Ei näe kristallipallosta onko kipinä vai kaasaripuolella, mutta vanha elektroniikka ja johtojen liitoksetkin käyttäytyy hassusti lämmetessään...
Jos on tiedossa sylinteri, johon vika liittyy, kipinän tarkasteluun on on tuollainen ylimääräinen kipinäväli ikkunalla kätevä (kipinän heikkoutta (käämiongelmat puolassa tms johdoissa vikaa) vaan täytyy vertailla muihinkin, kokonaan häviämisen huomaa helposti)
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... eri-15142/(kannattaa toki ensin katsoa että tulpan liitin oikein, ohut kierre vai plugi)
Tuollaisia strobovilkkuja on kanssa joilla voi kokeilla sytytysjohdon päältäkin - ei kovin tarkkoja, mutta saattaa (joskus?) näyttää kokonaan kipunan häviämisen
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/T ... lu-151372/ ei sitten mitään kokemusta toimiiko edes ollenkaan...
Hieman hankaliahan kaikki noi vasta jonkun ajan kuluttua ilmenevät viat on metsästää, mutta kaasuttimen putsaukseenkaan ei voi täysin luottaa - usein on ollut vielä vikaa ekan putsauksen jälkeenkin ja vanhat kohon neulaventtiilitkin voivat olla vuotaessaan ihan sattumanvaraisia (näin ainakin moottoripyörän kaasutinpattereissa tapaa olla)