Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 10.05.2015 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Laitetaanpa oma ketju punikin matkasta kohti katsastusta ja toimimista tyttären kesätyöautona. Tästä oli kyse:
Liitteet:
Tampereen punaisia.jpg
Tampereen punaisia.jpg [ 102.56 KiB | Katsottu 17210 kertaa ]


Kotiin tulon jälkeen ehditty askarrella mm. seuraavaa: moottorin vesiletkut
painittiin vedenpitäviksi ja kone käynnistyi ja kävi ihan nätisti, kunnes se saavutti normilämpötilan
ja alkoi ontua kolmella ja sammui sitten lähtemättä käyntiin ennen kuin oli jäähtynyt kunnolla.

Puola, oli ensimmäinen ajatus, ei ollut, tyristoripurkki, ei ollut, tulpat johtoineen, ei ollut
eikä virranjakajan hall-anturi. Empiirinen tutkimus johti jakajan kannen hipelöimiseen
koneen ryskiessä kolmella. No tällit tuli sormille ja samassa kone kuoli taas totaalisesti.
Aivan nyyheetin näköisessä kannessa huomaamaton ( maksoin näistä laseista lähes 3€)
hiushalkeema. Vaihdoin varaosajakajan mukana tulleen kannen ja murheet oli tiessään.

Seuraava kohde oli hydrauliikka. Leija nousi hyvin leijailukorkeuteen mutta pumppu
hakkasi koko ajan ja jousitus kuin mersussa helmikuisena yönä Naruskan mittauspisteellä.
Keula piharampeille vaikka hallissa ollaankin. Hydepallot irtosivat suht pienellä kiroamisella
ja saivat päihinsä venttiilit ja painetta perään. Kuvassa vuorossa jarrupallon täyttö, kuten
haukankatseisimmat jo havaitsivatkin:
Liitteet:
ZEV paineistus.jpg
ZEV paineistus.jpg [ 99.44 KiB | Katsottu 17210 kertaa ]


Keulasta tuli lähes hyvä ja pumppukin rauhoittui kummasti. Peräpää tuntuu liikkuvan
hiukka kankean oloisesti. Saattaa olla kynkkien laakeroinnit vuorossa. Pallot täytyy joka
tapauksessa raapaista pois kera sylintereiden ja voipi olla putkitöitä tiedossa enempi tai
vähempi. Eteen uusin pari pahimmannäköistä putkea pallojen kanssa pelaillessa.
Punikki on nyt siirretty kotitallin tuntumaan ennakoiden varaosatarpeita perärempan
yhteydessä. Mutta siitä lisää tuonnempana.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 11.05.2015 00:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Saakeli sulla noin iso typpipullo, lienee adapteri R12 laitteille? Mun pitää joskus tuoda tuo eräs CX sun tallille typpikoeponnistukseen? ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 11.05.2015 10:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Croisette kirjoitti:
Saakeli sulla noin iso typpipullo, lienee adapteri R12 laitteille? Mun pitää joskus tuoda tuo eräs CX sun tallille typpikoeponnistukseen? ;)


Tere tulemast. Sisältö ratkaisee, ihan sama onko iso vai pieni pullo tyhjä. :mrgreen:



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 11.05.2015 15:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
jälleen kerran erittäin ansiokasta toimintaa! Kiinnostaa mikä onkaan punikin ruostetilanne koska se ei ole vielä mainittu työlistalla, voiko tilanne olla niin hyvä että se ei ole edes issue :o ?



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 11.05.2015 22:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
citrique kirjoitti:
jälleen kerran erittäin ansiokasta toimintaa! Kiinnostaa mikä onkaan punikin ruostetilanne koska se ei ole vielä mainittu työlistalla, voiko tilanne olla niin hyvä että se ei ole edes issue :o ?


Kiitos kannustuksesta. Edelliset omistajat ovat ahkeroineet alustan kimpussa niin uutterasti, ettei minulle ole jäänyt
mitään muuta kuin massauksen paikkailua. Voi hitsin hitsi. Mutta että kaikki normaalit paikat on kyllä saaneet
huomiota osakseen, etujalkatilat, kynnyskotelot, takakelkka jotain mainitakseni.
Sisusta täytyy siivota ja verhoilut pestä, sen verran tuoksahtaa hiirelle. Täytyy lainata kaverin otsonaattoria pesun
jälkeen viimeistelemään hajujen neutralointi.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 11.05.2015 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1309
Paikkakunta: Järvenpää
Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon...



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 12.05.2015 20:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Wesa kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon...


Olet ensimmäisenä jonossa Wesa. Mahtaisko katsuri uskoa pelkän kilven perusteella, ettei
päästöjä tarvitse mittailla. Douvrin starttaa, kun avaimeen koskee, kaipaa tosin ryyppyä
melko pitkään mutta siksihän se on, että käytetään.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 12.05.2015 20:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Wesa kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon...
Kyllä siitä varmaan muuten hyvä Zero Electrics Vehicle vois tulla, mutta on kuitenkin sen verran tuore, etteivät kaasuvalot luultavasti kelpaa katsastuksessa. Muut sähkötoiminnot voikin muuttaa toimimaan hydrauliikalla, kunhan moottorin vaihtaa kauniskäyntisemmäksi dieseliksi.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 13.05.2015 08:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
:lol:



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 01.06.2015 00:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Tänään pääsin pitkästä aikaa Punikin pariin lepuuttamaan hermoja. Ajoin keulan rampeille ja
persauksen pukkien varaan, jotta sain reilut makoilutilat alustan tutkailulle. Pakoputkesta onkin
sananen tuossa TRE:n pakoputkiketjussa, joten se siitä. Muuten askartelin takapään jousituksen
parissa. Joustoliikkeet tuntuivat kovin tahmeilta ja epäilin kynkkien laakereiden kuntoa mutta
pukeilla paineettomana jousimännät sisään painettuina kynkät liikkuivat aivan normaalisti,
enkä klappiakaan havainnut. Hanttarin puolen sylinterin kerkesin purkaa pois ja siinä olikin
mäntä kuppasessa kunnossa ja takerteli oikein kunnolla. Löysin siihen korvaavan männän,
ja taas pelaa. Palloon vielä venttiili ja uudet paineet sisään. Sään salliessa tänään jatkan
kuskin puolen jousituksen parissa.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 01.06.2015 23:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Säät salli nyt iltapuolella vaikka koko päivän satoi. Kuskin puolen jousisylinteri jumitti myös.
Nyt oli sylinteri, joka ahdisti. Otin tilalle sen sylinterin, joka eilen luovutti männän hanttarin puolelle. Hyvä tuli. Venttilöin ja paineistin pallot valmiiksi takaisinlaittoa odottamaan.
Kuskin puolen jousituksen hydeputki on tiensä päässä, joten se täytyy panna vaihtaen uuteen.
Jarruputket, levyt ja palat on joku ystävällisesti vaihtanut suht hiljattain, kiitos siitä.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 21.06.2015 23:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Ja taas mennään. Kömmin tänään punikin alle ja raksin pois kaikki taakse menevät hydeputket ja laittelin uudet
tilalle. Suorastaan veemäisen ahdas paikka ruuvailla juntturoita auki jarruventtiilin nurkilla, nyrkit eivät tahdo mahtua
mistään raosta, vaikka pakoputkikin on pois tieltä. No siellä ne nyt kumminkin on ja pari oikein rosterista, kun unohdin
tilata hydeputkea Sitroselta, joten piti käyttää jemmassa olleita ylijäämäputkia.Se pakoputken kirkkoveneosa on vieläkin paikkaamatta, tämmöisiä nämä kesät on ,mitään ei saa aikaiseksi vaikka kuin sohvalla makais. Saas nähdä, loppuuko pimulla kesätyöt, ennen kuin Punikki valmistuu.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 05.07.2015 23:16 

Viestit: 1059
ootte te vaan aika äijiä, laitatte kuntoon sellaisia klassikoita, jotka moni olis antanut 1500 euron romutuspalkkiota vastaan mennä, hienoa pelastustoimintaa, tästäkin saadaan hyvä peli tien päälle, joka takuuvarmasti ärsyttää monia, hyvä hyvä....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 07.07.2015 19:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Punikki on palannut pyörilleen ja jousituskin tuntuu olevan. Hiljainen peli, kun pakoputkessa on reiät vain päissä. Jarrut ilmattava, ryyppyvaijeri kines, sisustan pesu, josko sitten uskaltaisi konttorille.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx Tre Urjalan taikamatto
ViestiLähetetty: 19.05.2016 19:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Parainen
Les Excentriques kirjoitti:
Wesa kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa! Kaikki kunnia Douvrinille mutta tuo rekkari suorastaan huutaa konvertoimaan tuon! Kerro jos joskus olet myymässä tuon...
Kyllä siitä varmaan muuten hyvä Zero Electrics Vehicle vois tulla, mutta on kuitenkin sen verran tuore, etteivät kaasuvalot luultavasti kelpaa katsastuksessa. Muut sähkötoiminnot voikin muuttaa toimimaan hydrauliikalla, kunhan moottorin vaihtaa kauniskäyntisemmäksi dieseliksi.


Jälleen Suinulan oraakkeli ennusti tulevan, kävin tänään leimaamassa punikin puhtain paperein ja kun saavuin kotipihaan, syttyi latausvalo loistamaan kuin Naantalin aurinko.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 15 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: