Eki kirjoitti:
No se ehkä helpoin: ykkösessä maski jää paikalleen, kun konepellin nostaa auki, kakkosessa se nousee mukana. Ykkönen muuttui kakkoseksi vuosimalliin '98, käytännössä siis alkusyksystä '97.
Tuossa ekin vastineessahan tuo on selkeästi kerrottu, ei tarvitse oikein enmpää selitellä, ykköskoppasessa sisältä mallin tunnistaa helposti, kun apumiehen puoleisen ns: hanskalokeron paikalla on se tavarakotelo jossa on se paksu kauhukahva, sitä kahvaa ei enään kakkoskorisessa ole, koska siinä alla on turvatyyny. Googlaa vm 96 xantia ja vm 98 vm ja huomaat erot selkeästi. kakkoskorisia toki on myös ilman matkustajan turvatyynyä jolloin siinä on ihan oikea "hanskalokero" pikkuinen tosin.
Xantia on ykköskorinen ollut valmistuksen alusta asti ja mallivuosi 98 vaihtuu ns: facelift versioksi (kakkoskoppaan) Viimeiset xantiat on rekisteröity 2001 huhtikuussa Suomessa ja nekin autot on valmistettu 2000.
Jossain ketjussa täälläkin oli, että Iranissa xantiaa valmistettaisiin vieläkin. Maan epävakaan poliittisen tilanteen vuoksi ei asiasta saa vieläkään varmuutta.