Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 09.08.2015 20:10 

Viestit: 49
Onko kokemuksia virtalukko vioista?, sillä vähän lähin kyselee kun tämä xsara picasso 1.6 16V on tehnyt silloin tällöin, ettei ole meinannut startata, muuten virrat on tullut(yhdestä kerrasta en ollut varma tuliko virrat :| ) mutta virtalukon nollille käyttö on tähän mennessä auttanut starttaamaan, ja kerran startatessa tuntui, että ei olis virrat riittänyt, tätä tapausta ennen paloi moottorihäiriövalo ja sitten kun piti iskee testeri perään, kas häiriövalo ei palanutkaan :o lataus jännitteen mittasin 13,7V arvoiseksi. Tyyppivikoja lukeneena Startti ja Virtalukko ovat listalla :lol: . Mutta sitä vain että kuinka virtalukko viat on ilmennyt ja miten ne ovat temppuilleet


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 09.08.2015 20:55 

Viestit: 1591
Paikkakunta: Tampere
Jännitteen pitäs näyttää 14,2-14,5V sit latais ok. Mites akku?



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 09.08.2015 21:26 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Mulla kun on tuo kristallipallo käytössä, niin sanoisin että startti. Oikein mukava homma vaihtaa muuten. :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 10.08.2015 00:09 

Viestit: 49
Niin, itsekkin mietin, että akku vois olla vaihto kunnossa, kun on ainakin puolenvoltin vajaus.
Tuosta virtalukko viasta luin, että vanhemmissa malleissa huomasi sen puhaltimen ja valojen renaamisella ja jotenkin niistä suli pohjat, kun otettiin suoraan sähköt oliko se nyt sitten puhaltimelle... Mutta oliskohan näihin -06 jo korjattu tuo ja se ettei se tälläi temppuilisi tuossa startti vaiheessa?, no kaikkihan on mahdollista :lol:

Niin oliko se startin vaihtaminen vmäinen homma vai easy :?: :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 10.08.2015 09:35 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Tuohon malliin on startin vaihto melko työläs eli v mäinen homma. teettää aikalailla purkutyötä. Nesteet poisto putkistot/letkustoja ym suojia joutuu irrottaan, sähköpiuhoja joutuu osan irrottaan ja osan vaan muuten siirtelemään sivuun ja sitten se itse startti onkin melko kettumaisessa paikassa. Ne starttiin tulevat piuhat ei anna sitte milliäkään periksi (kuten muissakin) sitikoissa on tapana, sen kolmannen pultin saa helpoiten alakautta pois/takas. Ihminen sen kuitenkin on tehnyt (ranskalainen) joten kyllä suomi poika senkin vaihtaa. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 10.08.2015 16:33 

Viestit: 49
Joo, akku lähti vaihtoon akun jännite oli tasan 12V ja testerillä testattu huonon rajamailla olevaksi, mutta lataustesti oli ok. Tuota akkua pohdin myös sen vuoksi, että parintunnin ovien auki pidolla voidaan saada akunvalo palamaan :( .. Tästä vielä pohtineena voiko autossa olla sellaista tekniikkaa, että jos akun jännite on liian alhainen niin se ei anna tehdä esim. Startti toimintaa tai ainakin kiukuttelee siitä :?: .... Jos temppuilut vielä jatkuu, niin siirryn takaisin starttiin tai virtalukkoon :lol:

Hei onko tietoa, että onko virtalukon pohja erilainen tässä viimeisessä pikatsun versiossa(05-09), kun alkupään sarjassa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 10.08.2015 16:45 

Viestit: 1591
Paikkakunta: Tampere
Ja sit kuitenkin tarvit vielä laturin se jännite pitäs nousta yli 14V



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 10.08.2015 19:53 

Viestit: 49
Testerillä näytti olevan 14,2V (vihreä alue :mrgreen: )akulta suoraan, mutta akun kuormittamalla näytti akun olen melko valmis... Sitä siinä pelkäsin jos akku on valmis se vois kyykyttää jännitettä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 11.08.2015 01:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Korvee, mahdoiMMEKO vaihtaa Picasson startin alle tunnissa? Eihän siinä tarvittu kuin koulutettu käärme? Vai pätkiikö muistini näin pahasti???



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 11.08.2015 10:23 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Cikatti kirjoitti:
Korvee, mahdoiMMEKO vaihtaa Picasson startin alle tunnissa? Eihän siinä tarvittu kuin koulutettu käärme? Vai pätkiikö muistini näin pahasti???


Täytyy kyllä antaa pisteet cikatille, kun alle tunnissa vaihtaa picasson startin. täällä länsirannikolla ei pystytä samaan suoritukseen, vaikka jo useampaan picassoon on niitä vaihdettu. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 11.08.2015 13:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
On se ihan häiriintyneen hankala homma mut ei siinä tuntia mennyt kun homma on tehtävä nosturilla ja melko sokeana. Kaksi pultia alakautta ja johdot irti. Yksi pultti ylhäältä koneen päädystä kun purkaa tilaa eteen... olikohan imuputki siinä tiellä... Pitääpä oikein tsekata, aika on muistissa jossain ;-)

Noni, vahvistettu, varmistin kaverilta homma alkoi sillä että koko starttia ei meinannut löytyä ja kun auto käynnistyi uudella startilla niin tuntia ei oltu kulutettu :D



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 11.08.2015 15:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Aa, pikatsussa onkin kahta eri 1.6 konetta. Toinen lienee helppo ja toinen ei. Mikäs ero niillä pannuilla on?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 11.08.2015 16:19 

Viestit: 909
^ 8V ja 16V.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 12.08.2015 10:50 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Pasis kirjoitti:
^ 8V ja 16V.


cikatti , katso aloituksesta, että kyseessä on 16 v versio. Jos siihen vaihdat startin yksin alle tunnissa, niin tarjoan sulle tuusulan teboililla päivällisen, sopiiko ? hyrylän teboiliksi sitä myös kutsutaan siinä s markettia vastapäätä. Tiedät kyllä paikan. Remonttireiskakin siinä pruukaa poiketa syömässä (kaimasi) :lol:

Aika aloitetaan kun kuuma auto ajetaan talliin. Jos taas käy niin, että et selviydy ajasta, oletan että tarjoat kespalla minulle maittavan lounaan "kespa" cikatti tietää mestan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 12.08.2015 13:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joo se tosiaan oli varmaan 8 venttiilikone kun niin liukkaasti meni. 16 venttiilikone lienee hurjasti ahtaampi?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 12.08.2015 21:45 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Ei taida ilmaista lounasta tulla tässä (kään) tapauksessa :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 13.08.2015 12:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Kyllä mä tulen Bulimialaan tarjoomaan lounaan kun kerrot miksi se toinen on hidas vaihtaa ;-)
Mut kertokaa mikä ero noiden koneiden startin asennuksessa on jos 8 v on nopea vaihtaa niin miksi 16 v on hidas vaihtaa.
Btw se alle tunnin työ oli kaiken lisäksi kuumalla koneella.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 13.08.2015 16:20 

Viestit: 5134
Sitten voisi eron ymmärtää, jos pitäisi yläkautta irroittaa ja vaikka imusarjaa yms. tarvitsee ottaa pois tieltä (kuten joissain) , mutta eikös tuo taida tulla alakautta ulos ja molemmissa koneissa sama startti ja lohko, ellei jotain muuta ole edessä? Ei toisaalta tuntiinkaan paljon mahdu tuumailua ja kaffen juontia, itsellä niihin ja työkalujen etsintäänkin tuo tunti uppoaa joskus kepeästi. No enpä vaihtais varmaan kuplan konettakaan alle puoleen minuuttiin, vai mikäs se maailmanennätys aikoinaan oli, harjoittelemalla ja sopivilla työkaluilla voi saada paljon aikaa alas. (Ja joskus taas yhden pienen pultinkin irroittaminen vaatii useita tunteja työtä ja täytyy kaupasta kenties hakea vielä uusi pultti)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 13.08.2015 16:53 

Viestit: 49
Alkuperäiseen ongelmaan vielä et no proplemas, toimii :) siis akun vaihdon jälkeen( 62Ah Biltema)ainakaan tähän mennessä ei ole tökkinyt, kaikki starttaukset onnistunut kirkkaasti :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 16.08.2015 15:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
No ymmärtänen että ei mene tuntiin ilman nosturia koska itse tein käytännössä kokonaan alta päin käsin koko homman nosturilla ja vain yksi pultti avataan yläpuolelta. Avainkysymys alle tuntiin teossa on tietenkin nosturi. Homma on alla maaten tehtynä aika kaamea :D
Elikkäs siinä mielessä me molemmat olemme oikeassa.

"Täytyy kyllä antaa pisteet cikatille, kun alle tunnissa vaihtaa picasson startin. täällä länsirannikolla ei pystytä samaan suoritukseen, vaikka jo useampaan picassoon on niitä vaihdettu."

Ja kato Idefix, onneksi olen länsiranikolta kotoisin. Sieltä tulee onneksi tosi outoa sakkia :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 16.08.2015 23:09 

Viestit: 49
Perhana muuten on toiminut hyvin vaan tänään teki sen kerran virrat tuli muttei startannut :o starttasi kun käytti nollissa, no kai se menee startin vaihdoksi jossain vaiheessa, kun suuret epäilyt olisi kuitenkin starttiin :?:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 16.08.2015 23:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Paljon sillä on ajettu? Startti tais käyttäytyä tuossa kaverinkin autossa juuri mainitsemallasi tavalla ja startin vaihto lopetti starttirönsyilyn. Vaihtostartti oli muuten fiksattu Ukrainassa ja oli pirusti sirompi kuin orkkis :D



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 17.08.2015 08:13 

Viestit: 49
Juu pikatsun mittarissa on n.160tkm. Näytti olevan motonetissa myynnissä korjattuja startteja ihan kohtuu hintaan ;) ... Se vähän siinä startissa on ihmetyttäny kun se ei edes naksahda kun yrittäny startata... Aikaisemmissa autoissa ku startti on menny , niin on tullu toi naksutus ääni ;) sillä sitä virtalukkoa mietin, mutta kai se startti kokonaisuus alkaa olee valmis


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 17.08.2015 08:28 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Tuollanen 150 tkm on ihan normi kestoikä tu5jp4 moottorin startille. Ja niistä hajoaa tai likaantuu tmv. solenoidi mikä alkaa jumittaa ja ottaa liikaa virtaa. C4:n solenoidilla on pienehkö sulake, niin se alkaa ensin polttaa sitä. Vähän aikaa sillä pärjää kun suurentaa sulaketta mutta aika pian lopettaa toiminnan.

Korjatuissa taasen on ollut ongelmia, toiminta loppuu jo parissa vuodessa sopivasti takuun jälkeen :(

Eikä tuon vaihto ainakaan C4:n mikään normaalista poikeava ole, alakautta nosturilla kuten cikattikin totesi. Muuten on vaikeata.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Startti vai Virtalukko?
ViestiLähetetty: 17.08.2015 09:33 

Viestit: 49
NYT tuli taas uusi mahdollinen häiriön tekijä ilmi, kävin juuri katsastamassa auton ja katsastuksessa huomattiin että vikakoodi historiassa on ollut kampiakselin tunnistin, no moottorihäiriövalo ei pala (pariviikkoa sitten paloi hetken enkä saanut koodista kiinni) ja auto käy, mutta voisiko tämä olla näitä startin temppuiluja? Siis ei anna lupaa startata?? Ja mahdollisesti vika aika käy silloin tällöin..


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: