Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 17.06.2015 14:03 

Viestit: 198
Paikkakunta: Espoo
Noniin, nyt kun viimeisimpänä parhaana ideana on riipiä varaosa-autosta koko takalokarin paneeli ja vaihtaa se kuppaantuneen tilalle VSX:ssä, niin ottiatuota, miten se lähtee irti? Itse en ole vielä paikan päällä ihmettelemässä asiaa, mutta faija totesi että pistehitsit saa porattua auki mutta sisällä tuntuisi olevan jokin tukipelti tai jotain jollain tukevalla koriliimalla. Repimällä ei tule kuin mutkaista peltiä ja ymmärsin että tuo on hankalassa paikassa sisäpuolella.
Täällä kun on ihan ammattilaisiakin paikalla niin mitenkä tuon vaihto ns. oikeaoppisesti menee? Miten tuo koko lokarin ja C-pilarin paneeli irtoaa ehjänä?



'94 Xantia VSX 16v
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 17.06.2015 15:17 

Viestit: 474
Asiaa sen tarkemmin tuntematta, voisi ajatella että koriliimaa voisi ehkä saada veltommaksi kuumailmapuhaltimella ja siten helpottaa irroitustyötä? Asiantuntijat korjatkoon jos olen väärässä.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 17.06.2015 19:21 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
No en tunnista itseäni kuvauksesta "asiantuntia" mutta xantioiden takalokasuojia yms irroittaneena valaisen asiaa. Iso rälläkkä on paras työkalu irroitukseen. Kotelo koostuu neljästä eri kerroksesta jotka on robotti hitsaillut yhdeksi konaisuudeksi, jos haluat voin postittaa kuvaa raadosta joka vielä on pihassa, siitä näkyy mistä on kyse. Tässä kohtaa on myöskin hyvä mainostaa ! täällä purettavana
kakkoskoppainen farkku josta saa sopivalla euromäärällä ehjää koteloa ja helmaa ;) Molemmin puolin ehjät nuo kuuluisat taka kaaret ym ym. Leikkaan osat valmiiksi irti toivotusta kohdasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 18.06.2015 11:59 

Viestit: 198
Paikkakunta: Espoo
No niinhän se tietysti meni että sillävälin kun ihmettelin täällä, toisaalla oltiin tehty jatkovarrellinen terävä lasta jolla ne liimat irtosivat talttaamalla.

Pistehitsien porauksista nyt jäi melko isot reiät mutta eivätköhän nuo jollain täyty kiltisti.

Kuvan luovuttaja-auto on muuten tosi ruosteeton yksilö, mutta katsokaapa tuota takakontin sivussa olevaa kotelointia.. Kukkimattomistakin löytyy inhottavista paikoista kun lähtee kaivelemaan. Tuo kotelointisysteemi on ihan älytön moniosainen kosteusansa, niistä täytevaahdoista puhumattakaan.


Liitteet:
xantia_taka_2.jpg
xantia_taka_2.jpg [ 105.12 KiB | Katsottu 4240 kertaa ]
xantia_taka_1.jpg
xantia_taka_1.jpg [ 103.11 KiB | Katsottu 4240 kertaa ]

'94 Xantia VSX 16v
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 18.06.2015 12:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Korppiloinen kirjoitti:
Kuvan luovuttaja-auto on muuten tosi ruosteeton yksilö, mutta katsokaapa tuota takakontin sivussa olevaa kotelointia.. Kukkimattomistakin löytyy inhottavista paikoista kun lähtee kaivelemaan. Tuo kotelointisysteemi on ihan älytön moniosainen kosteusansa, ...
Ja sitä kosteutta tulee, kun tuota kautta poistuu talvella lämmin ja kostea sisäilma. Kesä puhalletaan ilmastoinnilla kylmää ilmaa. Ja taas kertyy kondenssivettä. Poistoilmakanava ruostuu puhki ekana jonka jälkeen puhallus suuntautuu kylkipeltiin. Ja juuri siitä se kylki lähtee sitten ruostumaan puhki sisältä ulospäin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 18.06.2015 13:04 

Viestit: 198
Paikkakunta: Espoo
svc kirjoitti:
Ja sitä kosteutta tulee, kun tuota kautta poistuu talvella lämmin ja kostea sisäilma. Kesä puhalletaan ilmastoinnilla kylmää ilmaa. Ja taas kertyy kondenssivettä. Poistoilmakanava ruostuu puhki ekana jonka jälkeen puhallus suuntautuu kylkipeltiin. Ja juuri siitä se kylki lähtee sitten ruostumaan puhki sisältä ulospäin.


Harvinaisen selkeä kuvaus. Luulin että siihen kylkeen(kin) vain kerääntyy pikkuhiljaa rapaa jostain pyöräkotelon reiästä. Ihan hyvä tietää kasatessa, josko siihen voisi vaikka virittää jotain järkevämpää tilalle.



'94 Xantia VSX 16v
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 18.06.2015 14:29 

Viestit: 133
Asiasta sivuun, mutta onko nuo pölykapselit ostettavissa? Paljollako luopuisit?
Voisin käydä noutamassa, jos ovat pääkaupunkiseudulla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takakylki, miten irti?
ViestiLähetetty: 20.06.2015 00:30 

Viestit: 198
Paikkakunta: Espoo
Ilmari kirjoitti:
Asiasta sivuun, mutta onko nuo pölykapselit ostettavissa? Paljollako luopuisit?
Voisin käydä noutamassa, jos ovat pääkaupunkiseudulla.


No tiätty. Yv:tä pukkasi!



'94 Xantia VSX 16v
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: