Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 94 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 22.05.2015 23:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Heittäkääs nyt gurut viisautenne peliin.

Sähköt on valmiit. Viimeinen ongema on pitkien valojen sininen merkkivalo mittaristossa.
Se nimittäin palaa himmeänä koko ajan kun valot on päällä. Sitä ei edes erota sieltä klasin takaa.
Mitkä tahansa valot jotka sytyttää ajovalojen merkkivalon hehkuttaa kaukovalojen merkkivalon polttimoa.
Muuten asia ei olisi ongelmallinen, mutta ID:n kanssa siitä tuli oikein merkintä rekkariin kun ei toiminut.
Tai toimihan sen siinä, se sininen klasi ei vain tuolloin päästänyt yhtään valoa läpi. :roll:

Mutta tässä tapauksessa ongelma on tällainen. Mistä se merkkivalo ottaa signaalinsa?
Tuleeko se ajovalojen releestä joka on olettaakseni se 4 hohtoinen musta pötikkä joka löytyy ratin alapuolelta (omassa tapauksessani roikkuu valtoimenaan). Loogisesti ajattelin että jos se ottaa sen sieltä niin se rele voisi olla viallinen. Valot sinällään kuitenkin toimii just oikein. Merkkivalo vain hehkuu.

Tänään remusin 6,5 tuntia tallilla viemässä loppuun kaikkea mikä on ollut kesken. Vielä jäi jotain... Parikin asiaa...
Jos Juusolle vain käy niin käyn hakemassa lainapellit viikonloppuna. Sittenpä ollaan jo siirtokunnossa.



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 22.05.2015 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Vika jommankumman ajovalon maadoituksessa. Silloin jännite osaa kivasti kiertää jos-vaikka-minne tuolla valopiirissä, kaksilankaisen ajovalopolttimon kautta...

Merkkivalo saa sähköä samasta paikasta kuin mistä pitkille valoille tulee, joko releen kärkien tai sitten vilkkuviiksen kaukovalon "vilautuskytkimen" kautta. Voi toki olla myös ajovaloreleen maadoituksen vika, mutta silloin valojen toiminta kummittelisi muutenkin...

Vaihtoehtoja kontaktivian sijainnille on sitten muutama, polttimon kannalla, johtonipun liitoksessa korin-lokasuojan välillä sekä johtosarjan maadoituspisteellä. Ja tietenkin kummalla tahansa puolella saattaa tuo kiva vika lymyillä...




Aloittaisin mittaamalla ajovalopolttimon maapiuhoista, asuuko ylimääräistä jännitettä kuskin- vai vänkärinpuolella, sitten kun se on selvinnyt niin mikäli vikapaikka ei ole polttimon kannan lähellä niin sitten lokasuojan takareunan liitinkasaa perkaamaan...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 23.05.2015 22:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Käydään maat läpi. Arvaukseni onkin oikean puolen maa. Se on vähän "sellaisessa ympäristössä".

Sitten kävin tänään hakemassa "lainahöyhenet".
Kuva

Se alkaa olla kokonaisen näköinen.
Tosin pari uutta lammikkoa oli alla kun annoin mennä omaan tahtiin "tonttiin". Paluulinjoissa lienee jotain pientä viilaamista.
Siistii. Ensiviikolla pitäis vissiin siirtää autoa yleisillä teillä... :shock:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 24.05.2015 22:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Reilun 4 tunnin pikatehomaratooni takana tallilla. Nyt täytyy sanoa että mies on nyt ihan puhki...
Rannetta ja muutenkin jokapaikkaa kolottaa...
Vääntelin pakoputken vielä uusiksi. Pörinä tuleekin jostan alkukäyrästä... :evil:
Taaimmaisen lammikon syyksi paljastui keräilypussi. Vaihdoin uuteen, samoin kuulapesän ja kaikki kumit.
Keetana mikä vääntäminen niissä on kun työkalut, kädet, hanskat ja housun takamuksetkin ui lehmässä... Mikään ei mene vapaaehtoisesti.
Taisi vain olla tällainen päivä. :(
Etupään LHM vuoto on varmaan myös paluulinjassa. Toivottavasti pakosarjan pörinä ei vaadi karmeasti purkamista... Alkais se suoraan sanoen jo riittää.

Sitten hoksasin että auto nousee keula edellä... Samoin perä ei nouse jo se on pukeilla. Keula kyllä.
Mikäs sen nyt aiheuttaisi? Takakorkeudensäädin tai peräti vivuston klappi?

Kun menee talliin ja tietää aikaa olevan rajoitetusti, sitä painaa sitten apinanraivolla ja kiire ei yleensä ainakaan paranna työiloa.
Taisi siinä muutamakin ärräpää ja työkalu lentää pitkin tallin lattiaa kun sormet lipsuen yrittää änkeä pirusti vastaanhangoittelevaa kumia jonkin sellainen päälle, mihin se ei näyttäisi edes mahtuvan.

No, vielä viikko töitä ja pääsee pariksi viikoksi lomille. Josko silloin saisi jo valmiimpaa aikaan.



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 25.05.2015 08:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Miten kuulostaakaan niin tutulta :D Kyllä se siitä valmistuu mutta harrastaminen sen kanssa ei varmaan ihan vähään aikaan vielä.
Tsemppiä vielä loppurutistukseen. Mullakin kaikki saxon kanssa vietetyt kamalat hetket ja lukemattomat kirosanat ja vertavuotavat sormet unohtuivat taas viikonloppuna kun pääse ensimmäistä kertaa tälle kesälle nauttimaan omasta aikaansaannoksestaan :)



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 25.05.2015 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
8-)
Tänään päristeltiin julkisia reittejä pitkin takapuoli jänskästä piukeana :lol:

Kuva

Tuolla DS nyt on, työpaikan viereisessä hallissa. Saa siellä vähän kemppiiliimaa pohjaansa.
Vänkärin puolelta roiskuu lehmää. Se pitää vielä aukaista ja kattoa. Kone kärysi hieman, saattoi käydä lämpimänä. Mittari ei sanonut mitään, olisko johto irti. Talviläppä oli mennyt kiinni, saattoi olla jotain tekemistä asian kanssa :roll:

Monta paikkaa pitää kiristellä ja säädellä että kaikki toimisi täydellisesti, mutta ajaminen sujui hienosti! Kaikki vaihteet menee ja tulee. Jarrut puree napakasti. Kytkin tuntuisi luistavan vaihteenvaihdon aikana. Kun kiihdyttää niin kierrokset nouse vaan vauhti ei. Se ei kuitenkaan luistanut kun peruutin tallin jyrkän liuskan ylös, joten lienee jokin säätöjuttu? Tai sitten kyseessä on ihan vain harjaannuksen puutetta :?
Kytkinhaarukan työntötappi oli tuossa aiemmin irti kun vaihdoin hihnat joten siellä voi olla nyt silmämääräinen säätö. Toivottavasti kytkinlevy ei kuitenkaan olisi sökö... :shock:

Mutta Hemmetin Hieno Fiilis!
Meinasin että ottaisin videota siitä mutta olin aivan liian täpinöissäni :mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 26.05.2015 13:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Mahtavaa :)
Kohtahan sulla ei olekkaan mitään tekemistä niin alat tutustumaan mun kanssa tuon MKA:n sielunelämään :D



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 27.05.2015 17:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
:o

Kuva

8-)
:mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 27.05.2015 20:28 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Kyllä.


Liitteet:
Congrats_To_Our_Clients_Who_Have_Been_Named_To_T.jpg
Congrats_To_Our_Clients_Who_Have_Been_Named_To_T.jpg [ 47.62 KiB | Katsottu 22595 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 27.05.2015 21:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Mahtavuutta :) Nyt voi alkaa vähän jo nautiskelemaan ja Aurantoaan mennäänkin tänä vuonna kahdella D-mallilla :)



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 28.05.2015 11:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Onnittelut pitkäjänteisestä kulttuuriteosta ja pehmeitä kilometrejä! 8-)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 28.05.2015 21:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Kiitos ja kyllä, jos vaan mitään ihmettä ei tapahdu niin komeesti mennään omalla DS:llä Jaalaan!



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 28.05.2015 23:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Kenguru kirjoitti:
Mahtavaa :)
Kohtahan sulla ei olekkaan mitään tekemistä niin alat tutustumaan mun kanssa tuon MKA:n sielunelämään :D


Joo, sitä jo odotellaan kun hommat loppuu käsistä :lol:
Noo, onhan tässä vielä hiukka puuhaa ennen kuin ollaan edustuskunnossa, mutta näitä voi tehdä ajeluiden lomassa.
Nythän tästä puuttuu etuhiekkapelti, pohjalevyt. Lisäksi runsaasti pikkusäätöjä siellä täällä.
Nyt lähinnä tutustutaan toisiimme ja haetaan luottamusta. Isoa tietä en ole vielä kokeillut, vähän kerrassaan.
Ehkäpä juuri trippi Korialle voisi olla hyvä ensimmäinen retkikohde. :mrgreen:

Isot KIITOKSET kaikille Teille jotka olette olleet vertaistukena koko tämän ajan. Eeppinen jatkuu!
Tekeminen palkitaan!

Kuva



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 08.06.2015 22:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Pieni ajolenkkivideo.
Videon laatu ei päätä huimaa mutta jos sen ei vaikka antaisi häiritä 8-)

Blogi on myös päivitetty.

Mutta että jotta ei olis ihan liian positiivista menoa niin pikku haaverikin pääsi käymään.
Kuva
Mahtaisko joltakulta löytyä kuskin peiliä rikkoutuneen tilalle :(



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 12.06.2015 20:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Vaihdoin tuossa Toppo Koposen mallin mukaisesti ohjaustehostimen, ilman jäähdyttimen purkua, sivu kautta. Aika sujuvasti meni.
Syy vaihtoon oli se, että ohjaus tuntui siltä että rikki on. Ei paikallaan antanyt yhtään apuja kun käänsi rattia ja säädin naksui 3-4 sekunnin välein. Muutenkin tuntui "hiekkaiselta". Huomasin tehostimen oikeassa päässä olevan kupin keskellä reiän. Sen kun avasin niin kuppi oli täynnä ruskeaa lietettä ja jotain mujua. Kaikenlisäksi peräpää tippui melko nopeasti tonttiin asti. Kaivelin kasastani sen aiemmin raakkaamani tehostimen, joka putsaamisella osoittautui melko siistiksi. Ujutin vanhan pois akkukotelon ja kuskin lokarin irroitettuani. Aika simppeliä ja jäi pois vesien kanssa lutraaminen. Kääntelin vielä muutaman kerran laidasta laitaan että ilmat lähtisi pois.

Muttamutta. Ongelma ei yllätyksekseni poistunut.

Mikä voisi olla syypäänä siihen että ohjautehostus tuntuu paikoillaan ollessaan täysin "poissaolevalta", säädin naksuu vieläkin 4-6 sek välein ja perä tippuu tonttiin 15-20 min.? Olenko vain ynohtanut että niin sen pitääkin olla ja onko tuo teidän mielestä ok?
Varaajapallo on uusi, varaajaa en ole vaihtanut. Kaikki muu tuntuisi toimivan loistavasti, jousitus, vaihteensiirto, kytkin...

Kun aikanaan ensimmäisen kerran käynnistin, sain heti 8-10 sekunnin välit... Sama nyt kun vaihdoin tehostimen. Paikallaan oli ihan mukavan tuntuinen. Kun vähän ajoi niin takkuaa. Onko kuitenkin ilmaa jossain??

Nimim. epätietoinen... :(



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 12.06.2015 23:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Onhan hammastanko suunnattu rattiputkeen nähden oikein, ettei murra mihinkään suuntaan?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 13.06.2015 09:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Olen sen suuntaustyökalulla aina laittanut. Itse tehty mutta pitäis olla mitoissaan...
Tottahan voi olla ettei kumpikaan tanko ole toistaan parempi mutta silti...



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 15.06.2015 19:08 

Viestit: 69
Joskus kuulin alan asentajalta, että hammastangossa olevan rattiputken kiinnitystapissa olevat kolme eri tasossa olevaa uraa ovat sitä varten, että rattiputken asennussyvyys vaikuttaa ohjaustehostimen herkkyyteen. En nyt muista kumminko päin olisi tehostus suurempi, alimmassa vai ylimmässä urassa. Rattiputken lukituspultti tulee siis uraan ja se määrittää jonkin venttiilin asentoa tehostinmurikan sisällä. Kiinnitystappi siis liikkunee korkeussuunnassa säätäen venttiiliä. PR


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 15.06.2015 21:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
No juu, tuota ollaan tuossa pohdittukin Toppok:in kanssa. Minulla on nyt keskimmäisessä hahlossa ja helppo se on kokeilla josko herkistyy ulommassa tms. Hyvä vinkki.
:mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 27.07.2015 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
No voivoivoivoivoivoivoivoivoivoivoi..... :(

Alkoihan sieltä viimein LHM:ää tippumaan. 1200 ajetun kilometrin jälkeen.
Kuskin puolelta kohtuullisesti. Pohja märkä.
Paikallistin märäksi putkeksi tuon nipun joka kulkee vaihteenvalitsimelta vaihteistolle. (11)
Se mokoma on päästä päähän märkä. Muualta en kyllä kosteutta löytänyt. Mutta maahan asti menee, reilusti tiputtamalla, onhan nuo paineellisia putkia.
Mitä sanoo raati, mikä muu kuin tuolla putkinipussa, teippien alla, piilevä vuoto voisi olla syynä murheeseen??

Minulla on kyllä tuollainen putkinippu tallissa kyllä eikä se ole mahdoton vaihtaakaan joten ajokausi tästä tuskin katkeaa. Sen aikaa voi kyllä lehmää lisätä tankkiin. Mutta tulee mieleen että onko tuota nyt turvallista ajaa? Tänään rääkäisi ensimmäistä kertaa kun laitoin (kylmänä) pakin päälle. Tuuttasi siis varattua. Lisäksi olen huomannut että usein kun vaihtaa neloselle kuuluu sellainen "peltinen" kolahdus. Ei aina, riippuu kaasun asennosta. Liittyiskö tuohon samaan vai olisko joku muu paikka nyt vielä katsottava?

Kuva
:cry:


Viimeksi muokannut IsoD päivämäärä 27.07.2015 19:54, muokattu yhteensä 1 kerran


Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 27.07.2015 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Mielenkiintoista tietoa ohjauksesta. Minullakin heittää tehostin aina välillä hanskat tiskiin ja pitäisi tutkia tarkemmin mistä johtuu. Onko muuten kuvia noista kolmesta urasta? Entä mallia työkalusta jolla rattiakselin linja katsotaan?



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 28.07.2015 21:48 

Viestit: 14
Paikkakunta: JOENSUU

Profiili WWW
Huhuu Hessu, miulla on tänne kerätty vino pino D -sarjalaisdokuja ja siellä möös soomikielinen tehostimen asennusohje ja ko. työkaljun mittapiirros:

http://www.hulifer.net/paku/blogi/?page_id=37

-toponen-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 02.08.2015 17:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Tuli tilanne että toinen etuvalo paloi ja piti vaihtaa, joten koukkasin Motonetin kautta ja nappasin sieltä aiemmin sattumalta bongaamani Kevyesti keltaiset Tuuninkilamput. Oli vähän tyyriit, melkein 30€.
Kuva

Kyllä niissä pieni ripaus on keltaista, vähän mausteeksi. Näyttää paremmalta kuin vitivalkoinen ja kaiketi vielä tehokkaatkin.
Kuva

:mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 08.08.2015 13:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Eilen painelin taas Kvla-Hamina-Kvla pätkän. Edellisestä Juhannusreissusta poiketen otin rohkeasti ison tien reitin. Ihanan kevyesti ja mukavasti menee 90/100 km matkanopeutta eikä merkkiäkään uupumisesta tai muusta vastaavasta...
Hyvä koetinkivi kun pitäisi tehdä DS:llä roadtrip keskisuomeen viikon päästä.

Erinäistä pärinää ja kolinaa toki kuuluu, lämmittimen säätimien konsolista katkesi kiinnike, lehmää tippuilee eikä tankkia oikeastaan voi täyttää ihan täyteen (max. 1/2) mutta noin muuten iloisin mielin :)



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 23 ie mehukeppi, eeppinen projekti.
ViestiLähetetty: 16.08.2015 19:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Komeat 507 kilometriä takana, ja voi sanoa että ilman ongelmia.
Yksi pölykapseli jäi matkalle kun osuin hiekkatiellä monttuun. Mettään hävisi ketale.
Ei löydetty vaikka kolmeen pekkaan sitä etsittiin.
No onneksi se oli takimmainen eli toinen niistä huonommista.

Matka taittui tasaista 80-100 tuntinopeutta pitäen. Kyyti oli pehmeää ja kone hyrräsi tosi kauniisti. Se melkein kuului huminan ja kohinan takaa :)
Tuntui että paremmin kulki koko ajan. Kaasuvaijeria piti vähän kiristää ennen takaisin lähtöä.

Huomasin muuten nyt pitempää vetoa ajettuani että aika tuo koko kesän piinannut nykiminen löytyy tarkalleen 2000-2500 kierroksen välistä. Kaupungissa juuri nuo kierrokset käytössä eniten. Vähänkin yli niin sitä ei ole, sopivasti alle niin ei myöskään tunnu.
Voisiko olla kuitenkin sytytyksen puolella? Vai voiko bensansyöttö tehdä tuollaista? Voihan se tietysti, ruisku kun on. Joku antureista?

Nyt tälle kesälle on kertynyt reilut 2100 km. Ihan hyvä saldo mutta onneksi on vielä kesää jäljellä!

Kuva



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 94 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: