|
Kirjoittaja |
Viesti |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 23:04 |
Viestit: 1878
|
2cvkimmo kirjoitti: kaseva kirjoitti: XM on muuten ruuvailtu kasaan saman pohjalevyn päälle kuin kaikki tonnarit... ...ei kai sentään? Ns. "Type Four Chassis" oli yhteinen Saabin 9000:lle, Fiat Cromalle, Lancia Themalle ja Alfan 164:lle. 3 ensimmäistä ovat korirakenteeltaan samankaltaisia, mutta Alfa tuli Pininfarinan pöydältä samaan aikaan kuin Pöson 605. 605 ja 164 ovat sukunäköisiä ja XM sai sen pohjalevynsä kuitenkin 605:stä. Vai? Käsittääkseni Citroën alkoi kovasti suunnittelemaan CX:n korvaajaa jo 80-luvun alkupuolella, ja tuon mainitun (sittemmin?) Tipo 4 -pohjalevyn piti alunperin tulla isojen Citroënin, Peugeotin ja Saabin korien kannakkeeksi. Sittemmin tämä Tipo 4 -ryhmä oli juurikin tuo 9000, 164, Thema ja Croma vuonna 1984. En pysty väitettäni millään todistamaan, näin olen jostain ymmärtänyt ja siinä uskossa elänyt. Täytynee alkaa Blacklettaa.Siitä olen eri mieltä, että 164:ssä ja 605:ssä olisi niin paljon sukunäköä korin osalta. Yksi vaakaan vedetty vekki kyljessä ei riitä. Enemmän XM muistuttaa 164:ää kuin 605. Epäilen myöskin, että pelkästään 605:ttä varten olisi suunniteltu täysin uusi pohjalevy, jonka XM olisi adoptoinut ainoana. Joko se suunniteltiin molempia (tai useampia) tuotteita silmällä pitäen tai "ostettiin" toisaalta. Nyt tämä karkaa ihan ohvtopikiksi, moisen seikan takia. Joten kun ei ole nyt sitä Sitikkaa niin ajan Saabilla, ja jos ei olis sitäkään niin kai se Alfa pitäis jostain kaivaa alle. Mut onhan noita Sitikoita onneksi vielä, olis vaan tilaa ja rahaa...
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 25.08.2009 00:28 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
En ole kyllä koskaan ja missään törmännyt tietoon yhteisestä pohjalevystä XM:ssä ja Saab/Italoissa..
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 25.08.2009 01:46 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
kaseva kirjoitti: Epäilen myöskin, että pelkästään 605:ttä varten olisi suunniteltu täysin uusi pohjalevy, jonka XM olisi adoptoinut ainoana. Joko se suunniteltiin molempia (tai useampia) tuotteita silmällä pitäen tai "ostettiin" toisaalta. Niin, tottakai se on niin, että 605 perustuu XM:ään eikä toisin päin.  Tuota saappi-huhua en kyllä vieläkään suostu uskomaan, malleilla on kuitenkin sen verran reippaasti ikäeroa, ja mitatkin eroavat selvästi, XM:n akselinväli on vissiin 2850 mm ja 605:n 2800 mm, kun Type 4:ten on 2660 mm (italialaiset) tai 2672 mm (9000).
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 26.08.2009 00:02 |
Viestit: 1878
|
Meinasin kirjoittaa tähän jotakin, mutta enpä jaksa. Menenkin nukkumaan. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 26.08.2009 01:07 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Joo totta hemmetissä XM on Saap 9000 pohjalevyllä. Hitto että joku keksikin noin huonon vitsin. Olisko ollut kiva syntyä vitsi suussa? Empä ole ajatellut että tosiaan sivuprofiilissa on XM:n ysitonnarin kanssa yhtäläisyyttä lähes yhtä paljon kuin hirvellä ja gasellilla. Ajan vaikka Ladalla ennen kuin saapin ottasin.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 26.08.2009 20:07 |
Viestit: 343
|
Cikatti kirjoitti: Ajan vaikka Ladalla ennen kuin saapin ottasin. Lada on hyvä auto, nimittäin hinta/laatusuhteessa - minkä muun auton saat tänä päivänä 1990-luvun alkupuolen Sitikan hinnalla (pullakahvit myyjälle ja vähän kahisevaa handuun) ja juuri leimattuna, mutta vuosimallia 2001??? Lada 111 farmari erittäin vakavassa harkinnassa seuraavaksi käyttöautoksi - vieläkö niitä voi korjata sirpillä ja vasaralla, vai ovatko jo siirtyneet tähän nyky-tyhmä-tietokoneaikaan konehuoneen puolella? Sitä paitsi, Lada 111 farmarin korin muodot ovat kuin luotu customointiin... 
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 27.08.2009 22:57 |
Viestit: 1878
|
Cikatti kirjoitti: Joo totta hemmetissä XM on Saap 9000 pohjalevyllä. Hitto että joku keksikin noin huonon vitsin. Olisko ollut kiva syntyä vitsi suussa? Empä ole ajatellut että tosiaan sivuprofiilissa on XM:n ysitonnarin kanssa yhtäläisyyttä lähes yhtä paljon kuin hirvellä ja gasellilla. Ajan vaikka Ladalla ennen kuin saapin ottasin. Jopas tämä nyt menee lapselliseksi. Menköön, kun kerran leikkiin ryhdyttiin... Eli tästä eteenpäin Sitruunapatonkiin saa kirjoittaa vain 100% oikeaksi todistettuja asioita. Muistikuvia ja spekulaatioita eikä kehnosta tietolähteestä johtuvia erehdyksiä ei sallita. Tämän myötä tulee myös poistaa kaikki esim. Wikipediasta kaivetut tiedot. Samoin henkilökohtaiset mielipiteet ja makuasiat täytyy pitää omana tietonaan. Samaa on kokeiltu internetin historiassa aiemminkin, heikoin tuloksin. Kukaan ei ole muuten todistanut tuota "vitsiä" virheelliseksi, on vain noustu takajaloilleen puolustamaan omaa valintaa. Luulin Citroënisteillä olevan vahvempi itsetunto, viittaahan siihen jo automerkin valintakin. Mutta ihmisenä olen erehtyväinen ja näin se leikki jatkuu.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 27.08.2009 23:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Siis sehän on selvä että sen joku kirjoitti ihan pirullisen vitsinä tuon Suappi ysitonnarin pohjalevyfiksaation. Eihän se nyt tietenkään ole totta. Täm kieltämättä lähti lapasesta. Mutta olen kyllä hämmästynyt Suapin puolustuksesta mutta ei makuasioita voi moittia edelleenkään. "Eli tästä eteenpäin Sitruunapatonkiin saa kirjoittaa vain 100% oikeaksi todistettuja asioita." Eli, tänne kirjoittelun tulee vähentyä 78 prosenttisesti 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 28.08.2009 00:40 |
Viestit: 400
|
No mennään sitten alkuperäiseen aiheeseen.... eli millä ajaisin jos ei olisi Sitikkaa, en laita mihinkään suosituimmuusjärjestykseen, liian vaikeaa: Maserati Quattroporte II (tehty 13 kpl), joku Porsche (esim 911 sarja tai Boxter), Jaguar (esim. tällainen http://www.connection.se/jagsport/ ), Opel Diplomat A Coupe (V8, tehty 347kpl), Rover P6 3500 ja viimeiseksi vuosimallin 1960 Dodge Dart Phoenix/Seneca/Pioneer farkkuna, ja Ferrareista kävisi 24 Dino.Maastureista voisi käydä alkuperäinen Range Rover, Lantikka tai Lada Niva Ja sitten mihin en voisi harkita missään tapauksessa: valmistusmaa japani tai korea, PISTE, ok ovat ehkä luotettavia, mutta ei mitään persoonallisuutta, muotoilultaan paras japsi on mazda 150 de luce, muotoilija Bertone... Ja koska mihinkään unelmaan ei ole rahaa niin ajan Xantialla...
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 28.08.2009 10:08 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Scrat kirjoitti: Maserati Quattroporte II (tehty 13 kpl) Äh, miksi tämä ei tullut mieleen? Ilmiselvä valinta. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 28.08.2009 20:03 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Renault Safrane BiTurbo, mieluiten farkkuna.
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 29.08.2009 23:14 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Ishmael kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Ajan vaikka Ladalla ennen kuin saapin ottasin. Lada on hyvä auto, nimittäin hinta/laatusuhteessa - minkä muun auton saat tänä päivänä 1990-luvun alkupuolen Sitikan hinnalla (pullakahvit myyjälle ja vähän kahisevaa handuun) ja juuri leimattuna, mutta vuosimallia 2001??? Lada 111 farmari erittäin vakavassa harkinnassa seuraavaksi käyttöautoksi - vieläkö niitä voi korjata sirpillä ja vasaralla, vai ovatko jo siirtyneet tähän nyky-tyhmä-tietokoneaikaan konehuoneen puolella? Sitä paitsi, Lada 111 farmarin korin muodot ovat kuin luotu customointiin...  Ei taida enää ihan sirppi ja vasara riittää, tuntuu olevan erinäisiä sähkövikoja (mm. virrat katoaa mystisesti, lämmityslaite ei toimi, pyyhkijät jne ei toimi...). Onhan 110ssä jo paljon kaikenlaisia "sähköheebeleitä" toisin kuin jätkämallin takatuupparissa... Lähipiirissä on yks 110, ja tuntuu että sitä on saanut remontoida yhtä paljon kuin meikäläisen Xantiaa vaikka Xantialla on ajettu samaan aikaan 6krt pidemmälle. 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 29.08.2009 23:59 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Igor kirjoitti: Renault Safrane BiTurbo, mieluiten farkkuna. Saman tänne, henk. mallina! Toinen vaihtoehto Toyota Aristo
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 30.08.2009 01:18 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Oh, eihän 110 ole mikään Lada, sen pitää olla se saipooloora-malli 2107 tai mitä noita onkaan. Simppeliys huipussaan  Porsche olis kyllä hyvä vaihtoehto sillä se on yksi vähiten vikaantuvista ja mokoma pysyy tielläkin. Boxer-kuutosen melu on jopa sikamaisen kaunista.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 30.08.2009 18:21 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Cikatti kirjoitti: Porsche olis kyllä hyvä vaihtoehto sillä se on yksi vähiten vikaantuvista ja mokoma pysyy tielläkin. Pysyy joo, semmosen perässä ajellessa ei tarttenu edes jarrutella mutkiin. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 30.08.2009 18:37 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Niin joo aiheeseen vastaus unohtui... Toi Porsche on itelläkin pyörinyt mielessä, lähinnä 928. Kai siinä on jotain samaa kuin Citroenissa, väärinymmärretty ja aliarvostettu vallankin mainio auto. Tuota mallia on vielä kehuttu sangen mukavaksi urheiluautoksi. Ja on se toki melko persoonallisen näköinenkin. 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 30.08.2009 20:04 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Xantippa kirjoitti: Niin joo aiheeseen vastaus unohtui... Toi Porsche on itelläkin pyörinyt mielessä, lähinnä 928. Kai siinä on jotain samaa kuin Citroenissa, väärinymmärretty ja aliarvostettu vallankin mainio auto. Tuota mallia on vielä kehuttu sangen mukavaksi urheiluautoksi. Ja on se toki melko persoonallisen näköinenkin.  Mä yhden jo ostin, mutta koko ei ollut vielä 1/1 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 31.08.2009 17:52 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Porsche on ollut vuosia vikatilastojen parasta kärkeä, siis vähinten vikoja. Ja muuten kun katsoo sitä Ruottalaista väistötestiä niin tosiaan paras oli Xantia Activa mutta 4 seuraavaa autoa oli Porcheja. Harnaista herkkua on se että on tyyliä ja laatua tyrkyllä samassa paketissa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 31.08.2009 17:58 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Porsche on ollut vuosia vikatilastojen parasta kärkeä, siis vähinten vikoja. Ja muuten kun katsoo sitä Ruottalaista väistötestiä niin tosiaan paras oli Xantia Activa mutta 4 seuraavaa autoa oli Porcheja. Harnaista herkkua on se että on tyyliä ja laatua tyrkyllä samassa paketissa. Vaikka tämmönen? http://www.blocket.se/malmo/Porsche_928 ... ca=1_5&w=3
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 03.09.2009 21:54 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
tässä pitäisi olla viesti,mutta linkit osunu kohdilleen 
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 04.09.2009 08:17 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Cikatti kirjoitti: Ajan vaikka Ladalla ennen kuin saapin ottasin. Ootko ihan varma? Muutama vuosi sitten kävin J:pään Deltassa koeajolla (kaksi kertaa), kun sai siitä hyvästä pulkan ja nuoremmat penskat olivat pulkkaiässä. Täytyy sanoa, että hauskaa oli, mutta että omaksi autoksi. Huh huh.
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 04.09.2009 08:47 |
Viestit: 169 Paikkakunta: Sastamala
|
Jos ei olisi Sitikkaa.... Pököttiä ja Rellua katteltiin silloin, kun piti murhekakkosesta päästä nopeasti eroon ja jotain tilalle. Onneksi löytyi sitten kuitenkin sopivan edullinen nelkku tilalle ettei tarvinnut merkkiä vaihtaa. Nuo oli kuitenkin ne taloudellisen realiteetin puitteissa olevat vaihtoehdot. Sitten jos unohdetaan tuo rahapuoli niin kyllä Corvette olisi aika pop, semmonen perinteinen vanha ei näitä uusia hömpötyksiä. Uudemmista Audissa on jotain symppistä, vaikka en koskaan ole siihen tarkemmin edes tutustunut. Se vain kuulostaa kivalle  Sitten näitä never ever listalaisia on kyllä Mersu, Volvo, Pemari ainakin. Niistä ei tule mitään hyvää mieleen, ei kuskeista eikä autoista  Toisaalta, kuten työkaveri osuvasti tuossa kahvitauolla mainitsi, näillä autoilla ei tarvitsisi noudattaa liikennesääntöjä ja saisi ihan luvan kanssa olla täys mulk*** Mutta kyllä se karmaiseva totuus kuitenkin on se, että ei tuota sitikkaa näköjään saa pois päästään, vaikka mikä olisi. Tiedä sitten jos joskus pakon sanelemana täytyisi hätävalintoja tehdä, niin kaipa siinäKIN kohtaa se lompakon paksuun olisi aikalailla määrittelevä tekijä. Tai sitten jos edes kerran saisi sen Hannu Hanhen mäihän ja sattuisi sopiva helmi kohdalle.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 04.09.2009 09:01 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Ramsi kirjoitti: Uudemmista Audissa on jotain symppistä Ja Audi-kuskina voisit esittää omia valikoituja mielipiteitäsi naisista julkisesti. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 04.09.2009 14:24 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 06.09.2009 10:06 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tane, en aio edes kysyä, että miten löysit tuon. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
|
|