|
Kirjoittaja |
Viesti |
mister
|
Viestin otsikko: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 16.08.2014 16:25 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
onko tuossa sitten järkeä, tuskin, mutta hauskaa. rahaa olisi ylim. bout 4k€. vinkkiä mistä saisi motin ja loodan? 2016 helmikuuhun ajoaikaa kohta, niin voisi kiusata paikallisia bemareita.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 16.08.2014 19:06 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ota yhteys Pete Sparowiin ja kartoita vaihtoehtoja.Odotan innolla, että saadaan ennakkotapaus suomeen. Erityisesti jos se on 1200cc twin  GSA looda on kestävä vaihtoehto tuohon tarkoitukseen.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 16.08.2014 21:21 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 23.08.2014 20:38 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
muutaman päivän peten sivuja selaillut, ja polte on kova. vaan huono että leimaa ei saa sen jälkeen, ehkä saisi jos kuristaa että hyytyy katsurin käsissä. Ottaako joku projektin jos hinnasta sovitaan?
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 23.08.2014 23:17 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
No eikai se mahdoton homma oo leimalle aina viskata vakiokone paikoilleen?
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 23.08.2014 23:27 |
Viestit: 2821
|
mister kirjoitti: muutaman päivän peten sivuja selaillut, ja polte on kova. vaan huono että leimaa ei saa sen jälkeen, ehkä saisi jos kuristaa että hyytyy katsurin käsissä. Ottaako joku projektin jos hinnasta sovitaan? Kuristaminen ei ole laillinen hyväksytty tehon tiputus keino.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 24.08.2014 01:06 |
Viestit: 5125
|
Eikös erikseen ollut vielä iskutilavuuden kasvukin rajattu muutoskatsastuksessa (tehon kasvun +20 % ja 7 kg/kW rajan lisäksi), eli maksimissaan + 25% suurimpaan vertailumoottoriin lisää tilavuutta?, löytyykö riittävän pieniä BMW "R" koneitakaan vai onko R850 pienin?
Onkos 2cv suurin kone 0,602 l? vertailumoottorina
Vai miten nuo rajat menee nykyään?
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 24.08.2014 01:35 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Ralle kirjoitti: mister kirjoitti: muutaman päivän peten sivuja selaillut, ja polte on kova. vaan huono että leimaa ei saa sen jälkeen, ehkä saisi jos kuristaa että hyytyy katsurin käsissä. Ottaako joku projektin jos hinnasta sovitaan? Kuristaminen ei ole laillinen hyväksytty tehon tiputus keino. Ahtaa sen, jolloin se menee omavalmisteena ja dynolaput kelpaa.  Tosin tuossahan menee iskutilavuudetkin yli.
Viimeksi muokannut Plagu päivämäärä 24.08.2014 01:39, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 24.08.2014 01:39 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Toi pata rättiautojonohinuriin Se on 1150 ja kivasti vääntää ja mageet imuäänet. Oli tuollainen vuokralla joskus...
Liitteet: |

Bemun_kone.JPG [ 106.43 KiB | Katsottu 7306 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 24.08.2014 09:40 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Voihan tuollaisen rakentaa ihan rata-ajoakin varten... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
itäsuomi
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 24.08.2014 10:13 |
Viestit: 87
|
Löytyisköhän ralli puolelta luokka minne tuo sopisi?
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 24.08.2014 11:12 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
olli__o kirjoitti: Eikös erikseen ollut vielä iskutilavuuden kasvukin rajattu muutoskatsastuksessa (tehon kasvun +20 % ja 7 kg/kW rajan lisäksi), eli maksimissaan + 25% suurimpaan vertailumoottoriin lisää tilavuutta?, löytyykö riittävän pieniä BMW "R" koneitakaan vai onko R850 pienin?
Onkos 2cv suurin kone 0,602 l? vertailumoottorina On, 602cc ja 29 kaakkia. Näitä kun lähtee virittämään niin aika äkkiä tulee lain sallima 5,8 hevosvoimaa täyteen... Onneksi on tullut "valittua oikein" aikanaan, eli hankittua Dyane, siinä kun on mallisarjan tehokkain jopa 32 kaakkinen niin virivaraa on huikeasti enemmän eli 6,4 hepoista... Muutoslupia voi aina onneksi hakea, Gs:n moottorille luvat heltiää suht helposti, uskoisin saman kokoluokan Bemarin moottorillekin luvat saatavan varsinkin kun uskoisin sen moottorin olevan huomattavasti Gs:n konetta kevyemmän. Jos paino ei pahasti lisääntyisi, niin pystyisi ehkäpä välttymään rungonvaihdolta Ami Superin rungolle, joka sekin painaa jo sen verran että äkkiä poistuu yksi takapenkkipaikka, ja kaikkine muutoksineen se toinenkin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 24.08.2014 11:30 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
taitaa olla niin että jätän 60hp pois ja laitan kutosen koneen jos jostain löytyy. täytyykö muuten ratapäivillä auton olla leimassa, jos hommaisi jonkun raadon ja siihen istuttaisi moisen bemarin motin?
|
|
|
|
 |
Sokeri_Sakari
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 25.08.2014 17:31 |
Viestit: 91 Paikkakunta: Loppi
|
Viikonloppuna tästä aiheesta oli puhetta. Roadsport - luokkaan radalle 2cv:n ilmeisesti saisi ? FIA luokitusta 2cv:llä ei taida olla ? Joten historic ralliin ei taida päästä. Amilla ilmeisesti on luokitus ? Roadsportissa ei käsittääkseni luokitusta vaadita, vetotapa on säilytettävä ja sylinteriluku. MP - moottori täytyy olla valmistettu ennen 2005, jos sellaista käyttää.
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 30.08.2014 08:33 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
youtubeen :2cv moteur gs. haluaisin päästä kyytiin.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 30.08.2014 11:15 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Noita on senverran Suomessa, ettei kyytiin pääseminen senpuolesta ole kovin vaikeaa 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 2cv bmw'n kone Lähetetty: 30.08.2014 13:12 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
mister kirjoitti: youtubeen :2cv moteur gs. haluaisin päästä kyytiin. Tuollasta tuli oltua rakentamassakin, ja on tähän mennessä ainoa ajopeli mitä on katsastettu pari vuorokautta. Teknisesti ei ollut mitään sanottavaa, mutta paperityöt otti hieman enemmän aikaa. Hetkestä riippuen, 2-5 katsuria tuota ihmetteli... Onhan sellainen ihan hauska, mutta ahdetun kakspyttyisen jälkeen ei GeeSukoneinen enää oikein sytytä. Nopeanhan siitäkin saa, mutta perin kömpelö siitä tulee ahdettuun verrattuna. GS:n voimapaketti kuitenkin painaa ihan runsaasti, sekä muutoksessa vaadittava runkokin on reippaasti alkuperäistä painavampi. Ahdetussa taas paino pysyy lähellä alkuperäistä, jäljelle jää siis alkuperäinen "ketteryys" joka nelimukisen kanssa häviää... Ja joo, kuten Esa totesi, noita GS-moottorisia on rekisterissä yllättävän paljon, yleensä joku niistä sattuu paikalle kun vain Sätkätapahtumaan mukaan lähtee. Kyytiä niiltä saa aika helposti, toisinaan joku jopa suostuu ajamistakin kokeilla...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|