Pumpun irroitus on aika suoraviivaista, ensin vain jakohihna pois, sehän tulee vaihdettua jos/kun dieseliä on jakopäähän valunut. Kivasti remmi pehmenee dieselin vaikutuksesta...

Tyhjäkäynnin kylmäkorotusvaijeri on hyvä ottaa edestä pois. Tietenkin suuttimille menevät putket, kuten myös sammutussolenoidin piuha...
Hydraulipumppukin on poistettava, pumpun teline kun on syöttöpumpun jalassa kiinni...

Tuolla olevaan ruuviin pääsee "melko hyvin" käsiksi, ainakin kun ottaa hehkun pois edestä...
Tämä on muistaakseni se hankalin noista, toiseen yläruuviin pääsi vähän helpommin käsiksi..?

Alapuolella on sitten pari, olikohan laturikin otettava edestä pois, en enää muista..? Noissa kirkkaissa kohdissa on irroitettavat ruuvit...
Niin, tämä on yksi tapa irroittaa, jossa ei tule takaisin asentaessa pumpun ajoituksen kanssa miettimistä. Toinen tapa on irroittaa ensin pumpun hihnapyörä, ja sitten pumppu jalasta jossa se on kolmella mutterilla kiinni. Mutta tällöin pitää joko pumpun asennuskohta merkata tarkasti, tai sitten asennettaessa huolehtia että pumpun ajoitus menee oikein...
Alle pariin tuntiin viimeksi tuli vaihdettua sekä pumppu että jakohihna, juurikin pumpun vuotamisen takia. Kummasti pysyi hihnanvaihtoon liittyvät jutut mielessä kun suoritti muutaman kuukauden välein pariin kertaan, muutama tuhat kilometriä joista viimeisin dieselvuodon kanssa, sen verran hihna pehmeni että olisi voinut jakoa muuttaa hihnaa löysäämättä...
Kuvat tuli otettua moottorinvaihdon yhteydessä, aika paljon helpompi oli kun moottori oli poistunut pannuhuoneesta...

Sellaisenkin joskus kuulin että stefan vaihto onnistuisi jopa pumppua irroittamatta. Mutta sitä ennen pitäisi varmistua että se on se stefa mikä vuotaa eikä pumppu rungon ja nestepään välistä, kuten omassa tapauksessa oli. Vuodon paikasta huolimatta diesel osasi jakopäähän...