Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 24.06.2014 19:31 

Viestit: 45
idefix kirjoitti:
Minun näkemykseni mukaan ei ykköskoppasessa xantiassa ole matkustajan turvatyynyä.Jos sellainen auto joltain löytyy, niin kehottaisin vänkärin paikalla istuvaa suureen varovaisuuteen, se kauhukahva kun pamahtaa otsaan, niin on leikit leikitty, ainakin vähäksiaikaa.


Kertoisitko minulle pöllöllle mitä tarkoittaa ykköskoppanen ja mikä on sitten
kakkoskoppanen! ?

Mikä on tuo .96 Xantia ja mikä -93`protyyppi on.



Ei oo riemulla rajjaa kun xantialla ajjaa!!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 24.06.2014 20:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
No se ehkä helpoin: ykkösessä maski jää paikalleen, kun konepellin nostaa auki, kakkosessa se nousee mukana. Ykkönen muuttui kakkoseksi vuosimalliin '98, käytännössä siis alkusyksystä '97.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 24.06.2014 21:11 

Viestit: 45
idefix kirjoitti:
Minun näkemykseni mukaan ei ykköskoppasessa xantiassa ole matkustajan turvatyynyä.Jos sellainen auto joltain löytyy, niin kehottaisin vänkärin paikalla istuvaa suureen varovaisuuteen, se kauhukahva kun pamahtaa otsaan, niin on leikit leikitty, ainakin vähäksiaikaa.


Keretoisitko minulle mikä malli on ykköskoppanen ja mikä kakkoskoppanen?
Minulla -93 mallia xantia 2,0i 8 v joka on seitsemäs hihnalta tullutr ja nyt työn alla
-96 Meribel.



Ei oo riemulla rajjaa kun xantialla ajjaa!!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 24.06.2014 21:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
:o



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 24.06.2014 21:31 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Eki kirjoitti:
No se ehkä helpoin: ykkösessä maski jää paikalleen, kun konepellin nostaa auki, kakkosessa se nousee mukana. Ykkönen muuttui kakkoseksi vuosimalliin '98, käytännössä siis alkusyksystä '97.


Tuossa ekin vastineessahan tuo on selkeästi kerrottu, ei tarvitse oikein enmpää selitellä, ykköskoppasessa sisältä mallin tunnistaa helposti, kun apumiehen puoleisen ns: hanskalokeron paikalla on se tavarakotelo jossa on se paksu kauhukahva, sitä kahvaa ei enään kakkoskorisessa ole, koska siinä alla on turvatyyny. Googlaa vm 96 xantia ja vm 98 vm ja huomaat erot selkeästi. kakkoskorisia toki on myös ilman matkustajan turvatyynyä jolloin siinä on ihan oikea "hanskalokero" pikkuinen tosin.

Xantia on ykköskorinen ollut valmistuksen alusta asti ja mallivuosi 98 vaihtuu ns: facelift versioksi (kakkoskoppaan) Viimeiset xantiat on rekisteröity 2001 huhtikuussa Suomessa ja nekin autot on valmistettu 2000.

Jossain ketjussa täälläkin oli, että Iranissa xantiaa valmistettaisiin vieläkin. Maan epävakaan poliittisen tilanteen vuoksi ei asiasta saa vieläkään varmuutta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 24.06.2014 23:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Jostain olin lukevinani, että Saipa olisi lopettanut Xantian valmistuksen 2010. Saipan sivuilta ei ainakaan enää löydy Xantiaa, tai sen johdannaisia. Tai ainakaan en kuvista tunnista... :oops:

www.saipacorp.com



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 25.06.2014 00:34 

Viestit: 5125
Eki kirjoitti:
Jostain olin lukevinani, että Saipa olisi lopettanut Xantian valmistuksen 2010. Saipan sivuilta ei ainakaan enää löydy Xantiaa, tai sen johdannaisia. Tai ainakaan en kuvista tunnista... :oops:

http://www.saipacorp.com

Iranin vastaiset pakotteet länsimaissa ilmeisesti syynä, tämä uutinen tosin vuodelta 2012 ja taitaa koskea enemmän uudempia malleja:
http://www.kp24.fi/uutiset/317817/Pakot ... vat-Irania
Lainaa:
Iran oli vielä viime vuonna maailman neljänneksi suurin öljynviejä ja autonvalmistajanakin juuri kärkikymmenikön ulkopuolella. Nyt öljyn vienti on puolittunut ja autojen kokoonpanohihnat seisovat.

Esimerkiksi ranskalainen autonvalmistaja Peugeot-Citroen on lopettanut autojen lähettämisen Iraniin koottaviksi, koska pakotteet haittaavat liikaa rahaliikennettä. Seuraukset näkyvät välittömästi, sillä autotehtaat ovat merkittävä työllistäjä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 26.06.2014 22:43 

Viestit: 45
Heracleum kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Lainaa:
Tuo airbag-valon palaminen mietityttää miten sen saisi kuntoon


Penkin alla olevista liittimistä kannattaa aloittaa.


Niin meinasinkin kun on hitsailtu koteloa ja otettu kuulemma kuskin penkki irti ja ilmeisesti siirretty johtoja pois lämmön tieltä.
Radiokaan(alkuperäinen) ei anna laittaa koodia vaan möllöttelee lukossa.
Arveli entinen omistaja radionkin mykistyneen hitsauksen aikana.
Huomenna alkaa tutkiminen taas.


Siellähän sitä penkni alla oli vikaa kun kaikki liittimet irti ja tungettu penkin alle sikin sokin.
Jäi yksi pistoke jossa kaksi johdinta ja valkoinen pistoke kiireessä irti kunen löytänyt sille
vastakappaletta, luulen kuitenki sen olevan penkinlkämmittimelle.
Kiittelen ja kumarran vinkin antajaa, airbag valo sammui.


.



Ei oo riemulla rajjaa kun xantialla ajjaa!!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 27.06.2014 03:01 

Viestit: 45
Heracleum kirjoitti:
Xari kirjoitti:
Lainaa:
Tuo airbag-valon palaminen mietityttää miten sen saisi kuntoon


Penkin alla olevista liittimistä kannattaa aloittaa.


Niin meinasinkin kun on hitsailtu koteloa ja otettu kuulemma kuskin penkki irti ja ilmeisesti siirretty johtoja pois lämmön tieltä.
Radiokaan(alkuperäinen) ei anna laittaa koodia vaan möllöttelee lukossa.
Arveli entinen omistaja radionkin mykistyneen hitsauksen aikana.
Huomenna alkaa tutkiminen taas.


Sieltähän sitä löytyi vikaa airb agin valon palkämiseen.
Kaikki kolme pistoketta oli irti ja tungettu sikin sokin pekin alle.
Nyt pelittää taas.
0nko se valkoinen pistoke penkinlämmittemelle,en vaan hokanbnu sille vastakappaletta.
Oanssi oli airbagin mutta mikö se harmnaa isaompi pistoke mustaan naaraApuoleen.
Kuka tietää ja neuvoo??



Ei oo riemulla rajjaa kun xantialla ajjaa!!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 27.06.2014 08:40 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Sopiiko liittimet keskenään päisin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 27.06.2014 08:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Xantian penkinlämmittimen liittimiä on aika turha kytkeä, säästyypähän pettymyksiltä :lol:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 29.06.2014 13:56 

Viestit: 45
ealab kirjoitti:
Sopiiko liittimet keskenään päisin?


Kyllähä nuo sopi!



Ei oo riemulla rajjaa kun xantialla ajjaa!!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Takajarruviive
ViestiLähetetty: 03.07.2014 05:36 

Viestit: 45
:D Sehän Katsastusmies ihan vikisemättä leimasi xantian ja sano että paikat on kunnossa.



Ei oo riemulla rajjaa kun xantialla ajjaa!!
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 38 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: