|
Kirjoittaja |
Viesti |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 07.08.2009 11:19 |
Viestit: 2699
|
Lemon kirjoitti: ...tarkemmin 27.8. Eikä vain yksi vaan kaksi, sininen ja valkoinen  . Hienoa myös se, että ei tarvi itse haeskella tietoa netistä, (työaikaan ei paljon ehtiskään  ), vaan aina on joku ystävällinen joka jaksaa tehdä sen. Tuskin monikaan työnantaja edes hyväksyy harrastesivujen aktiivista seuraamista ja kommentointia työaikana. Vai onko niin, ettei työnantaja tiedä?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 07.08.2009 11:27 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: Minä nyt osaa päättää, olisko se Load Runner Cx vai De Lorean. De Lorean ei kuppaantus niin äkkiä ja niitä on tarjolla paljon... vaikka onkin vain 6000 kpl maailmassa jäljellä. Kumman tylsä laite kun jokaisen väri on Stainless.
On niitä jotkut maalanneetkin. Ne vasta omituisilta näyttääkin.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 07.08.2009 12:31 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Jeth kirjoitti: 1. Xantiaan 300+hv 2. BX 4TC 3. SM 4. Myöskin se isoo halli jossa voisi näpertää 5. Halliin iso kasa työkaluja joilla näpertää Lisää tohon vielä tasauspyörästön lukko Xantiaan. Suttaa meinaan ihan riittävästi jo vajaalla 200 hummallakin... 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 07.08.2009 12:36 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Jeth kirjoitti: Kuinkahan automaatti kestää? Kenguru kokeilee sen sitten Eikun nyt kehität sellaisen kaupallistettavan harrastajapaketin tuosta. Samaa konetta löytynee niin sitikoista kuin pösöistäkin.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 07.08.2009 17:02 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Igor kirjoitti: Jeth kirjoitti: 1. Xantiaan 300+hv 2. BX 4TC 3. SM 4. Myöskin se isoo halli jossa voisi näpertää 5. Halliin iso kasa työkaluja joilla näpertää Lisää tohon vielä tasauspyörästön lukko Xantiaan. Suttaa meinaan ihan riittävästi jo vajaalla 200 hummallakin...  Unohdin 
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 07.08.2009 22:51 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Yhdestä haaveesta tuli totta, kun nuori katsastusmies otti rehvakkaasti CX:n etupyörästä kiinni kääntääkseen sitä nivelien syynäämiseksi. Jäi kääntämättä niinkuin aina. Jokaisen katsastusmiehen on koettava urallaan se ensimmäisen diravin aiheuttama nöyryytys tullakseen päteväksi katsastusviskaaliksi. Eipä löytynyt muutakaan huomautettavaa. Siispä leijailulupa vuodeksi eteenpäin on hankittu. Liitteet:
image0001.jpg [ 74.64 KiB | Katsottu 7590 kertaa ]
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 07.08.2009 23:39 |
|
jptcool kirjoitti: Yhdestä haaveesta tuli totta, kun nuori katsastusmies otti rehvakkaasti CX:n etupyörästä kiinni kääntääkseen sitä nivelien syynäämiseksi. Jäi kääntämättä niinkuin aina. Jokaisen katsastusmiehen on koettava urallaan se ensimmäisen diravin aiheuttama nöyryytys tullakseen päteväksi katsastusviskaaliksi. Eipä löytynyt muutakaan huomautettavaa. Siispä leijailulupa vuodeksi eteenpäin on hankittu. Hienoa! 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 09.08.2009 01:45 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"kun nuori katsastusmies otti rehvakkaasti CX:n etupyörästä kiinni kääntääkseen sitä nivelien syynäämiseksi. Jäi kääntämättä niinkuin aina."
Tämä on se kohta kun voi nautti konttorilla, on käynyt NIIN monesti, ja seuraavaksi alkaa ihmettely kun se raidetanko on selvästi väljä, AINA, vaan ei ole kun on täydet paineet päällä.
Hieno peli kuvassa! Olihan se se siinä muutama vuos sitten maalattu yksilö? Väri ainakin näyttää siltä että on...
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 09.08.2009 02:03 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
No niin,sen siitä sai, kun menin irvailemaan katsastushenkilön kustannuksella; kävin tankkaamassa prestigeen 50 l pentsiiniä ja eikös alkanut auton alta kuulua tippuvan nesteen ääntä. Aivan oikein tankki vuotaa. Ai että meinas ruveta harmittamaan. No onneksi oli valmiina irtonainen priima tankki, joka tosin oli tarkoitettu siihen mustaan yksilöön mutta hätä ei luo lakia. Nyt on tankki vaihdettu ja bensamittarikin toimii uuden anturin ansiosta. Koettelee herra vaan ei hylkää, mistä lie Jerry Cottonista tuokin viisaus. Kyllä tämä yksilö maalattiin n. viis vuotta sitten ja tarttis maalata taas. Ei kestä juurikaan lähempää kuvaamista. Mutta ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Cibx
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 09.08.2009 02:58 |
Viestit: 338 Paikkakunta: Korpilahti
|
Oikeastaan ei ollut haave koskaan, mutta kun alkanut oppimaan tämän nelikon tekniikan pikkuhiljaa niin eiköhän se ole ollut se. Aika ei käy pitkäksi. Mutta jos haaveita kärkimerkistä pitää laittaa niin tällä hetkellä: C6 2,7 hdi Xantia 3.0 V6 Activa GT Keskimmäinen lienee helpoiten toteutettavissa, kunhan se on punainen väriltään ja nahoilla. Muita merkkejä on sitten hyrymycket. PSA vois istuttaa tuohon nykyisen c5:n (farkkuna) nokalle 3.0 HDi koneen ja Xsara/C4:n puolelta luotettavaa nelivetotekniikkaa siinä olisi auto (Voila)
Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 09.08.2009 09:08 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Minun haaveeni toteutumistodennäköisyysjärjestyksessä (suluissa realistisuuskertoimella varustettu tärkeysjärjestys): 1. (2.) Traction Avant (minut on tuotu synnytyslaitokselta B11 Normalen kyydissä, mutta minä haluan B15 Sixin) 2. (4.) Xantia V6 Activa 3. (1.) C6 V6 (punainen vaimolle) 4. (3.) DS Cabriolet replika (vinosilmin, 23ie-koneella ja 5-lovisella mehukeppivaihteistolla) 5. (6.) GS Birotor 6. (5.) Aito DS Cabriolet (mieluummin Usine- eli tehtaan cabrio mutta kyllä Chapronkin kelpaa!) Tässä (sitikka)sairaudessa on välillä rauhallisempia aikoja, mutta sitten milloin mistäkin syystä taas röyhähtää. Nyt se syy on ollut sekä tämä http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=1895 että Lahden Classic Motor Showssa kuulemani huhu Suomessa jo olevasta (aidosta) avo-DS:stä. Ja jottei tilanne olisi liian helposti sivuutettavissa, putkahti kuusi vuotta sitten jäljittämäni (kynnet silloin lipsahtivat) B15 Six jälleen tietoisuuteeni, mahdollisesti myytävänä. Nyt on sitten taas käyntinopeusmittari punaviivalla!
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 09.08.2009 22:48 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
 Yks toteutunut tässä... Enempi kuvia täällä...Onhan tuossa vielä paljon tekemistä ennenkuin se liikkuu, mutta varsin hyvä lähtökohta kuiteski. Sen verran alle kurkistettiin ettei ainakaan isommin pitäis ruosteen vaivata, moottori on sitten se isoin ylläri. Hydraulipumppua pyöritellessä takapää nousi, keula ei "viitsinyt", diravi keskitti jossain määrin ja ainoa vuotopaikka näytti olevan se mitä oletinkin olevan eli pahimmassa paikassa oleva paineenvaraaja... Takaluukku on oiottava/vaihdettava, on tullut ilmeinen osuma luukun yläreunaan. Tainnut olla ketjukolarin keskimmäisenä osapuolena..? Tästä sitten lie johtuu keulan lasiosien kirkkaus, eli vissiin vaihdettu uusiin on ne... Sisusta on ehjä, nahkat on kovettuneet mutta eiköhän ne tuosta verry hoitoaineksilla... Alkuperäinen Radioën paikallaan..! Vain yksi alkuperäinen vanne, muut D-mallista...  Ei kapseleita...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
T.mupez
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 09.08.2009 23:02 |
Viestit: 118 Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
|
Wau! Onnee Jasu!
'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 09.08.2009 23:06 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Jeth kirjoitti: Kenguru kirjoitti: Jeth kirjoitti: Joo eihän se ole mikään ongelma, pikkuhiljaa rupeaa olemaan osat kasassa että olisi mahdollista päästä hyvin lähelle 300hv  Ja sitten voit tehdä tuon saman systeemin meikäläiselle  Kuinkahan automaatti kestää? No sittenhän sen näkis  Ja tulis sitten manuaaliin vaihtaminen ajankohtaiseksi..
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 10.08.2009 00:05 |
|
|
|
|
 |
likn
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 11.08.2009 00:22 |
Viestit: 87
|
Tervetuloa SM(Citroen)-harrastajien joukkoon! Taulun Kartanoon sitten parin viikon päästä.
|
|
|
|
 |
jalppis
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 11.08.2009 16:38 |
Viestit: 1
|
Mahtavaa ja upeaa Jasu! Onnea hankinnan johdosta. Viime tortaina 6.8. ajeli Mikkelin lähistöllä SM vastaan - et varmaan ollut sinä?
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Citroënistin haaveita Lähetetty: 13.08.2009 01:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Sikaryhdikkään näköinen projektiksi ja keula on se ainoa oikea 6 x Cibiè.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
|
|