Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/6 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 22.04.2014 20:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Ei ollut vika tulpissa. Seuraavaksi bensansyöttö eli kaasutin käteen ota ja ajoituksen tarkistus.
Kyllä voikin pistää hanttiin kovasti, mokoma! Mikähän prkl siellä nyt jumittaa!? Täydellisesti toimivasta kertaheitolla ei toimivaksi, kuitenkin ajoittain toimi tuossa välilläkin. On nämä ihme juttuja :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 23.04.2014 14:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kaasuttimen ihmettelyn aloitin suuttimista, eli otin irti (kaikki hyvin kiinni)ja katsoin hapettumat etc. Ne takaisin laitettuani
Bexu käy ihan hyvin :shock: Myös koeajolenkki meni hyvin.
Mitä hemmettiä!? Roskia vai vettä bensan seassa ja sitä kautta jotain hapettumat kökköä? Vaiko monen onnettoman sattuman summa?
Täytyy vkonloppuna tyhjentää tankki ja katsoa onko siellä tosiaan vettä? Luulis sen nyt talvella jo oireilleen tuon suhteen?!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 23.04.2014 15:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2205
Paikkakunta: Laukaa
Tuon ikäisissä bekseissä on yleensä bensatankin täyttöputken liitos ruostunut puhki (jos ei ole uusittu), ja siitä menee vettä bensatankkiin. Sitä voi olla reilustikin, itselläni oli reilu 1/2 sankoa ja kone alkoi oireilemaan.

Uusi täyttöputki onneksi löytyi, nyt ei enää tuota ongelmaa ole esiintynyt.Tein takalokasuojan sisäpuolelle tankin täyttöputken eteen oman sisälokarin, jotta takapyörän heittämä rapa ei enää pääse kertymään täyttöputken ympärille ja ruostuttamaan sitä.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 23.04.2014 17:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Täytyy käydä hakemassa lappopumppu :) eivät maksa juuri mitään(3€)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 26.04.2014 17:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Eipä löytynyt vettä tankista! Eli se vesi varmaan pääsi jo kaasuttimeen/tai siellä on jotain roskaa tms joka nyt poistui suuttimen nostolla. Jossain täyttöaukon ja tankin välillä on kuitenkin jotain vuotoa, selkeä bensan haju löytyi nenällä.

Kuva

Vähän löytyi rahnaa :)

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 02.05.2014 17:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tuossa kun vähän ajatuksella ja silmällä, katseli etuapurunkoa, niin tuohan on yksinkertainen vaihtaa? Siinä on kiinni vain muutamia osia hydraliikasta ja joitakin hydeputkia tiellä? Samalla sais kaikki putketkin vaihdettua uusiin.
Toisaalta täytyy vielä pohtia, miten tämän kanssa etenee? Kovasti houkuttelisi turbotekniikan vaihtaminen ja toisaalta taas ei :lol: On nuo moottorinohjaus ja johdotushommelit niin happamia, minulle. Lisäksi joutuu tekemään kuitenkin peruskunnostusta vaihtotekniikalle jne jne :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 02.05.2014 17:31 

Viestit: 2699
Mikä BX tämä on?



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 02.05.2014 17:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
19 TRS -87 automatique
Ajoautona palvelee. Kaikkihan nämä ovat projekteja :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 02.05.2014 18:59 

Viestit: 2699
Ahaa! Tuo kertomasi bensan haju herätti mielenkiintoni. Juuri vastaavan kanssa aprikoin. Mutta se oli 4-pisteruisku. Ja Jasuhan siihen neuvon antoi. Joku bensanpaineen tasain siellä pumpun tietämillä.
Mutta tämä. Missä kunnossa ovat ne polttoaineputket siellä oikean kynnyksen alla?



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 02.05.2014 19:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tämän kanssa on muutenkin melkosta katkokävelyä nämä korjailut, nytkin meni monta päivää, etten autoa nähnyt :) Poika tarvinnut työharjoitteluun kulkemista varten.
Täytyy varmaan mennä vielä tallille ropaamaan, huomenna kuitenkin keula kohti Lahtea ! Katsomaan citikoita ja hakemaan uudet C-pilarin "lasit", nämä on jo 80-luvulla korjaamon toimesta maalattu mustiksi, UV-valo tuhoaa ne hetkessä ilman suojausta. Onneksi UV suojaa löytyy nykyään monestakin purnukasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 02.05.2014 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Eihän nuo nyt aivan uudenveroiset ole, bensaputket meinaan :) Mutta ei ne kyllä vuodakkaan.
Täytyy ehtiessään tarkistaa täyttöpuolen liitokset.
Vanteetkin pesin, muuhun ei riittänyt vireystaso. Ompahan edes puhtaat vanteet classic parkissa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 02.05.2014 23:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tosiaan, ostin tarjoustalosta Turtle vaahtoava alumiinivannepuhdistaja nimistä tavaraa(tiesin etukäteen mitä olen ostamassa ja miksi) , oli noin 4€ putelli.
Tavara on loistavaa hinta-/laatusuhteeltaan.
Ja se varoituksen sana!
Tuote ei oikein putellista anna oikeaa kuvaa, huomioikaa siis, ettei tämä ole mitään hapotonta tiskiainetta!! Vaan on todella tymäkkää tavaraa!!
Hyvä tuuletus, max 1min vanteella tai niin ettei se kuivu(eli vanne ruiskutetaan märäksi aineella!). Harjaus sopivalla harjalla ja huuhtelu runsaalla vedellä.
Saa sitä haistellakki, en vain suosittele, efekti on "hajusuolan" kaltainen :lol:

Ja kannattaa käyttää hanskoja, kumisia. Muutenkin kannattaa välttää roiskumista/roiskeita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 03.05.2014 16:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
190km kieppi Lahdessa, meni oikein mukavasti :) Osia viety ja tuotu.

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 04.05.2014 00:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Oho, nyt vasta katselin liittämäni kuvan. Sehän näyttää oikein hyvältä, kuvassa:lol: Likainenkin vielä, noh Sportin vanteet ainakin tuli pestyä, hyvin mahtuu pyörimään ylikokoisilla 195/60 renkailla, senverran on kynkkien laakerointi heikossa hapessa :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 06.05.2014 14:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Vkonloppuna pääseekin purkuhommiin. Täytyy purkaa bensalinjat varaosa bexusta talteen, täyttöluukusta alkaen, eteen asti.

Siitä sais joku hienokäyntisen 1,6 koneen(80heppanen talouskone) ja hyvän vaihdelaatikon(tiuhahko 5-v), jos viitsii tulla vain purkamaan! Sisustakin olisi hyödynnettävissä jne


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 07.05.2014 05:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Pääsee tekemään muutakin, tuo piinaava vika palasi :D Ei hemmetti, nyt ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Lähti se sitten räpeltämisen perästä, pimeässä keskellä yötä :lol: Meinas tulla pitkä kotimatka, ajallisesti. Nyt tämä on aivoissa työstetty :mrgreen:

Vika on kaasuttimen solenoideille tulevassa johdossa(puolalta lähtevä virtajohto-> solenoidit ), vetäsen suoraan akusta johdon solkuille, niin rupeaa pelittämään(kun vielä muistais irrotella ajon jälkeen). Täytyy rakennella uusi johto ajan kanssa
Vai tuleekohan se puolalta, hmm, no ihan sama jostain se kuitenkin tulee!
Kaikki muu on ollut harhaa :lol: Toivottavasti


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 07.05.2014 16:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Jaahas, harhaa oli vain, tuo johto hommeli :) Virrat oli ihan tasaiset, ei pätkimistä.
Vika sensijaan löytyi! Eli kaasarissa on jotain roskaa, tukkoon vetää ykkösen tyhjäkäyntipiiri.
Muutenkin tuossa on turhan pienet pääsuuttimet, 150 ja 160. Ainakin kakkosen suuttimen vois vaihtaa isompaan.
Täytyy kaivaa oikeat suutinkoot esiin netin syövereistä.
Mutta nyt tietää, mikä mättää :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 07.05.2014 18:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Kyllä nuo lisäilmasuuttimet näyttävät olevan oikeassa koossa, täytyy katsoa kun johonkin väliin putsauksen tekee, minkälaiset pääsuuttimet siellä on?
Samalla kun huoltaa toisen weberin ja muuttaa sen manuaaliryypylle, niin täytyy tutkailla kaikki suutinkoot.

Uuden suotimen ostin jo bensalinjaan, mikälie puolalainen valmiste

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 07.05.2014 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
BX manuaali(solex) ja BX automaatti(weber) suuttimet etc

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 08.05.2014 14:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Olipas roskia vanhassa suotimessa! Uusi vaihdettu, tuskin se ihmeitä tekee, mutta ompahan siltä osin kunnossa :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 10.05.2014 23:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mitä helv? Nyt vasta tajusin, tuossa Heinäsen kirjassa on annettu ilmasuuttimien järjestys toisinpäin weberillä , kuin solexilla! Voisiko se tosiaan olla, vai onko tuo joku munaus kirjanteossa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 11.05.2014 16:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Esa66 kirjoitti:
Mitä helv? Nyt vasta tajusin, tuossa Heinäsen kirjassa on annettu ilmasuuttimien järjestys toisinpäin weberillä , kuin solexilla! Voisiko se tosiaan olla, vai onko tuo joku munaus kirjanteossa?


Jaaha, sekoitinkin ilmaputkiin :lol: Ihan oikein ne on tuohon kirjattu :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 12.05.2014 00:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Pesin takaovet, sisältä ja nakkelin irronneet bitumimatot ovien sisältä huitsiin terssistä.
Takaovet ei edelleenkään ole mukana keskuslukituksessa, pitänee se loota kaivaa esiin, se toinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 14.05.2014 04:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Hohhoijaa, nyt tuntuu kaasutin toimivan, säädin vielä kevenninkalvon. Ei nypytä, ei nykimistä, ei nuupahtamista. Täytyy vielä katsoa ryypyn toiminta tällä säädöllä, kone kun oli jo lämmin kun sain tuo osion kohilleen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Projekti X
ViestiLähetetty: 16.05.2014 13:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Eipä se oikein kylmänä eli ryypyllä toimi, eli sen joutuu säätämään, lämpimänä toimii todella hyvin.
Lisäksi tuo em säätö vaikutti huomattavasti automaatin(lue moottorin) toimintaan ja todella tarkoitan huomattavasti! On aivan eri peli :shock:

Esim aikaisemmin työnsi 4. vaihdetta 100kmh pinnassa, nyt menee kevyesti 120kmh rajalle kolmosella osakaasu kiihdytyksellä! Ilman mitään kickdown säätöä/kikkailua.

Sanoisin, että toimii hienosti yhteen just nyt. Vielä kun sais tuon ryypyn mukaan, niin toimis kylmänäkin :D


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/6 [ 128 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: