|
Kirjoittaja |
Viesti |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 16.02.2015 00:00 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Helsinki
|
Aarteeni, Bx 16, automaatti, kuumentaa katalysaattoria niin että se hehkuu punaisena. Mikä sen aiheuttaa? Onko Katti tullut tiensä päähän?
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 16.02.2015 00:11 |
Viestit: 2642 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Kyllä se varmasti tuota menoa kohta kuolee. Jostain syystä taitaa mennä bensaa putkeen raakana, tai jotain vastaavaa..
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 16.02.2015 16:45 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Helsinki
|
Käynti oli vaivalloista, joten katsoin tulpat. Tulpat olivat todella nokiset. Putsasin ne ja käynti rauhoittui ja kattikaan ei kuumene liikaa. Onko niin että jos pytty on mykkänä niin polttoaine kulkeutuu kattiin, jossa palaa ja siksi kuumentaa sitä.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 16.02.2015 16:55 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
maijamäki kirjoitti: Onko niin että jos pytty on mykkänä niin polttoaine kulkeutuu kattiin, jossa palaa ja siksi kuumentaa sitä. On. Palamaton bensa syttyy vasta katissa, joka ei oikein hyvää sille tee... Mikä Bx:n 1,6 litrainen malli sisältää katin? Vai oliko yksipisteruisku, niitä kun en sen kummemmin tunne...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 16.02.2015 16:57 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Helsinki
|
|
|
|
 |
wanhustiina
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 18.02.2015 10:59 |
Viestit: 312 Paikkakunta: Renko
|
Suosittelen käyntiä pakokaasumittauksessa. Jos kone käy rikkaalla ja tuhoaa katin, on se kalliimpi juttu kuitenkin. Rikkaalla käynti voipi johtua viallisesta moottorin lämpöanturista, mikä on sangen edullinen uusia.
|
|
|
|
 |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 19.02.2015 00:14 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Helsinki
|
Pakokaasumittaus ja säätö täytyy käydä tekemässä, katsastusta varten. Uusi juttu ilmeni tuon kanssa. Vaihteen pakille laitettaessa koko auto tärähtää melko rajusti. Tuo tärähdys on aiemmin ollut melko lievä, nyt se on vahva. Osaako joku sanoa mistä tuo voisi johtua?
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 19.02.2015 00:53 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Vaihdetta päälle laitettaessa jos kytkin ei irrota kunnolla, voi auto tärähtää. Jos tärähdys tulee vasta kytkintä päästettäessä, voi syynä olla moottorin tuennan kumien huono kunto tai löysällä olevat kiinnityspultit koriin.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
maijamäki
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 19.02.2015 09:47 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Helsinki
|
Tässä on kyseessä automaatti, se on mainittu tuossa ensimmäisessä viestissä. Aloitan tälle uuden viestiketjun.
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 20.02.2015 01:48 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
jasu kirjoitti: Mikä Bx:n 1,6 litrainen malli sisältää katin? Vai oliko yksipisteruisku, niitä kun en sen kummemmin tunne... Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta minulla oli 1,6 GTi, jossa myös katti ja vieläpä kattimerkki takaluukussa. Vaikka oli siis se LE (2/3?) monipiste-Jetronic ilman mitään lambda-anturia.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Bx:n katalysaattori Lähetetty: 20.02.2015 11:14 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Bumper kirjoitti: jasu kirjoitti: Mikä Bx:n 1,6 litrainen malli sisältää katin? Vai oliko yksipisteruisku, niitä kun en sen kummemmin tunne... Ei liity varsinaisesti aiheeseen, mutta minulla oli 1,6 GTi, jossa myös katti ja vieläpä kattimerkki takaluukussa. Vaikka oli siis se LE (2/3?) monipiste-Jetronic ilman mitään lambda-anturia. Joo, näitä tekivät Hangossa kun Katillisesta sai veroihin helpotusta. Sellanen tosi kestävä ja pitkäikänen ajatus, katti ilman Lambdaa... Tiedossa oli tuommoset, mutta niitä ei virallisesti taasen automaattina ollut. Yksi 16GTi muutos automaatiksi aikanaan tehtiin, josta tuli kyllä varsin miellyttävä manuaaliin verrattuna, kaasuläppäkin kun tuli vaihdettua 19GTin ilmastoituun versioon, niin tyhjäkäyntikierrokset sai pysymään liki samana vaihde päällä ja vapaalla...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|