|
Kirjoittaja |
Viesti |
jptcool
|
Viestin otsikko: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 10.05.2015 21:47 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Laitetaanpa oma ketju punikin matkasta kohti katsastusta ja toimimista tyttären kesätyöautona. Tästä oli kyse: Liitteet:
Tampereen punaisia.jpg [ 102.56 KiB | Katsottu 17215 kertaa ]
Kotiin tulon jälkeen ehditty askarrella mm. seuraavaa: moottorin vesiletkut painittiin vedenpitäviksi ja kone käynnistyi ja kävi ihan nätisti, kunnes se saavutti normilämpötilan ja alkoi ontua kolmella ja sammui sitten lähtemättä käyntiin ennen kuin oli jäähtynyt kunnolla. Puola, oli ensimmäinen ajatus, ei ollut, tyristoripurkki, ei ollut, tulpat johtoineen, ei ollut eikä virranjakajan hall-anturi. Empiirinen tutkimus johti jakajan kannen hipelöimiseen koneen ryskiessä kolmella. No tällit tuli sormille ja samassa kone kuoli taas totaalisesti. Aivan nyyheetin näköisessä kannessa huomaamaton ( maksoin näistä laseista lähes 3€) hiushalkeema. Vaihdoin varaosajakajan mukana tulleen kannen ja murheet oli tiessään. Seuraava kohde oli hydrauliikka. Leija nousi hyvin leijailukorkeuteen mutta pumppu hakkasi koko ajan ja jousitus kuin mersussa helmikuisena yönä Naruskan mittauspisteellä. Keula piharampeille vaikka hallissa ollaankin. Hydepallot irtosivat suht pienellä kiroamisella ja saivat päihinsä venttiilit ja painetta perään. Kuvassa vuorossa jarrupallon täyttö, kuten haukankatseisimmat jo havaitsivatkin: Liitteet:
ZEV paineistus.jpg [ 99.44 KiB | Katsottu 17215 kertaa ]
Keulasta tuli lähes hyvä ja pumppukin rauhoittui kummasti. Peräpää tuntuu liikkuvan hiukka kankean oloisesti. Saattaa olla kynkkien laakeroinnit vuorossa. Pallot täytyy joka tapauksessa raapaista pois kera sylintereiden ja voipi olla putkitöitä tiedossa enempi tai vähempi. Eteen uusin pari pahimmannäköistä putkea pallojen kanssa pelaillessa. Punikki on nyt siirretty kotitallin tuntumaan ennakoiden varaosatarpeita perärempan yhteydessä. Mutta siitä lisää tuonnempana.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 11.05.2015 00:42 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Saakeli sulla noin iso typpipullo, lienee adapteri R12 laitteille? Mun pitää joskus tuoda tuo eräs CX sun tallille typpikoeponnistukseen? 
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 11.05.2015 10:58 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Croisette kirjoitti: Saakeli sulla noin iso typpipullo, lienee adapteri R12 laitteille? Mun pitää joskus tuoda tuo eräs CX sun tallille typpikoeponnistukseen?  Tere tulemast. Sisältö ratkaisee, ihan sama onko iso vai pieni pullo tyhjä. 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 11.05.2015 15:01 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
jälleen kerran erittäin ansiokasta toimintaa! Kiinnostaa mikä onkaan punikin ruostetilanne koska se ei ole vielä mainittu työlistalla, voiko tilanne olla niin hyvä että se ei ole edes issue  ?
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 11.05.2015 22:18 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
citrique kirjoitti: jälleen kerran erittäin ansiokasta toimintaa! Kiinnostaa mikä onkaan punikin ruostetilanne koska se ei ole vielä mainittu työlistalla, voiko tilanne olla niin hyvä että se ei ole edes issue  ? Kiitos kannustuksesta. Edelliset omistajat ovat ahkeroineet alustan kimpussa niin uutterasti, ettei minulle ole jäänyt mitään muuta kuin massauksen paikkailua. Voi hitsin hitsi. Mutta että kaikki normaalit paikat on kyllä saaneet huomiota osakseen, etujalkatilat, kynnyskotelot, takakelkka jotain mainitakseni. Sisusta täytyy siivota ja verhoilut pestä, sen verran tuoksahtaa hiirelle. Täytyy lainata kaverin otsonaattoria pesun jälkeen viimeistelemään hajujen neutralointi.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 11.05.2015 22:31 |
Viestit: 1309 Paikkakunta: Järvenpää
|
Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon...
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 12.05.2015 20:35 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Wesa kirjoitti: Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon... Olet ensimmäisenä jonossa Wesa. Mahtaisko katsuri uskoa pelkän kilven perusteella, ettei päästöjä tarvitse mittailla. Douvrin starttaa, kun avaimeen koskee, kaipaa tosin ryyppyä melko pitkään mutta siksihän se on, että käytetään.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 12.05.2015 20:54 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Wesa kirjoitti: Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon... Kyllä siitä varmaan muuten hyvä Zero Electrics Vehicle vois tulla, mutta on kuitenkin sen verran tuore, etteivät kaasuvalot luultavasti kelpaa katsastuksessa. Muut sähkötoiminnot voikin muuttaa toimimaan hydrauliikalla, kunhan moottorin vaihtaa kauniskäyntisemmäksi dieseliksi.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 13.05.2015 08:19 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 01.06.2015 00:45 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Tänään pääsin pitkästä aikaa Punikin pariin lepuuttamaan hermoja. Ajoin keulan rampeille ja persauksen pukkien varaan, jotta sain reilut makoilutilat alustan tutkailulle. Pakoputkesta onkin sananen tuossa TRE:n pakoputkiketjussa, joten se siitä. Muuten askartelin takapään jousituksen parissa. Joustoliikkeet tuntuivat kovin tahmeilta ja epäilin kynkkien laakereiden kuntoa mutta pukeilla paineettomana jousimännät sisään painettuina kynkät liikkuivat aivan normaalisti, enkä klappiakaan havainnut. Hanttarin puolen sylinterin kerkesin purkaa pois ja siinä olikin mäntä kuppasessa kunnossa ja takerteli oikein kunnolla. Löysin siihen korvaavan männän, ja taas pelaa. Palloon vielä venttiili ja uudet paineet sisään. Sään salliessa tänään jatkan kuskin puolen jousituksen parissa.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 01.06.2015 23:01 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Säät salli nyt iltapuolella vaikka koko päivän satoi. Kuskin puolen jousisylinteri jumitti myös. Nyt oli sylinteri, joka ahdisti. Otin tilalle sen sylinterin, joka eilen luovutti männän hanttarin puolelle. Hyvä tuli. Venttilöin ja paineistin pallot valmiiksi takaisinlaittoa odottamaan. Kuskin puolen jousituksen hydeputki on tiensä päässä, joten se täytyy panna vaihtaen uuteen. Jarruputket, levyt ja palat on joku ystävällisesti vaihtanut suht hiljattain, kiitos siitä.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 21.06.2015 23:37 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Ja taas mennään. Kömmin tänään punikin alle ja raksin pois kaikki taakse menevät hydeputket ja laittelin uudet tilalle. Suorastaan veemäisen ahdas paikka ruuvailla juntturoita auki jarruventtiilin nurkilla, nyrkit eivät tahdo mahtua mistään raosta, vaikka pakoputkikin on pois tieltä. No siellä ne nyt kumminkin on ja pari oikein rosterista, kun unohdin tilata hydeputkea Sitroselta, joten piti käyttää jemmassa olleita ylijäämäputkia.Se pakoputken kirkkoveneosa on vieläkin paikkaamatta, tämmöisiä nämä kesät on ,mitään ei saa aikaiseksi vaikka kuin sohvalla makais. Saas nähdä, loppuuko pimulla kesätyöt, ennen kuin Punikki valmistuu.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 05.07.2015 23:16 |
Viestit: 1059
|
ootte te vaan aika äijiä, laitatte kuntoon sellaisia klassikoita, jotka moni olis antanut 1500 euron romutuspalkkiota vastaan mennä, hienoa pelastustoimintaa, tästäkin saadaan hyvä peli tien päälle, joka takuuvarmasti ärsyttää monia, hyvä hyvä....
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 07.07.2015 19:17 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Punikki on palannut pyörilleen ja jousituskin tuntuu olevan. Hiljainen peli, kun pakoputkessa on reiät vain päissä. Jarrut ilmattava, ryyppyvaijeri kines, sisustan pesu, josko sitten uskaltaisi konttorille.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto Lähetetty: 19.05.2016 19:38 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Parainen
|
Les Excentriques kirjoitti: Wesa kirjoitti: Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon... Kyllä siitä varmaan muuten hyvä Zero Electrics Vehicle vois tulla, mutta on kuitenkin sen verran tuore, etteivät kaasuvalot luultavasti kelpaa katsastuksessa. Muut sähkötoiminnot voikin muuttaa toimimaan hydrauliikalla, kunhan moottorin vaihtaa kauniskäyntisemmäksi dieseliksi. Jälleen Suinulan oraakkeli ennusti tulevan, kävin tänään leimaamassa punikin puhtain paperein ja kun saavuin kotipihaan, syttyi latausvalo loistamaan kuin Naantalin aurinko.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
|
|