitonista löytyy toki myös pakkasen kestäviä versioita
googleen Viton ja Challenger, niin löytää paljon juttua miten pakkanen vaikuttaa Vitonista tehtyyn O-renkaaseen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 13.05.2014 00:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kyllä VITON kestää pakkastakin hyvin :D
Olen seurannut VITONin kestoa lentokoneen turbiineissa noin 14 vuotta ja näissä tuo öljyksi mainittu aine on tehty viinasta ja haposta eli kyseessä on esteri eli täysin synteettinen "öljy"

Kamalimmat käynnistykset on tehty 2 vuorokauden -25 syväjäädytyksessä ja koskaan ei ole ollut tiivisteongelmaa liian kylmän takia. VITONin ongelmana ei ole edes antioksidantit joita synteettisissä öljyissä käytetään ja ne mokomat haurastuttaa perinteiset nitriili-tiivarit



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM kestävä O-rengas materiaali
ViestiLähetetty: 13.05.2014 23:38 

Viestit: 5109
Valmistaja ei silti lupaa Vitonille kuin -18 °C (tai-23 °C), mutta sitten löytyy erilaisia matalan lämpötilan Viton seosversioita, joissa Vitonin ja tyypin lisäksi kirjaimet -LT mukana, -GFLT ja GLT, staattista kuormaa aina -40 °C (tai -54 °C) asti, voipi olla että jos tiivistä pitää olla kylmässä, niin suihkuturbiineissa käytetään niitä (tai voihan niitä aina käyttää speksien ulkopuolella, kuten Challenger-sukkulassakin tehtiin, Xantiassa tosin ainakin seuraukset on vähemmän dramaattisia...)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: