Otsikosta sivuun, mutta ketjun nykyiseen aiheeseen liittyen omalle kohdalle osui tutun C5, jonka edellinen omistaja oli myynyt juuri katsastettuna, mutta ABS-vikaisena. Vikaa oli ABS-yksikössä ja toisessa etuanturissa. Nyt melkein vuosi jälkeen seuraavan katsastuksen lähestyessä ABS-yksikkö meni vaihtoon, mutta anturi paljastui toimivaksi, laakeri oli väärin päin asennettu.
Oliskohan siinä käynyt niin, että oli katsastuksessa tullut korjauskehotus ja uusintanäyttö pyöränlaakerista, se oli asennettu väärin päin eikä uusintakatsastuksessa oltu voitu puuttua ABS-vikaan. Yksikkö olisi sitten käyttämättömyyttään jumittanut, Lexia herjasi venttiilivikaa. Siitä sitten pistetty vahinko kiertämään...
C5:n ABS-anturin toimivuutta ei voi testata yleismittarilla kuten Xantiassa, mutta Lexian lukemat sai liikkeelle naputtelemalla anturia magneettiseen mutterikulhoon
