Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian lambdan koko?
ViestiLähetetty: 18.08.2009 14:43 

Xantiaan (vm -93, 1.8i, 8V, berline, 280tkm) on tarkoitus vaihtaa lambda-anturi. Tarvikeanturit, joita esim. Motonetista saisi, eivät kuulemma ole hyviä. Olen siksi ollut yhteydessä Vehoon.

Veho ei kuitenkaan osaa sanoa, kumpi kahdesta vaihtoehdosta on oikea. Tarjolla olisi n. 550mm ja n. 480mm lambda, jossa siis mukana johdot. Vehon tietokonejärjestelmä ei kuulemma tiedä, kumpi noista olisi oikea, joten päätin kysyä, tietääkö joku arvoisa patonkilainen?

Jostakin käsittämättömästä syystä Veho ei suostu antamaan molempia vaihtoehtoja kokeiluun ilman lisäkustannuksia, jonka jälkeen sitten palauttaisin väärän. Käskevät minun ensiksi mitata vanhan ja olevan sitten yhteydessä Vehoon.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Xantian lambdan koko?
ViestiLähetetty: 18.08.2009 17:12 
Käyttäjän avatar

Jos ei muuta eroa ole kuin johdon mitassa 7 senttiä, niin eiköhän pidempi kannata ottaa varmuuden vuoksi. Ei tarvitse venyttää niin paljoa.

C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa

ViestiLähetetty: 18.08.2009 17:32 
Käyttäjän avatar

NGK/NTK merkkikohtainen lambdaluettelo kertoo RP-numeroon 6779 asti 450mm johtoa ja 6780 eteenpäin 630mm pitkää johtoa ja liitin vaihtuu samalla.

C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa

ViestiLähetetty: 18.08.2009 18:15 

Mikäs siinä. Täällä toimi moitteetta Bilteman happitunnistin pari- koleme vuotta. Ainakin sen ajan, kuin auto oli hallussa. On vain tehtävä itse jatkamiset, koska pistoketta ei ole. Alkuperäisen tunnistimen pistokkeen johdontumppeihin. Siinä oli jotain niksinpoikasta?. Hermeettinen jatkos?

Poissa

ViestiLähetetty: 18.08.2009 19:06 

Cituning kirjoitti:
NGK/NTK merkkikohtainen lambdaluettelo kertoo RP-numeroon 6779 asti 450mm johtoa ja 6780 eteenpäin 630mm pitkää johtoa ja liitin vaihtuu samalla.

Vehon äijä sanoi, että eroa on johtojen pituuden lisäksi myös itse anturissa. RP-numero tarkoittaa mitä?

Poissa

ViestiLähetetty: 19.08.2009 12:50 

FRAISER kirjoitti:
Cituning kirjoitti:

Vehon äijä sanoi, että eroa on johtojen pituuden lisäksi myös itse anturissa. RP-numero tarkoittaa mitä?

RP-numero löytyi ja näyttäisi olevan 6009. NGK/NTK listojen mukaan lambda on siten lyhyempää 450mm mallia. Kiitos avusta. Ihmettelen, miksi Vehon äijä ei maininnut mitään RP-numerosta vaan kysyi pelkkää rekisterinumeroa.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.08.2009 14:42 
Käyttäjän avatar

FRAISER kirjoitti:
Ihmettelen, miksi Vehon äijä ei maininnut mitään RP-numerosta vaan kysyi pelkkää rekisterinumeroa.

Rekisterinumeron perusteellahan ne katsovat valmistenumeron, jonka pitäisi kyllä kertoa kaikki autosta. Vanhemmissa varaosatiedot eivät taida olla ihan niin täydellisiä kuin uudehkojen autojen yhteydessä (olen huomannut tämän itsekin, kun Serviceä plärää vaikkapa Beksin tapauksessa), niin siellä on monesti vaihtoehtojen yhteydessä mainittu nuo RP-rajat.

Kysymysmerkiksi silti jää, miksi tuota RP-numeroa ei kysytty tai miksi sitä ei katsottu koneelta, sillä valmistenumero kyllä paljastaa sen...

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]