Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 09.10.2014 23:01 

Viestit: 12
Elikkäs tuli hankittua superkiituri
1.9D Berlingo vm.99

No koeajolla arvelin että puhaltimen esivastus tms. vetelee viimeisiään kun kaikki tehot eivät pelitä..
Nyt se alkoi sitten kakistelemaan loputkin tehot eli pienin ja täyshönkä. Mistä totean oikean varaosan? eli kait napojen määrän..kytkimen pohjasta??
Samalla vaivalla kysyn että auto hieman nykii kiihdyttäessä (ei siis liian voiman takia :lol: ) mutta mistä alan purkamaan? hehkut..ilmanputsari ??
uusi polttoainesuodatin tuli talvihuollon yhteydessä

Laitan kuvia jahka jaksan.. mutta mä tykkään tosta. Meinaan hieman laittaa äänieristettä koppiin kun aikamoinen ajomekkala kun käyn työssä välillä 60km päässä kotoa. Hyvät tilat koiraihmiselle :)
t. Jani


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 10.10.2014 09:48 

Viestit: 138
Ei hehkut vaikuta mihinkään tommoseen. Lähteeks hyvin käyntiin?

Siellä on käytetty semmosia kovettuvia muoviletkuja polttoaineletkuina. Ilmavuotoja tulee kun ne kovettuu. Vaihteles ne pehmeisiin ja uusia klemmareita kans.

Mulla oli Partnerissa polttoainesuodattimen jalassa semmonen termostaattihanajutskan, jonka kovettuneet o-renkaat aiheutti ilmavuotoja ja tommosia oireita.

Partnerin elvytys hakusanoilla löytyy mun edesmenneen sotaratsun muutaman viikon vaiheet.

Äänieristyksiähän siellä ei oo. Missään. Hyvin teet, ne kun paikkaat. Onks siinä vielä paljaana takalokasuojat sisältä? Mulla oli harvinaisesti (?) sisäverhoilut etuovesta takaluukkuun, myös lokasuojat peitossa, ni oli vähän helpompi hoitaa toi äänieristys-show.

N


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 10.10.2014 10:05 

Viestit: 12
Käyntiin lähtee kuin palmun alta.. pitääpäs tutkia.. taisin tuota sinun rojektia jo lukeakkin.
Täysin paljaalla pellillä takaosa.. laskeskelin että eristys maksaa n.100€ ja sillä rahalla se on jo kevyttä "oikeaa" äänieristelevyä.

Eilen irroitettiin jo ratio sillä se ei suostunut lukemaan cd-levyjä...onneksi hyllyssä oli Alpinen mp-3 mankka odottamassa.
Kaveri lupasi tuoda lisäpitkät keulalle ja jostain viritellään pari työvaloa konttiin. Taidan laitella rojektikansion tännekkin kun jotain tapahtuu :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 10.10.2014 11:53 

Viestit: 12
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 12.10.2014 20:38 

Viestit: 568
Paikkakunta: Akaa
Hankin kans tänä syksynä Berlingon vm. 2005 ja henkilöautosta pakuksi muutetun. Metelille tein ensiksi sen, että leikkasin pohjan muotoisen vanerilevyn, jonka päälle liimasin terassimattoa. Terassimatto on edullista, mutta vähän hikeä teetti kun lastalla jouduin raapimaan sen pohjapuolelta sellaiset muovinystyrät pois, että sai sen liimattua vaneriin :). Pohjaan leikkasin vielä soirot 10 mm äänieristesuperlonia niihin pohjan uriin. Jo tuo vei metelistä suurimman osan mennessään. Askartelin vielä lisäksi samalla vaneri-terassimattotekniikalla kääntyvän väliseinän alkuperäisen takapenkin selkänojan kohdalle ja takatilan tavaraverhon kera Berlingo on nyt suorastaan hiljainen.



.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 13.10.2014 20:35 

Viestit: 693
Nykiminen johtunnee kantavista venttiileistä, joten venttiilien säätö on edessä :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 14.10.2014 22:23 

Viestit: 12
Jos se onkin se venttiilien säätö..no eikai se maltaita maksa. pitänee kysellä tuota pikimmiten

En kyllä uhraa aikaani budjetti-eristykseen..joskus noita kokeillu ja työn osuus on kohtuuttoman suuri. Jahka saan tiliä niin tilailen tuon eristepaketin ja asentelen sen.. kuvaa ja infoa myöhemmin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 17.10.2014 15:06 

Viestit: 12
viddy.. apukuskin turvallisuusvyö jumii sisään.. miten saan vapautettua vyön ilman että katkaisen sen? :evil:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 06.11.2014 19:15 

Viestit: 12
minkälaisia kulutuksia nää vaparikiiselit on saanu aikaan.... ite laskeskelin että 5-6L väliin menee


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 01:13 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
janima kirjoitti:
minkälaisia kulutuksia nää vaparikiiselit on saanu aikaan.... ite laskeskelin että 5-6L väliin menee

Meillä oli Berlingo 1.9D vuonna 1998-2005. Kulutus oli keskimäärin luokkaa 6,5 l/100 km.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 09:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Onko ekoissa perslingoissa XUD9 vai onko kaikissa jo DW8? Onkohan noiden kulutuksella juurikaan eroa?

Edit: 1996 on jo tullut markkinoille joten kaipa niissä XUDtäkin on...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 10:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1941
Paikkakunta: Helsinki
Teuski kirjoitti:
Onko ekoissa perslingoissa XUD9 vai onko kaikissa jo DW8?

DW8:lla nuo kyllä kaikki on. Itselläkin oli 06/99 mallinen 1.9d yli 10v ja sekalaisessa PK-seudun lähiö-/kaupunkiajossa about 7 pintaan tuota disua muistaakseni paloi, kesällä hiukka alle ja kylmänä talvena hiukka yli 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 12:13 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
7pintaan menee mun TD expert/jumpy on enemmän pintaa ja turbo VM00



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 13:49 

Viestit: 12
pitääkö purkaa se puhaltimen kytkin pois vai onko jollain tietoa millä napaisuudella se on? pitäisi tilata uusi kun vain tehokkain puhallus toimii (vika ilmeisesti esivastus??)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 14:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
HiTec kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Onko ekoissa perslingoissa XUD9 vai onko kaikissa jo DW8?

DW8:lla nuo kyllä kaikki on. Itselläkin oli 06/99 mallinen 1.9d

Taitaa alkupään mallit kuitenkin olla XUD:llä kun EW/DW on esitelty vasta 1998...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 15:05 

Viestit: 909
Komppaan Teuskia. Sellainen tieto löytyi jostain, että 07.1998 - lähtien olisi DW8 ja sitä vanhemmat XUD9.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 15:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1941
Paikkakunta: Helsinki
No jos tuo Partner on tosiaan tullut jo -96, niin homma lienee selvä. Itse luulin että tuo tuli vasta -98, jolloin DW8:kin oli jo tarjolla :oops:

Vai olisiko nuo 96...98 olleet pakuja ja -98 vasta tullut sitten tuo yhdellä sivuliukkarilla varustettu ha-versio? Ei muista eikä laiska jaksa googlata ;)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 07.11.2014 19:24 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
janima kirjoitti:
pitääkö purkaa se puhaltimen kytkin pois vai onko jollain tietoa millä napaisuudella se on? pitäisi tilata uusi kun vain tehokkain puhallus toimii (vika ilmeisesti esivastus??)

Vika todnäk puhaltimen transistoreissa. Olen korjannut Berlingooni tämän Xantia-ohjeen avulla:
http://www.peli59.net/xantiafaq/flaktbyte.pdf
Kun otat puhaltimen irti, voit verrata onko samannäköinen kuin tuossa ohjeessa.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 08.11.2014 18:44 

Viestit: 108
Berlingon 1.9D ei siis ole noissa facelihft-versioissa lähes ikuinen XUD? Niitäkin näkee myynnissä 1.9D:llä, ja semmoinen kiinnostaisi. Onko DW8 maineikkaan XUD:n veroinen? HDi-Xantian jälkeen olen alkanut karttamaan noita sähködieseleitä, muuten toimi minun kahden vuoden ajoilla, mutta talvella kävi kylmänä keulan tukkimisesta ja termostaatin vaihdosta huolimatta, ja kulutus on sama kuin 1.9TD Xantialla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 09.11.2014 13:39 

Viestit: 12
amikutoseeni kirjoitti:
janima kirjoitti:
pitääkö purkaa se puhaltimen kytkin pois vai onko jollain tietoa millä napaisuudella se on? pitäisi tilata uusi kun vain tehokkain puhallus toimii (vika ilmeisesti esivastus??)

Vika todnäk puhaltimen transistoreissa. Olen korjannut Berlingooni tämän Xantia-ohjeen avulla:
http://www.peli59.net/xantiafaq/flaktbyte.pdf
Kun otat puhaltimen irti, voit verrata onko samannäköinen kuin tuossa ohjeessa.


Näyttää hankalalta :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 09.11.2014 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
tommi kirjoitti:
Berlingon 1.9D ei siis ole noissa facelihft-versioissa lähes ikuinen XUD? Niitäkin näkee myynnissä 1.9D:llä, ja semmoinen kiinnostaisi. Onko DW8 maineikkaan XUD:n veroinen? HDi-Xantian jälkeen olen alkanut karttamaan noita sähködieseleitä, muuten toimi minun kahden vuoden ajoilla, mutta talvella kävi kylmänä keulan tukkimisesta ja termostaatin vaihdosta huolimatta, ja kulutus on sama kuin 1.9TD Xantialla.

DW8 on mun käsittääkseni ihan perinteinen jakajapumpullinen esikammiodiesel, toisin kuin muut DW-sarjalaiset HDi:t.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 09.11.2014 14:43 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
janima kirjoitti:
amikutoseeni kirjoitti:
janima kirjoitti:
pitääkö purkaa se puhaltimen kytkin pois vai onko jollain tietoa millä napaisuudella se on? pitäisi tilata uusi kun vain tehokkain puhallus toimii (vika ilmeisesti esivastus??)

Vika todnäk puhaltimen transistoreissa. Olen korjannut Berlingooni tämän Xantia-ohjeen avulla:
http://www.peli59.net/xantiafaq/flaktbyte.pdf
Kun otat puhaltimen irti, voit verrata onko samannäköinen kuin tuossa ohjeessa.


Näyttää hankalalta :cry:

Ei ole hankala homma, jos juotoskolvin käyttäminen on tuttua. Ohje vain on kovin tarkka, siksi se on niin pitkä. Kaksi transistoria maksaa muutaman euron.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 09.11.2014 19:07 

Viestit: 12
Liian tarkka näin hätäiselle :D pitänee kattoa tarkemmin ja purkaa se mootori..talvella tietty kovinta tehoa tarvii eniten mutta oishan se mukava jos muutkin tehot toimisivat :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 09.11.2014 20:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1941
Paikkakunta: Helsinki
Teuski kirjoitti:
DW8 on mun käsittääkseni ihan perinteinen jakajapumpullinen esikammiodiesel

Kyllä, juurikin näin ja siksi aika pirun luotettava peli! 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ber-linko 1999
ViestiLähetetty: 16.11.2014 13:47 

Viestit: 44
XUD oli ainakin omassa Berlingossa silloin -98 helmikuussa kun sen sain melkein 4kk odottelun jälkeen.
Melkein kymmenen vuotta se kesti ennenkuin kiertokangen laakeri sanoi sopimuksen irti siinä 475000km paikkeilla.
Sekin meni pelkästään huonon pidon takia, kun se öljyntaso mittari meni rikki ja ei tullut tikkua liioin katseltua, niin pääsi joskus moottoritien rampeissa öljyvalo syttymään. Eihän sitä kestä mikään kone.
Muuten varmatoiminen mutta laiska kulkine. Muutamat alapallot, raidetangonpäät, sekä tukivarsien puslat tuli vaihdettua. Niin ja kerran lämppärin transistorit. Edullinen vero kun uutena katsastettiin 5hengen pakettiautoksi(takapenkki vaihdettiin sellaiseen ohueen tilapäispenkkiin, joka kuitenkin meni tarvittaessa nippuun samoin kuin alkuperäinen)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: