Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 II käsijarruvaijerien ohjainputket
ViestiLähetetty: 24.06.2015 13:53 

Viestit: 511
Tulisikohan hyvä, kun teen 12mm AISI316 putkesta?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II käsijarruvaijerien ohjainputket
ViestiLähetetty: 24.06.2015 22:49 

Viestit: 511
No niin nyt nipussa ja myös etupyöränlaakeri vaihdettu. Perkeleen halpislaakeri. Nyt jyrkissä mutkissa vilkuttaa luistoneston merkkivaloa ja teki ASB/ESR vian. Nyt sitten pitää ruveta varaosaliikkeen kanssa riitelee takuista ja kuka maksaa vaihdon uudelleen. Ei nimittäin innosta paljaan taivaan alla taas tehdä. Eihän tohon laakeriremppaan kyllä mee kuin kolme- neljä tuntiii näissä oloissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II käsijarruvaijerien ohjainputket
ViestiLähetetty: 25.06.2015 12:35 
Olisikohan laakeri, lukkorengas tai anturi asennettu väärin? En ole kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa uuden laakerin magneettirengas olisi rikki. Lukuisista asennusvirheistä olen kuullut. Anturin/ lukkorenkaan asennuksesta löytyy tältäkin palstalta paljon juttua.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II käsijarruvaijerien ohjainputket
ViestiLähetetty: 25.06.2015 16:36 

Viestit: 982
Olisko abs-anturin johto poikki tai melkein, niin että sopivasti kiertyessään pätkii. Ei kai tarvikelaakerikaan niin huono voi olla että jotenkin muljahtelisi mutkissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II käsijarruvaijerien ohjainputket
ViestiLähetetty: 25.06.2015 17:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Otsikosta sivuun, mutta ketjun nykyiseen aiheeseen liittyen omalle kohdalle osui tutun C5, jonka edellinen omistaja oli myynyt juuri katsastettuna, mutta ABS-vikaisena. Vikaa oli ABS-yksikössä ja toisessa etuanturissa. Nyt melkein vuosi jälkeen seuraavan katsastuksen lähestyessä ABS-yksikkö meni vaihtoon, mutta anturi paljastui toimivaksi, laakeri oli väärin päin asennettu.

Oliskohan siinä käynyt niin, että oli katsastuksessa tullut korjauskehotus ja uusintanäyttö pyöränlaakerista, se oli asennettu väärin päin eikä uusintakatsastuksessa oltu voitu puuttua ABS-vikaan. Yksikkö olisi sitten käyttämättömyyttään jumittanut, Lexia herjasi venttiilivikaa. Siitä sitten pistetty vahinko kiertämään...

C5:n ABS-anturin toimivuutta ei voi testata yleismittarilla kuten Xantiassa, mutta Lexian lukemat sai liikkeelle naputtelemalla anturia magneettiseen mutterikulhoon :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II käsijarruvaijerien ohjainputket
ViestiLähetetty: 25.06.2015 17:21 

Viestit: 5124
Eipä tuosta osaa sanoa, tarvikelaakereissa itse laakerin kestoikä on ainakin isompi ongelma, mutta myös lukkorengas menee ainakin helposti väärään asentoon ja hävittää magneettikentän, navan kolo kun antaa väärän vihjeen asennosta. Tuolla vaikka kuva (ja kuvassa myös väärin)
viewtopic.php?f=9&t=15477&p=149314&hilit=lukkoren*#p149314


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 II käsijarruvaijerien ohjainputket
ViestiLähetetty: 25.06.2015 17:39 

Viestit: 511
Noita sen verran vaihdellu ettei tollasia "perus" mokia tuu tehtyä. Aamulla tarkastin uudelleen napamutterin tiukkuuden ja olihan se vähän löysä (kääntyi n.1/8-1/6 kierrosta oikeaan tiukkuuteen. Vaikka eilen sen kiristin) ja avot ei enää häiriöitä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: