Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Määräaikaiskatsastus myöhässä
ViestiLähetetty: 16.06.2015 17:32 
Käyttäjän avatar

Viime vuonna jäi leima väliin ja nummero on 0

Varsinainen aika on siis 31.8-31-12

Jos käyn leimalla heinäkuussa, joudunko uudelleen elokuussa, vai saanko kaupantekijäisinä pitkän leiman?

Jos tuo ei ole vaihtoehto, niin onko kilpien vaihdolla mahdollista kikkailla?

- lyhyet kilvet konttorille ja eu kilvet tilalle 6 tai 7 nummerolla
- lyhyet kilvet palautetaan ja pyydetään (jos saadaan) lyhyet kilvet 6 tai 7 nummerolla

Onko kokemusperäistä tietoa näistä. 7 on aiemman kokemuksen perusteella paras kesäauton numero.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

Viestin otsikko: Re: Määräaikaiskatsastus myöhässä
ViestiLähetetty: 16.06.2015 18:37 

Moro,

Leimalla joutuu käymään uudelleen varsinaisena katsastusaikana, mutta silloin kelpaa sama päästötesti kuin heinäkuussa (voimassa 3 kk). Ei siis mikään kohtuuton kustannus, itse tein keväällä juuri näin. En tiedä kilpien hinnoista, mutta mulle tuli ylimääräistä maksua kaikki 25€ kun katsastin kahteen kertaan.

Mustaako viet näytille? Kannattaa kokeilla se käsijarru, itse säädin aina ennen leimaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2015 18:58 
Käyttäjän avatar

jjutara kirjoitti:
Leimalla joutuu käymään uudelleen varsinaisena katsastusaikana

Joutuuko? Eikös kahden katsastuksen välillä kuitenkin kuuluisi olla min 8kk :?

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2015 19:15 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
HiTec kirjoitti:
jjutara kirjoitti:
Leimalla joutuu käymään uudelleen varsinaisena katsastusaikana

Joutuuko? Eikös kahden katsastuksen välillä kuitenkin kuuluisi olla min 8kk :?

Ennen piti, nykyään ei. Huonoimmillaan, jos ei huomaa, onnistuu katsastaa autonsa päivää ennen oikeaa katsastusajankohtaa, ja seuraava "oikea" katsastusajankohta tosiaan alkaa heti seuraavana päivänä. Näinkin on käynyt, ja asiasta vasta leimaamisen jälkeen ivalliseen sävyyn huomauttanut katsastushenkilö aiheutti ko. aseman suntaan karsastusta...

Tuo katsastusten väli muistaakseni hävisi samoihin aikoihin kun otettiin käyttöönottopäivän mukainen katsastusaika käyttöön. Taisi samaan pakettiin sitten muuttua sekin että nyt se rekisterin viimeinen numero, jos ei ole käyttöönottopäivää tiedossa, määrää viimeisen katsastusajan, ennen oli ensimmäinen...

Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2015 21:12 
Käyttäjän avatar

jjutara kirjoitti:
Moro,

Leimalla joutuu käymään uudelleen varsinaisena katsastusaikana, mutta silloin kelpaa sama päästötesti kuin heinäkuussa (voimassa 3 kk). Ei siis mikään kohtuuton kustannus, itse tein keväällä juuri näin. En tiedä kilpien hinnoista, mutta mulle tuli ylimääräistä maksua kaikki 25€ kun katsastin kahteen kertaan.

Mustaako viet näytille? Kannattaa kokeilla se käsijarru, itse säädin aina ennen leimaa.

Mustaapa hyvinkin. Muistin kyllä kässärivinkin. Joo, pitää miettiä, ilman päästöjä leima ei ole kovin kallis ja päästötkin saa kympillä, kunhan kurvaa korjaamon kautta. Kunhan vaan saisi aikaiseksi.

"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]