Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 09.05.2014 09:52 

Viestit: 55
Mistä saisi tietää mikä on kiristys momentti hihnapyörälle ???
Kone on EW10j4 bensa
Eikö tässä moottori mallissa akseli lukita vauhtipyörästä koska etupään
pyörissä ei ole kiilaa eikä ajoitus merkkejä
Voisiko joku auttaa asiassa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 09.05.2014 10:44 

Viestit: 5125
Riippuukohan vuosimallista, ainakin Tuolta löytyy EW10J4 ajoitusohjeet, joissa kyllä lukitaan pinnillä hammasrattaasta (ilmeisesti hihnapyörä ensin pois?), mutta olisiko vanhempi malli samasta oneesta?
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-20 ... eg16k3.htm
-> mutta jos kerran erilainen, sitten ei taida nuo kiristysmomentitkaan kelvata tähän tuosta mallista...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 09.05.2014 11:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tuolta löytyy kaikki momentit:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/639 ... 0C5_C8.PDF

Ja vähän muutakin tietoa...



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 05.06.2014 18:39 

Viestit: 55
Ei selvinnyt mikä on hihnapyörän kiristys momentti
Ehtiskö joku asiantuntija selvittää asiaa
Kiitos paljon jo etukäteen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 05.06.2014 21:02 

Viestit: 150
Jos molemmat hihnapyörät ovat vain sillä yhdellä keskipultilla kiinni niin ensin kiristetään 40 Nm sen jälkeen kiristetään astemitalla varustetulla avaimella 40asteeseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 05.06.2014 21:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Se on yleensä niin töhnäinen/loctaittinen se kammen kierre että momenttien yrittäminen on vähän niin ja näin. Momenttiavain naksahtaa töhnää vasten ja sitten jää löysälle. Pyssyllä ampuu kiinni niin että pysyy.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 05.06.2014 22:22 

Viestit: 5125
Ilmeisesti RFN-moottorimallista alkaen ei ole enää kiilaa eikä joitustapin paikkaa siinä, ,ainakin tuon mukaan silloin ajoitus vetoakselin päältä vauhtipyörän puolelta:
http://www.liontamer.net/forums/index.php?topic=169.0
(Mutta ei mitään omaa kokemusta aiheesta...)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 06.06.2014 17:55 

Viestit: 55
Kiitoksia tiedoista eiköhän nyt saada hihnapyörä kiinni ja oikeaan arvoon
ettei tipahda matkalle


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 vm 2006 kampiakselin hihnapyörä
ViestiLähetetty: 06.06.2014 19:12 

Viestit: 5125
Siinä linkitetyssä C5_C8.pdf:ssä näkyi olevan kaksikin eri kulma-arvoa toiselle kiristyskierrokselle (riippuen alusprikan materiaalista)
1st solution) Fitting with washer in sintered steel (*)
Accessories drive pulley hub (kaipa se tämä on?)
Pre-tightening 4 m.daN (=40 Nm, daN on dekaNewtoneita...)
Angular tightening 40°±4°

Ja teräsprikalla:
(2nd solution) Fitting with washer in steel.(*)
Accessories drive pulley hub
Pre-tightening 4
Angular tightening 53°±5°


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: