Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 25.01.2015 18:45 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Ihmettelyn kohteena on turbo 2 -87 jonka hankin paijattavaksi viime syksynä.

Paljonko pitää autoa purkaa että pääsee tarkastamaan ilmanputsarin tilan? Piti vain ohimennen vilkaista kun on niin kivasti tarjolla ajovalon irroituksen jälkeen, mutta... vähän näytti siltä se koppa ei irtoa neljän pultin jälkeen vaan on yhtä kappaletta ilmavirta-anturin kotelon kanssa. Pitääkö se irrottaa turbolle lähtevästä käyrätorvesta ja nostaa kopan kansi ja koko anturisysteemi vai miten? Sen verran jo asioita levällään pöydällä että en viitsinyt alkaa suinpäin kokeilemaan.

Toinen juttu. Flektin ropelin irroitus; mahtaako onnistua etukautta, siis ilman syylärin irroitusta. Ne kolme pulttia ovat jokseenkin jumissa, ja ei taida moottorin kanssa mahtua muutenkaan ulos. Kun peiliavusteisesti katselin akselin päätä niin siinä on ehkä joku lukkoprikka tms. sokka. Onko kellään kokemusta, irtoaako ja mahtuuko ulos? Tuossa on kaksi flektiä, ja toisesta on yksi lapa lähdössä lentoon.

Ja sitten vielä. Onko jossain Cx (series II) mallissa ollut ajovalonpesimet? En pikaisesti surfattuna moista löytänyt. Tuossa yksilössä on takasumujen katkaisimen paikalla valonpesimen namiska. Autossa ei kuitenkaan pesimiä ole. Takasumujen kytkennät on kuten sähkökuvissa (Haynes & repair manual -88) mutta autossa ei ole takasumuja, piirilevy jossa takapolttimot on kiinni on sumuton. Tossa on tuplapyöreät ajovalot (morette), H4 + apupitkä, joten valoistusta on tehtaalta tulon jälkeen räplätty.

Jonnekin muualle, takasumujen piuhan lisäksi, siitä napista sähköä karkaa, mutta kojelaudan sisällä ei ollut tuohon liittyviä omia viritelmiä eikä pesimelle tankkiakaan näkynyt. Kun auto ei ollut käynnissä ja napista painoi niin valot hieman himmenivät ja jostain ehkä kuului hurinaa. Olin varma että tuulilasin pesimen säiliössä olisi valoille pumppu, mutta eipä ollut. Juur nyt auto ei ole hurisutettavassa kunnossa. Ja tässä on kyse enempi ihmetyksestä kuin akuutista ongelmasta.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 25.01.2015 19:40 

Viestit: 472
Ei ole yhtä kappaletta ilmamäärämittarin kanssa, se on ilmanputsarissa kiinni vielä erikseen. En muista miten tuo nyt piti irroittaa, pitikö ilmamäärämittari irroittaa korista niin että sitä sekä ilmanputsarikotelon ylempää puolikasta pääsee nostamaan letkun varassa sen verran että suodatinelementin saa esiin. Muistelen että putsarikotelon alempi osa oli kiinni korissa. Flekti muistaakseni irtoaa ilman jäähdytintäkin. Korjausoppaasta taitaisi olla enemmän apua kuin hatarapäisistä patonkilaisista?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 25.01.2015 20:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ilmamäärämittari on neljällä pultilla kiinni siinä putsarin kannessa . kansi taas on kiinni phjassaan neljällä isolla nuppipäisellä ruuvilla . aukee julmetun kokoisella tavallisella ruuvarilla.
pistoke irti siitä mittarista ja imuputki myös pois . sitten mittarin kiinitys selviää kun ,ottaa simän käyttöönsa ja kattoo.
nostaa koko häslingin ylös , niin näkyy verkkomainen /pyöristetyillä kulmilla oleva putsari .

käänteisesti takaisin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 25.01.2015 20:19 

Viestit: 239
Cx:sissä ainakin kakkoskorisessa ajovalopesimet(pyyhkijät)..Minun autossani (1990 25gti) ainakin on..Pesunestesäiliöt molemmilla puolilla,en nyt muista kummasta ottaa nestettä,mutta todennäköisesti eri säiliöstä kuin tuulilasille.Siellä ajovaloumpion vieressä muistaakseni nelinapaiset pistokkeet josta virransyöttö pyyhkijän moottoreille..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 25.01.2015 20:37 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Säxä77 kirjoitti:
Korjausoppaasta taitaisi olla enemmän apua kuin hatarapäisistä patonkilaisista?

Haynes ja pajamanuaali olivat hiljaa asian suhteen. Täytyy vielä kerran seleta.

kokemjne kirjoitti:
...sitten mittarin kiinitys selviää kun ,ottaa simän käyttöönsa ja kattoo.

Käympä siis uudella rohkeudella sen putsarin kimppuun. Sen verran vähän olen autoja sorkkinut että ajoittain iskee epäilys kun osat eivät irtoa muutaman ilmeisimmän ruuvin irroituksen jälkeen.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 25.01.2015 20:55 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
P51 kirjoitti:
Siellä ajovaloumpion vieressä muistaakseni nelinapaiset pistokkeet josta virransyöttö pyyhkijän moottoreille..

Mun yksilössä oli dokumentoimaton mutta tehdasvalmisteinen (ulkonäöstä päätellen) johtosarja joka tuli vasenta reunaa kytkentälaatikolta keulaan. Sen päässä oli kaksi nelinapaista liitintä. Tosin toisessa oli vain 3 kytketty. Samassa nipussa meni istuinlämmittimien virta. Mutta nuo neliliittimet ylsivät vain vasemmalle puolelle, eivätkä olleet käytössä, roikkuivat vapaana. Kojelaudan alla muutama niistä piuhoista päättyi irtonaisina roikkuviin päihin joista oli poistettu jotain. Näytti vähän katkaisimen jäänteiltä.

Ehkäpä tuosta sitten on poistettu pesimet, siellä kun ei toista säiliötäkään ollut. Se siellä nyt oleva pesurin nappula näyttää hieman omalta viritykseltä; sen lisäksi että se on takasumujen paikalla niin se on pyöreä, erilainen kuin hätävilkkujen ja etusumujen kytkimet mitkä on siinä vieressä.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 25.01.2015 23:01 

Viestit: 239
Noissa cx:sissä on monesti sähköjen johtosarjat tehty niin että joihinkin malleihin on vaan lisätty johtosarja vaikka lampunpesimille tai muille lisävarusteille..Ei kuten nykyautoissa,joissa johtosarjat ovat enemmän mallikohtaisia.Voi olla että autossasi ei ole sitä alunperin ollutkaan,Onko auto uutena rekisteröity suomessa?Toinen juttu on että Haynesin oppaat on tehty englannin markkinoille myydyistä autoista,jolloin eroavaisuuksia voi olla paljonkin..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 26.01.2015 10:15 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
P51 kirjoitti:
Onko auto uutena rekisteröity suomessa?

Käsittääkseni kyllä. Edellinen omistaja oli kaivellut historiaa ja tiesi kertoa että olisi alkujaan ollut jonkun piällikön auto Hesan suunnalla.

P51 kirjoitti:
Toinen juttu on että Haynesin oppaat on tehty englannin markkinoille myydyistä autoista,jolloin eroavaisuuksia voi olla paljonkin..

Jep, kun viipyileviä ajovaloja ja toimimattomia etusumuja kaivelin niin sieltä löytyi lyhyille kaksi dokumentoimatonta relettä (valoautomatiikka) ja sumuille yksi ylimääräinen (katkaisee sumut kun pitkät menee päälle). Ilmeisesti on vain pidettävä silmät ja mieli avoinna, paperit ovat suuntaa-antavia.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Ropeli vapaana, mutta...
ViestiLähetetty: 06.02.2015 22:08 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Sain jäähdyttäjän ropelin irti etu kautta. Siis sen sokan pois akselin päästä ja ropelin vapaaksi.. mutta eipä se mahtunut ulos flektin kehyksen ja syylärin välistä. Jo suorittaessa tuli sellainen visio että nyt poistetaan viisaudenhammasta hanurin kautta.

Seuraavaksi täytynee kokeilla josko välijäähdyttimen irrottamalla se koko kehys flekteineen tulisi ulos alakautta. Ehkä?

Välijäähdytin kaipaa huomiota muutenkin. On siinä määrin muurautunut umpeen että ei jäähdytä kenenkään välejä.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Niin ne flektit irtosi
ViestiLähetetty: 14.02.2015 17:35 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Flektikehikko irtosi alakautta ilman manauksia kun ensin irrotti välijäädyttimen. Sekään ei isompaa äheltämistä vaatinut. Välijäähdyttimen puhdistus taitaa olla hieman haasteellinen tehtävä. Rähmä lähti ulkopinnoilta varsin helposti tuulilasinpesuviinalla ja harjalla, mutta umpeen muurautunut säleikkö on hankala. Joskohan se liukenisi Autoglymin tar removerilla.

En saanut vikisevää flektin moottorin laakeria esiin. Pelkkä lukkorenkaan irrottaminen ei riittänyt, ilmeisesti tarvittaisiin kontrolloitua väkivaltaa? Crc:llä vikinä lakkasi. Taidan antaa asian olla itseaiheutettujen vahinkojen välttämiseksi.

K-a-r-i


Liitteet:
flektinmoottorinpaaty.jpg
flektinmoottorinpaaty.jpg [ 106.87 KiB | Katsottu 17399 kertaa ]
fletitjavalijaahdytin.jpg
fletitjavalijaahdytin.jpg [ 98.34 KiB | Katsottu 17399 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Välijäähystä on mennyt yksi ilmarako tukkoon tai lähes tukkoon litistymisen takia.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 21:15 

Viestit: 352
Moi,

Multa löytyy parikin cx tuplaflektia, jos on tarvis, Tampereella.



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 21:43 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Cikatti kirjoitti:
Välijäähystä on mennyt yksi ilmarako tukkoon tai lähes tukkoon litistymisen takia.

Se ei ole onneksi ihan niin pahasti rutussa miltä kuva näyttää, siinä on lähinnä se reuna/lippa/tms aalloilla. Muutamasta kohdasta se on kyllä jotain iskua saanut ja hetulat ovat vääntyneet.

sitikan vanki kirjoitti:
Multa löytyy parikin cx tuplaflektia, jos on tarvis, Tampereella.

Pidetään mielessä. Täytyy katsoa miten tässä käy. Putsaan moottoreista sattumat sisältä pois. Tosin toi minkä avasin oli varsin siisti sisältä. Harjoja/hiiliäkin on jäljellä oikein hyvin. Varsinainen syy noiden kanssa näpräämiseen on että toisessa ropelissa on murtumat yhden lavan kummallakin puolella, siinä lieriössä. Ne on helppo liimata, toinen asia sitten että pitääkö. Rasituksen ei pitäisi olla kova koska lapa on pysynyt paikoillaan vielä noinkin. Näyttää vähän ABS muovilta. Taannoin liimasin ABS muovia Loctiten 454 geelillä. Siinä on aivan tolkuton pito. Nyt kokeilen Loctite Power Flex geeliä. Katsotaan selviääkö vääntelytestistä.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
Yhden CX:n tuplaflektien moottoreihin olen joskus vaihtanut laakerit, ihan löytyi mitoilla / mallin avulla laakeriliikkeestä.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 21:57 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
cxtb2 kirjoitti:
Yhden CX:n tuplaflektien moottoreihin olen joskus vaihtanut laakerit, ihan löytyi mitoilla / mallin avulla laakeriliikkeestä.

Vaatiko millaisia temppuja että se laakeri tulee esiin? Lukkorengas irti ja sitten... vasaralla akseli päähän? Ulosvetäjällä ruuvausta? Varovasti (kansi kädessä) kun sitä vasaralla naputin niin se ei liikahtanutkaan. En uskaltanut korvata ymmärrystä innolla, ettei kuulu raks.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 22:49 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Tähän cx probleemaan vielä tällainenkin kysymys. Olikohan nyt niin ettei cx:ää voi nostaa esim katsastuksella tarkistusta varten muuten, kuin auton ollessa ns: renkaan vaihto asennossa ? Nyt on tapahtunut sellaista että on nostettu autoa normaali asennossa ja on pullauttanut lhm:mät ulos. Jotenkin mulla on sellainen muistikuva, ettei voi tarkistaa välyksiä muuten kuin ylä asennossa. Viimeksi kun käytin cx:ää leimalla olin itse mukana ja sanoin ettei autoa voi nostaa normaali asennossa ja inssi uskoi ja meni läpi heittäen.

Jos olen hakoteillä, niin korjatkaa te cx tietäjät.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 23:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
koe kirjoitti:
cxtb2 kirjoitti:
Yhden CX:n tuplaflektien moottoreihin olen joskus vaihtanut laakerit, ihan löytyi mitoilla / mallin avulla laakeriliikkeestä.

Vaatiko millaisia temppuja että se laakeri tulee esiin? Lukkorengas irti ja sitten... vasaralla akseli päähän? Ulosvetäjällä ruuvausta? Varovasti (kansi kädessä) kun sitä vasaralla naputin niin se ei liikahtanutkaan. En uskaltanut korvata ymmärrystä innolla, ettei kuulu raks.

K-a-r-i


Hommasta on jokunenvuosi aikaa, mutta mielestäni ei vaatinut mitään ulosvetäjiä tms.

Ensin taisin ottaa kopan auki, ja sitten naputella varovasti laakerit irti... Kupari / muovivasaralla voi avittaa siitä akselin päästä.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 14.02.2015 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
idefix kirjoitti:
Tähän cx probleemaan vielä tällainenkin kysymys. Olikohan nyt niin ettei cx:ää voi nostaa esim katsastuksella tarkistusta varten muuten, kuin auton ollessa ns: renkaan vaihto asennossa ? Nyt on tapahtunut sellaista että on nostettu autoa normaali asennossa ja on pullauttanut lhm:mät ulos. Jotenkin mulla on sellainen muistikuva, ettei voi tarkistaa välyksiä muuten kuin ylä asennossa. Viimeksi kun käytin cx:ää leimalla olin itse mukana ja sanoin ettei autoa voi nostaa normaali asennossa ja inssi uskoi ja meni läpi heittäen.

Jos olen hakoteillä, niin korjatkaa te cx tietäjät.


Eihän sen pitäisi LHMiä pullauttaa ulos, ellei säiliössä ole liikaa nestettä...

Jos nostaa pyörät ilmaan ajo-asennossa, voi tietty virrata jossainvaihheessa LHM:ää outoon suuntaan, jos korkeudensäädin kääntyy pyörien roikkumisen takia päästämään paineita pois jousisylintereistä, ja kun jousisylinterit pyörien painosta alkavatko imeä säiliöistä LHMää paluuputkia pitkin 8-)

Sittenkin lasketaan auto nosturilla takaisin pyörilleen, jousisylintereistä ei tietty ole enään painetta, niin auto makaa sen nosturin varassa kunnes käynnistetään moottori, ja pumpataan painetta taas jousitukseen... jarrupaineetkin on voinu kadota samalla...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Flektin laakerin irroitus
ViestiLähetetty: 15.02.2015 16:09 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Kun flektin laakeri ehkä hieman rahisi pyöriessään niin kaivelin sen esiin. Proseduuri oli suunnilleen seuraava sen jälkeen kun moottori on purettu pisteeseen jossa roottori on laakereinen kiinni kannessa mutta irrallaan kaikesta muusta.

-irroitin akselissa oleva poikkitappin (ropelin lukitus). Lämmittämällä kuumailmapuhaltimella akselia ja antamalla vasaraaa poikkitappiin se lopulta irtosi. Vaikka tapin pää vähän lyttyyn menikin.
-Lukkorengas irti akselin juuresta
-Lämmitin akselin ympärystä ja naputtelin vasaralla akselin päähän. Ensin pidin kantta kädessä ettei tulisi annosteltua liikaa voimaa. Kun akseli oli liikkunut sen verran että kannen alle sai ruuvimeisselit akselin viereen, niin tuin systeemin kahden pulikan varaan meisseleistä. Varsinkin viimeinen sentti vaatii jonkun verran reipasta paukutusta
-Irroitin kannen alta laakerin lukkorenkaan. Se ei ollu pihdeillä puristettavaa mallia, vaan kokonainen ympyrä joka on jollain ilveellä saatu laakeripesän kauluksen alle. Irtosi ruuvimeisselillä kampeamalla. Ja kärsi muotovaurioita. Toivottavasti tämän saa korvattua hieman helpommin asennettavalla
-Ja sitten se laakeri suunnilleen putosikin kämmenelle

Homma tuli siinä mielessä hölmöiltyä mönkään että en tajunnut/huomannut laakeria kiinni pitävää lukkorengasta vaan kuvittelin että asia etenee voiman käytöllä. Elikäs laakeria ei saa elvytettyä enää öljykylvyllä ja vaseliinilla. Kun näki irroituksen vaivan niin kannattaisi siihen uusi vaihtaa joka tapauksessa, että siinä mielessä tämä harmitus johtuu enempi oman poropeukaloisuuden havainnoinnista.

Laakeri näyttää olevan suunnilleen seuraava
-ulkohalkaisija 30mm
-sisähalkaisija 10mm
-paksuus 9mm
-SKF 6200-2Z/C3LHT30

Sitten täytyy paikallistaa laakerikauppias.

K-a-r-i


Liitteet:
flektin_laakeri_irti.jpg
flektin_laakeri_irti.jpg [ 56.08 KiB | Katsottu 17034 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Cx ABS sensorit?
ViestiLähetetty: 15.03.2015 15:23 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Ongelma on että ABS jarrut lukkiutuu (Cx gti t2, -87).

Mittasin ABS/pyörintänopeusantureiden jännitelukemat kun renkaita pyöräytti sen minkä kädestä lähti. Edessä ~150 mV ja reilu 300 mV. Takana ~30 mV ja ~100 mV. Käsittääkseni nykyisemmillä anturoilla tuo reilu 300 mV:tä on kelpo lukema, nuo muut olisi pielessä.

Mahtaako olla oikea tulkinta Cx:n tapauksessakin; ainoastaan tuo yksi pyörä antaa oikeita lukemia, muut on pielessä?

Putsasin väärin näyttävän etuanturin, ei auttanut asiaan. Sen oli joku joskus ottanut irti väkivalloin. Anturin runko oli runneltu ja kiinnitys läpyskä vääntynyt. Näytti kyllä istuvan paikoillaan ihan ok. Mutta jotain niissä abseissa on ilmeisesti ollut kun antureita on räplätty.

Taka-antureita en vielä saanut irti kun kuusiokolopultit on sorvattu pyöreiksi. Ilmeisesti niitäkin on yritetty sormeilla. Ja ilmeisesti lopulta on päädytty katsastuksen kannalta toimivaan ratkaisuun; otettu ABS merkkivalo pois. Laitoin valon takaisin. Saattaapi vaikka syttyä jahka saan ton kesemmällä ajoon.

Onko tietoa käykö tuohon jonkun toisen auton anturit, suoraan tai hieman askertelemalla? Näytti alkuperäisten hinnat pyörivän 200 euron kummallakin puolella. Tuntuu hieman suolaiselta hall anturista.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Cx takaoven sähkölukko
ViestiLähetetty: 15.06.2015 18:26 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Ongelma on että Cx -87 takaovi ei mennyt lukkoon keskuslukituksen voimalla. Avaantui kyllä. Kun vaihdoin kuvassa näkyvien valkoisen ja harmaan kynsien järjestyksen (harmaa valkoisen oikealle puolelle), niin sitten ovi menee sähköllä lukkoon mutta ei avaudu kuin käsin. No niin äkkipäiten katsottuna sen luulisi käyttäytyvänkin. Tämä ei kuitenkaan liene alkuperäinen toiminta. Toisen puolen ovi toimii oikein.

Valkoinen kynsi on jousitetty alta. Suht jäykästi. Kynsissä on luiskaa siten että jos harmaa on vasemmalla ja valkoinen oikealla niin ne pystyvät ohittamaan toisensa kohtuullisella voimalla. Toisinpäin ei niinkään. Toimivan oven tuntumasta veikkaisin että kynnet eivät siellä ylitä toisiaan.

Moottorin on joku joskus avannut, pysyi teipillä kasassa. Että jotain vikaa siinä lienee ollut. En huomannut hajonneita tai puuttuvia osia. Jotain minulta taitaa jäädä huomaamatta.... en noilla mekaniikoilla oivalla miten sen pitäisi toimia. Tai miten se voisi toimia kuten toisen puolen ovi; auki ja kiinni, sähköllä ja käsin. Käsin keveillä liikkeillä.

Osaako joku arvailla miten tuon pitäisi toimia tai mikä siinä mättää?

K-a-r-i


Liitteet:
Cx_takaoven_lukon_moottori.jpg
Cx_takaoven_lukon_moottori.jpg [ 64.98 KiB | Katsottu 16136 kertaa ]
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 15.06.2015 18:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tuommosia moottoreita löytyy pilvin pimein bekseistä . jopa romuttamoilta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 15.06.2015 21:43 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
kokemjne kirjoitti:
tuommosia moottoreita löytyy pilvin pimein bekseistä . jopa romuttamoilta

Mainiota! Näytti Motonetinkin listoilta löytyvän BX:n lukkomoottoreita. Aiemmin kävin siellä jo hiplaamassa jotain yleiskäyttöistä, johon olisi pitänyt viritellä sitten se auki/kiinnianturi.

Taidan vielä kerran avata nykyisen (jos ei muuten niin "akateemisesta uteliaisuudesta") ja katsella sitä jousitettua kynttä. Sen on pakko olla jotenkin asian ytimessä.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 16.06.2015 22:29 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
idefix kirjoitti:
Tähän cx probleemaan vielä tällainenkin kysymys. Olikohan nyt niin ettei cx:ää voi nostaa esim katsastuksella tarkistusta varten muuten, kuin auton ollessa ns: renkaan vaihto asennossa ? Nyt on tapahtunut sellaista että on nostettu autoa normaali asennossa ja on pullauttanut lhm:mät ulos. Jotenkin mulla on sellainen muistikuva, ettei voi tarkistaa välyksiä muuten kuin ylä asennossa. Viimeksi kun käytin cx:ää leimalla olin itse mukana ja sanoin ettei autoa voi nostaa normaali asennossa ja inssi uskoi ja meni läpi heittäen.

Jos olen hakoteillä, niin korjatkaa te cx tietäjät.

KYLLÄ CX:N TÄYTYY pitää nesteet sisällä joka asennossa, ja oon sanonu , että, jos ne hydraliputket ei kestä "kunnon" repimistä, ne täytyy vaihtaa, semmosta kyytiä ne siellä alustassakin saa, suöpyneet ja ruostuneet putket tekee moninkertaisen laskun siihen verrattuna, kun ne vaihtaa aikoinaan. Sieltä on varmaan suojuskumi rikki, kun ei niistä noi jousikaratkaan ole aikoihin hajonneet.Soita 0500 919589


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Cx kysymyksiä
ViestiLähetetty: 18.06.2015 17:02 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
koe kirjoitti:
Taidan vielä kerran avata nykyisen (jos ei muuten niin "akateemisesta uteliaisuudesta") ja katsella sitä jousitettua kynttä. Sen on pakko olla jotenkin asian ytimessä.

Näyttäisi siltä että moottorin pitäisi jaksaa vetää kynnet toistensa yli siinä vaiheessa kun valkoisesta luistista loppuu liikerata (tai oikeastaan siinä kiinni olevasta lukkovivustosta loppuu). Vaihdoin kevyemmän jousen. Ei auttanut. Kun testasin moottoria irrallaan vaihteistosta niin kävi ilmi että moottori toimii jokseenkin satunnaisesti, jää välillä värisemään paikalleen, välillä antaa savumerkkejä. Avasin sen ja hiilet näyttivät olevan entiset. Joten se siitä ja kauppaan. Uteliaisuus tuli tyydytettyä.

K-a-r-i


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: