Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 02.05.2015 10:20 

Viestit: 156
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
C5 lll -08 2.0hdi tyhjäkäyntihumpaa mistä tommonen vois johtua oisko tietoo



Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 02.05.2015 12:17 

Viestit: 88
Veikkaisin ylimmääräisestä ilmasta turbon tai läpän jälkeen. Tai sitten, jos on välijäähdytin, niin onko siellä paljon öljyä ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 02.05.2015 13:42 

Viestit: 5124
Dieseleissä ei ole kaasuläppää, eikä ilmavuodot juuri haittaa tyhjäkäyntiä. Aina (lähes) ilmaylimäärää ja ruiskutetulla polttoainemäärällä säädetään tehoa.

Eikö ole mitään muita oireita: käynnistyykö hyvin, ajossa toimii ja tehoa on eikä savuta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 02.05.2015 23:17 

Viestit: 156
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
muuten toimii aivan motteettomasta



Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 03.05.2015 09:16 

Viestit: 88
Oho. Mun autossa PSA 1,6 HDi 110 hv on kaasuläppä ja siitä menee antureita tietskalle.
Valokuva kaasuläpästä on minulla. Toi toinen kuva on mallia pohjola eli Interkuuleri ohitetaan kylmällä kelillä. Tommonen pitäisi saada, niin auto lämpenisi ehkä nopeammin.


Liitteet:
pikku_Air Doser.jpg
pikku_Air Doser.jpg [ 57.99 KiB | Katsottu 4540 kertaa ]
intercooleri.JPG
intercooleri.JPG [ 97.3 KiB | Katsottu 4540 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 03.05.2015 15:23 

Viestit: 88
tässä on yx linkki josta voi katsoa:

https://www.google.fi/search?q=C5+lll+- ... idle+rough


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 04.05.2015 01:05 

Viestit: 5124
Juu väärin oli minulta väittää ettei olisi dieseleissä kaasuläppiä, niitä on tosiaan näissä moderneissa dieseleissä, ja kuten tuossa 1.6 HDI esimerkissä parikin (Warm Air Doser ja Cold Air Doser) Siinä mielessä perinteisen otto-moottorin läppiä ne eivät muistuta, että niillä läpillä ei säädellä käyntinopeutta tai tehoa vaan vaikka tuon 1.6 HDI:n osalta Intercoolerin ohitusta (kylmästartti ja hiukkaspolton aikana) sekä normaaliajossa kuristetaan välillä ilmansaantia (ehkä yhdessä turbon kanssa) että EGR:n kierto paranee.


Miten se humpantahti ilmenee, käykö välillä kuin kolmella, tai aaltoileeko/huojuu vai tippuuko välillä oikein alas ja kiihdyttää siitä

Polttoainejärjestelmän paineista, antureiden arvoista, erilaisten läppien tai EGR:n asennoista tms. ei taida muuten oikein saada tietoa ulos kuin merkkitesterillä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 04.05.2015 15:27 

Viestit: 156
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
tyhjäkäynti aaltoilee/huojuu ja EGR on tulpattu



Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: