Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/9 [ 221 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 22.11.2014 01:39 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Kyllä Akaile on oikeassa ettei TIG –hitsaus sovi hätäiselle miehelle.
Kun kun uutta 0,9 peltiä naittaa vanhaan auton peltiin niin puhdistus on kaiken tärkeitä ja
rakoja ei saa olla ollenkaan jos ei käytä mitään lisälankaa. Siinä pitää kaikki olla kohdallaan säätöjä myöten
kun hitsaa umpisaumaa, on meinaa todella hidasta ja tarkkaa näiden sulan naittaminen.
Kysyy kärsivällisyyttä tuon opetteleminen, mutta vanhoihin menetelmiin en autohommissa palaa.

Bensatankin lisäosan panta oli ruostunut poikki ja ajovalopesimen säiliön panta oli pelkän ruosteen varassa Uudet pannat ei ruostu kun ovat 1mm ruostumattomasta.


Liitteet:
Polttoainetankin kiinnityspanta.jpg
Polttoainetankin kiinnityspanta.jpg [ 116.99 KiB | Katsottu 18319 kertaa ]
Lampunpesimen säiliön kiinnityspanta.jpg
Lampunpesimen säiliön kiinnityspanta.jpg [ 94.36 KiB | Katsottu 18319 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 24.11.2014 19:10 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Tänään tuli oikean puoleisen lokarin ruostevauriot valmiiksi.
Huomenissa voin ehkä jo päästä vähän kokoamaankin.


Liitteet:
Oikean etulokasuoja valmis 1.jpg
Oikean etulokasuoja valmis 1.jpg [ 116.43 KiB | Katsottu 18179 kertaa ]
Oikean etulokasuoja valmis 2.JPG
Oikean etulokasuoja valmis 2.JPG [ 117.31 KiB | Katsottu 18179 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 24.11.2014 19:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
saamarin hyvää työtä teet. sulla ois tulevaisuutta läkkiseppänä jollain kolarikorjaamolla :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 24.11.2014 23:29 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Ikää kohta 70v. ja eläkkeellä on mennyt jo seitsemän vuotta.
Tää on paremminkin mielenterveys terapiaa kun on aina ollut jotain puuhattavaa
kun en osaa olla tekemättä mitään.
Kun jouduin nivelrikon takia lopettamaan mäkihypyn pari vuotta sitten niin
onneksi mäellä vielä käyn neljänä päivänä viikossa kunnostamassa mäkiä,
sen mitä terveys antaa myöden.
Sekä valmentamassa tulevaisuuden hyppääjiä ja niitäkin joilla tulevaisuus on jo mennyt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 25.11.2014 21:56 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Taas on päivä vietetty autotallissa.
Oikean helmakotelon etupää tehty uudelleen ja sisäpuolelle laitoin lisävahvistuksia
kun vanhat olivat menettäneet muotonsa kun oli painunut kasaa vuosia sitten.
Helmakotelot ovat nyt kunnossa ja uusi kiveniskumassa on ulkopintoihin laitettu.
Maalaus puuttuu vielä.
Keulan osat uusine lamppuineen asennettu paikoilleen .
LMH säiliö on puhdistettu ja uudet aineet sisälle laitettu.
Sitten pakoputkeen jatkoksi kurttuputki ja toinen pää ovesta ulos ja auto käyntiin.
Kyllä käy nätisti (omasta mielestä) . Annoin käydä sen siinä ja kiertelin autoa.
Olin laittanut noihin pystykoteloihin kotelosuojaa ja lattialla oli suojapapereita,
mutta ihmettelin kun oikean keskitolpan kohdalla aklaa olla melkoinen valuma.
Enhän sinne noin paljoa ainetta laittanut joten rullalauta ja auton alle.
Johan selvisi syy, bensaputket vuotavat. Puhdistin noista aikaisemmin kaikki ruosteet
ja laitoin niihin Noveroxia, mutta eihän se mitään sille voi jos on jo puhki ruostunut.
Onneksi on melko tyhjä tankki ja nuo putket kyllä pitää vaihtaa kokonaan uusiin.
Kunhan selviää mistä saa ja mitä kautta nuo kulkevat, että ei turhaan purkaisi likaa.
Tähän olisi hyvä saada vähän vihjeitäkin kun en ole BX:n koskaan noita vaihtanut.


Liitteet:
Oikean helmakotelon etukulma uudelleen tehty 1.JPG
Oikean helmakotelon etukulma uudelleen tehty 1.JPG [ 115.44 KiB | Katsottu 17912 kertaa ]
Oikean helmakotelon etukulman sisälle lisävahvistusta.JPG
Oikean helmakotelon etukulman sisälle lisävahvistusta.JPG [ 113.75 KiB | Katsottu 17912 kertaa ]
BX GTI 4WD uudelleen kasattuna osittain.JPG
BX GTI 4WD uudelleen kasattuna osittain.JPG [ 117.59 KiB | Katsottu 17912 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 25.11.2014 23:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Nelivetobeksi on minulle outo, mutta laitan kuvat normibeksistä. Ehkäpä näistä jotain käsitystä polttoainelinjoista saat. Punaisella on merkitty pitkien putkien linja sekä polttoainepumppu. Toisessa kuvassa on etukelkan luota ylös nousevat pa-putket.
Takapenkin alla on muoviläpyskä, jonka irrottamalla tulee näkyviin polttoaineputkien lähtö tankista.


Liitteet:
22082011645_11-25-2014.jpg
22082011645_11-25-2014.jpg [ 62.32 KiB | Katsottu 17855 kertaa ]
22082011638_11-25-2014.jpg
22082011638_11-25-2014.jpg [ 80.97 KiB | Katsottu 17855 kertaa ]

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 26.11.2014 13:53 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Sitrosella oli vielä onneksi molemmat valmiiksi taivutetut bensaputket.
Onneksi!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 26.11.2014 22:43 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Bensaputkien asennuksen selvitys tehty.
Onneksi oli tuo endoskopiakamera millä pystyi katsomaan miten letkuosat kulkevat bensatankin päällä.
Kun ei meinannut saada tuota putki/letkuliitosta alaspäin millään, mutta tämä johtui siitä kun paluuletku
asennuksessa oli keirtynyt tuloletkun kanssa ristiin tuon bensatankin yläkulmassa.
Tämän näki hyvin tuolla kameralla kun paluuletku menee tuohon oikealla puolella takapenkin alla olevaan tankkiin. Tuota ei ollut koskaan ennen avattu eikä meinannut löytyä kunnes huomasin tuossa sentin paksuisessa huovassa leikkausjäljet ja oli vielä hyvin liimattu kiinni.
Tulopuolen letku jatkaa taakse takakelkan päälle.
Kuvissa tuo selviää, ettei bensaputkien vaihto ole mikään vaikea homma


Liitteet:
Bensaputket moottorin päässä.JPG
Bensaputket moottorin päässä.JPG [ 112.79 KiB | Katsottu 17622 kertaa ]
Bensaputket takaa eteenpäin.JPG
Bensaputket takaa eteenpäin.JPG [ 116.07 KiB | Katsottu 17622 kertaa ]
Bensaputket tankin oikeassa  etukulmassa.JPG
Bensaputket tankin oikeassa etukulmassa.JPG [ 113 KiB | Katsottu 17622 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 27.11.2014 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
REO_V6 kirjoitti:
Näillä alapallonivel hylsyillä testasin noiden irrottamista.
Tuo korkeampi ei käy minun mielestä kuin puolentuuman pulttipyssyn kanssa .
Tuo matalampi on todella hyvä kun sen saa kiinnitettyä niveleen mutterilla hyvin kiinni niin ei
heilu itse nivelessä yhtään ja väänsin 35mm hylsyllä ja ¾” T-kahvalla mihin lisäsin metrin putken
tuin alta vielä hallitunkilla ja ihan vääntämällä ja vähän nytkyttämällä irtosi vasen ihan helposti
ja oikeanpuoleisessa sai kyllä käyttää koko kropan voimat (mitä nyt tästä pätkästä lähtee).
Tuo on mielestäni hyvä oivallus että voi käyttää mutteria apuna niin ei pääse itse hylsy lipsumaan.


Tilasin nuo samat hylsyt juniorin Xantian nivelen uusimiseen. Tuo tumppimalli on hyvä ja
nivel vaati saman järjestelyn, mitä REO tuossa kertoili ja ihan tosissaan sai vääntää
ja koko kierteen matkan. Pitkä hylsy oli sisältä liian matala, nivelen jenka tökkäsi hylsyn
pohjaan ja sakarat oli vasta puolen milliä loveuksissa, täytyy porailla lisää syvyyttä ja
sitä paitsi 1/2" vääntimellä olisi jäänyt nivel aukaisematta.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 27.11.2014 23:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
REO_V6 kirjoitti:
Bensaputkien asennuksen selvitys tehty.
Onneksi oli tuo endoskopiakamera millä pystyi katsomaan miten letkuosat kulkevat bensatankin päällä.

Syöttöputki tankilta bensapumpulle on ilmeisesti vielä aika selvää, pumpun ja suodattimen välistä letkua ei voi olla näkemättä, mutta suodattimelta lähtevä letku voi aiheuttaa kummastelua. Kyseinen letku lähtee taka-akseliston päälle (ainakin etuvetoisissa, nelikosta en varmaksi sano) jossa sijaitsee värinänvaimennin, joka vanhemmiten yleensä hapantuu puhki. Tämä vaimennin on omassa kiinnikkeessään akseliston päällä, kahta puolta tulee letkut, tästä sitten lähtee syöttöpuolen letku liittyäkseen metalliputkeen.

Uuden ehjän löytäminen voi olla mielenkiintoista, vastaavaa tosin löytyy muistakin malleista/merkeistä, joissakin Pösöissä, kuten Xm:ssäkin se on moottoritilassa paineensäätimen lähellä, mutta kovin useasta yksilöstä se on tullut jätettyä täysin pois. Ilman sitä, putkiston kautta saattaa tulla sekä pumpun että suuttimien aiheuttamia ääniä, mutta ainakaan omissa tapauksissa en havainnut mitään eroa ennen ja jälkeen vaimentimen poistamista.

Yleensä kun bensaputkisto ruostui huonoksi, tuli laitettua koko matka letkulla, sekin kävi putken kiinnikkeisiin kivasti ja se saattoi osaltaan myös vähentää mahdollisia ääniä... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 27.11.2014 23:21 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Näin on. Kyllä tuo lyhyt malli on todella paljon parempi.

Olihan nopea toimitus Sitroselta, kun eilen tilasin niin tänään aamulla klo yhdeksän jälkeen
noudettavissa Herttoniemen Matkahuollosta.
Simppeli työ kun olivat valmiiksi taivutetut.
Ainoa mikä teetti työtä, oli tuo säiliön peltisuojuksen toinen pultti kun katkesi avatessa.
Sainhan senkin pätkän kyllä poistettua, ettei tarvinnut uutta mutteria liimata pohjaan.


Liitteet:
Uudet bensaputket asennettu.JPG
Uudet bensaputket asennettu.JPG [ 117.69 KiB | Katsottu 17426 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 27.11.2014 23:25 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Kyllä nuo letkut kulkee juuri niin kuin Jasu tuossa kirjoittaa.
Onneksi tuo "värinänvaimennin" tuon takakelkan päällä näyttää vielä aika siistiltä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 28.11.2014 00:04 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Tuossa öljyn vaihtoja tehdessä kun koneeseen sain vaihdettua niin aloin etsimään vaihteiston
proppuja missä sijaitsee. Kun ei ole minkäänlaista manuaalia näistä missä nuo proput sijaitsee,
enkä netistäkään löytänyt tämän neliveto askin kuvaa taikka tietoa noista propuista.
Kerhon sivuilla olevassa BX 4X4:n vaihteiston voitelustakaan ei ole muuta tietoa kun
”-Öljyntäyttö- ja tarkistustulppa sijaitsee vaihteiston päätykotelossa.”
Tuo vain tuntuu olevan kovin alhaalla, että sinne mahtuisi tarvittavaa määrää öljyä.
En tiedä olenko väärässä, mutta kuvissa on minun nuo oletukset vaihteistoon ja jakolaatikkoon.
Perän proput on mielestäni ihan selkeät sijainniltaan.
Toivoisin saavani tähän vahvistusta taikka oikaisua missä nuo ovat.


Liitteet:
Vaidelaatikon öljyn poisto proppu.JPG
Vaidelaatikon öljyn poisto proppu.JPG [ 114.34 KiB | Katsottu 17394 kertaa ]
Vaidelaatikon öljyn täyttö ja tarkistus  proppu.JPG
Vaidelaatikon öljyn täyttö ja tarkistus proppu.JPG [ 104.98 KiB | Katsottu 17394 kertaa ]
Jakolaatikon tyhjennys proppu.JPG
Jakolaatikon tyhjennys proppu.JPG [ 112.64 KiB | Katsottu 17394 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 28.11.2014 16:14 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Älysinpä mennä käymään "Peugeot foorumin sivuilla, sietä tuon varmistuksen sain.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?PH ... ic=23491.0


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 29.11.2014 00:04 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Tänään tuli maalattua nuo helmojen kiveniskumassat, sekä moottorin ja vaihdelaatikon uudet öljyt.
Jakolaatikon ja perän öljyt tyhjennetty, haen uudet huomenna jos mahdollista.
Lisäksi tänään tuli vähän pakkia kun imuroin kontin sivuhyllyilta pölyjä.
Oikeanpuoleisen hyllyn pohja tuntui oudolta ”onko tuo laite bensahöyryjen kerääjä”,
tämän laitteen alta kun painelin sormilla, tuon pohja vaikutti pehmeältä.
Alapuolella ei ensin näyttänyt olevan mitään, mutta kun otin kovan harjan ja spakkelin,
harjasin ja spakkelilla poistin likakerrokset niin sieltä lähti melkoinen pala kerralla alas.
Olin jo aikaisemmin harjaillut pehmeämmällä ja muovi spakkelilla poistanut isommat kasat
enkä silloin nähnyt tuossa mitään ihmeellistä
Tuo höyryjen kerääjä on melkein kokonaan tuon hyllyn pohjamaton varassa.
Kontti täytyy uudelleen purkaa ja alkaa suunnittelemaan minkälaista peltipaikkaa tuohon tarvitaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 30.11.2014 22:28 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Tänään tuli Sipoosta haettua tähän autoon vähän varaosia varastoon.
Laitettu uudet öljyt jakolaatikkoon ja perään.
Ja lisäksi vähän harmeja lisää kun auton alle ilmaantui pieni kostea LMH alue.
Syykin selvisi aika nopeasti kun seurasi valumajälkiä, mitkä tulivat jousijalan nurkasta.
Tuosta mustekalasta yksi pieni tynkä oli murtunut varmaankin siinä vaiheessa kun olin
tehnyt tilaa lokasuojan hitsausta varten kun otin sisäpuolen johdot ja letkut irti nippusiteistä,
etteivät nuo kärähtäisi hitsatessa. Tuon murtuman aiheutti jousen paineputki joka teki melkoisen mutkan tuonne kulmaan enkä sitä huomioinut siinä vaiheessa kun siirtelin johtoja ja tuota mustekalan
lonkeroa, olisi jo siinä vaiheessa pitänyt löysätä putken pidikettä ja kääntää putkeakin kauemmaksi nurkasta.
Tuota ei kai saa muuten tiiviiksi kuin uudella mustekalalla, kun on poikki niin pahasta paikasta.
Kun tuota on aika mahdotonta saada tukittua kunnolla, uuden liitoksen varmaan saisi tehtyä toiseen paluuputkeen T-liitoksella.


Liitteet:
Mustekkalan murtunut lonkero.JPG
Mustekkalan murtunut lonkero.JPG [ 119.28 KiB | Katsottu 17083 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 00:42 

Viestit: 624
Tuo yksi putki näyttää irronneen ja tulleen ulospäin kun tuo paksennus ehkä tulisi olla sitä klunssia vasten, no suutareilla on kyllä hetipiti liimaa jos vain myyvät pullon lopun nimeltään Forte joka puree hurjasti muoviosiin kiinni jos niissä ei ole rasvaa ja sitten on vielä kiihdytintä jolla saadaan tippa liimaa kovetettua sekunneissa tuo Forte toimii siten et puristetaan happi pois sillä hapettomassa tilassa se jytkähtää heti ja kiihdyttimen avulla saadaan nopeutettua ja sitten liima tippa ja kiihdytin niin saadaan paklattua ikäänkuin muovia lisää. Nahkakunta Pirkkalassa ja Helsingissä myyvät myös aineita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 00:55 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Piti vielä iltapuhteiksi purkaa kontin sisustus ja katsoa minkälaista paikkaa se vaatii.
Ei ihan laastarilla selviä. ruostereikä oli ensin juuri ja juuri nyrkinmentävä, mutta kolme
kertaa piti suurentaa että pääsi joka puolelta täysin ehjälle pellille.
Tuosta sitä huomenna jatketaan.


Liitteet:
Oikean takalokasuojan ruostekorjaus.JPG
Oikean takalokasuojan ruostekorjaus.JPG [ 110.1 KiB | Katsottu 16938 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 00:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
Onneksi nelivedossa tuo mustekala on ihan sikahelpossa paikassa. Etutolppien paluuletkut pitää jatkaa koska ovat liian lyhyet, muuten vajaavedon mustekala sopii oikein hyvin paikalleen.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 01:04 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
citax:lle vastaan: että tuosta puuttuu tuota mustaa mustekalaa noin 20mm pätkä mikä murtui pois.
Tuo ohut putki on nyt vain siihen reikään laitettu mikä jäi jäljelle ja tuota ei tuon syvemmälle saa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 01:05 

Viestit: 2699
rmattila on tuosta mustekalan uusinnasta, kuten niin monesta muustakin asiasta, tehnyt jutun. Se löytyy mm täältä. Ja saman linkin alta myös muilta hieman erilaisia toteutuksia.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 01:20 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Kaapelimies on ihan oikeassa, että nuo mustekalan lonkerot ovat kyllä tuossa helpoissa paikoissa ja helppo vaihtaa kuin myös nuo paluuputkien jatkaminenkin. Olen aikaisemminkin joutunut noita jatkamaan. Olen tehnyt jatkon vanhan jousisylinterin kyljessä olevasta kumiletkusta vain pätkä jatkoliitokseen ja hyvin pysyy eikä vuoda.
Nyt vai täytyy hankkia tuo uusi mustekala, koska minun mielestä tuohon yhdistäjään ei varmaa liitosta saa niin että luottaisin siihen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 05:19 

Viestit: 624
Kyllähän uusi osa on aina uusi ja hienoa et on sentään helpossa paikassa vaihtaa, vaikka ikävä vastoinkäyminen onkin. Mutta tiedoksi vain tuosta Forte liimasta niin on jotakin super, super juttua joka on ollut vuosia suutareilla ehkä eniten käytetty liima ja se kiihdytin joka on spray pullossa aikaan saa liiman jämähtämisen heti vaikka ei hapettomassa tilassa olekaan, kun taasen pelkkä Forte vaatii hapettoman tilan. Vielä sen verran et liima liimaa kumi ja muovilaatujen lisäksi myös metallia, joskaan ei metalliin ei niin lujasti kuin kumiin/muoveihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 19:32 

Viestit: 228
Paikkakunta: Helsinki
Viimeinen van ei vähäisin ruostereikä heftattu umpeen ja huomenna tinataan.
Tuon ruostuminen on alkanut alapuolella olleesta pannasta mikä oli molemmista päistään kiinnitetty.
En tiedä mikä sillä on ollut tarkoitus, mutta yllättävän leveälle alueelle ruoste leviää kivenisku massan alla.
Aamulla pitäisi tulla Sitroselta uusi mustekala lonkeroineen, että pääsee senkin vaihtamaan.
Vanhan pistän talteen jos vaikka joku tarvisisi siitä osia.


Liitteet:
Oikean takalokasuojan ruostereikä heftattu umpeen.JPG
Oikean takalokasuojan ruostereikä heftattu umpeen.JPG [ 116.87 KiB | Katsottu 16722 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX GTI 4WD v.92
ViestiLähetetty: 01.12.2014 22:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Oikean takalokasuojan sisään kertyy vuosien saatossa kaikenlaista kuraa ympäri vuoden ja suolapaskaa talvisin, koska siellä on bensatankin täyttöputki ilmaputkineen ja korvausilmaventtiilineen. Ajan saatossa sinne muurautuu täysin umpinainen soraklöntti, josta kosteus tunkeutuu massan läpi ja ruostuttaa paikat.
Omassa 19 trs:sä, jossa ei ollut ruostetta missään muualla, löytyi juuri samanlainen pehmoinen kohta kuin REO:lla. Korjaushitsauksen jälkeen tein pyörän taakse putkihässäkän suojaksi lokarimuovista suojaavan apulokarin, jonka uskon vähentävän kuran kerääntymistä ko. paikkaan ja siten Beksin elinkaari merkittävästi pitenee.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/9 [ 221 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: