Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 20.03.2015 16:16 

Viestit: 48
Tämmöinen projekti olisi vireillä ja tarkoituksena on, että tällä päästäisiin joskus vielä ajelemaan!

Apua, neuvoja ja vinkkejä saa vapaasti antaa.

Itsellä enemmän kokemusta toisen automerkin remontoinneista, mutta ei tämmöistä helmeä voi jättää talliin mätänemään.


Liitteet:
10603244_10206353168614865_4714577901511675922_n.jpg
10603244_10206353168614865_4714577901511675922_n.jpg [ 71.83 KiB | Katsottu 42607 kertaa ]

Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 20.03.2015 16:21 

Viestit: 48
Löytyisikö joltakulta vastaavanlaista kaasuttajaa tämän ikäiseen DS:ään. Muistaakseni Weber 34/36, tai korjaussarja.



Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 20.03.2015 17:24 

Viestit: 48
Niin ja mistä saisi ostettua osia edulliseen hintaan?



Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 20.03.2015 20:36 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Weberin kaasari löytyy, D-malliin. Osia on monellakin palstalaisella hallussa, mm. nimimerkeillä IsoD, vinosilmä, Juuso vain joitakin mainitakseni. Yveetä voin laittaa, on mullakin jotain ylimääräistä tallessa....



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 20.03.2015 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Ihan järjettömän hieno väri!!!

Ja juu, kyllä täältä varmasti ainakin neuvoja löytyy!
Kerrohan lisää projektistasi?
Millainen on tämän kaunottaren tarina?



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 21.03.2015 11:38 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Mietiskelin tuota kurkkukokoa, kun tuntui oudolta koolta. Tarkastin asian ja oikeassa olin.
Tuo mikä on joutilaana, on alakurkuissa luvut 23/27. Tarkempi merkintä löytynee kunhan kaasaria vähän pyörittelee. Tuo joutilas on D-superista ja muistaakseni just 2.1 L. padasta.


Liitteet:
20150321_102441-1.jpg
20150321_102441-1.jpg [ 7.4 KiB | Katsottu 42145 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 21.03.2015 12:05 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Joo. Löytyy weber 28/36 DMA 2:nen. Käytetty ainakin D-super 5:sessa. Vaatii luultavasti vain putsauksen.


Liitteet:
20150321_105430-1.jpg
20150321_105430-1.jpg [ 11.94 KiB | Katsottu 42120 kertaa ]

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 21.03.2015 13:09 

Viestit: 48
Joo eli auton tarina on sellainen, että tällä on aktiivisesti ajeltu 90-luvun alkuun saakka, jonka jälkeen alettu peruskorjailemaan ruostevauriota ja paklaamaan kunnolla tulevia ajoja varten. Aikaisemmalla omistajalla on iso perhe ja oma yritys, jonka takia auto jäänyt keskeneräiseksi, eikä aikaa ole riittänyt. Oikean puolen ovet, etu- ja takakaari on jäänyt laittamatta paikoilleen. Autoa on käytetty aktiivisesti joka vuosi, mutta 15-vuotta sitten pumppu lakkanut nostamasta ja auto ei enää käynnistynyt. Tämän jälkeen auto jäänyt "oman onnensa nojaan" kuivaan talliin.

Autoa on laitettu hyvin ja ruostevaurioita ei juurikaan ole. Etutilassa repsikan puolella on yksi reikä ja vasemmassa takakaaressa on ruostetta ja pieniä kukkasia siellä täällä. Tietenkin jo aikaisemmin tehtyjä paikkailuja täytyy uudelleen korjata. Auto ei ole koriltaan pahassa kunnossa, aika helpolla pääsee ruostehommissa??

Autoa on onneksi säilytetty kokoajan tallissa.

Kone ei ole jumissa, mutta moottori ei lähde käyntiin. Kone ei alkuun saanut kipinää ja kondensaattori vaihdettiin, koska kipinä hyppäsi jakajan kärkien välissä. Nyt tulee komea kipinä tulpissa. Kaasari ja imusarja vuotavat kuin seula. Kaasari on avattu ja puhdistettu, mutta rupeaa olemaan menetetyn oloinen. Sytyspuolen yhteydessä on mikälie jännitteen alennin mokkula, joka muuttaa ymmärtääkseni virran 6V, ((korjatkaa jos olen väärässä)). Siitä on vedetty jotain "hyppylankoja" ja muutenkin on epämääräisessä kunnossa. Onko tietoa/kuvaa miten näiden lankojen tulisi oikeasti olla?



Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 21.03.2015 13:13 

Viestit: 48
Dsharrastelija

Tuo lähettämäsi kuva näyttää samalta kaasuttimelta. Menen huomenna verstaalle ja tarkistan vielä. Olen huomenna sinuun yhteyksissä joskus iltasella.



Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 21.03.2015 15:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Ja tervetuloa D-mallien ihmeelliseen maailmaan!

DScitronen kirjoitti:
Kone ei ole jumissa, mutta moottori ei lähde käyntiin. Kone ei alkuun saanut kipinää ja kondensaattori vaihdettiin, koska kipinä hyppäsi jakajan kärkien välissä. Nyt tulee komea kipinä tulpissa. Kaasari ja imusarja vuotavat kuin seula. Kaasari on avattu ja puhdistettu, mutta rupeaa olemaan menetetyn oloinen. Sytyspuolen yhteydessä on mikälie jännitteen alennin mokkula, joka muuttaa ymmärtääkseni virran 6V, ((korjatkaa jos olen väärässä)). Siitä on vedetty jotain "hyppylankoja" ja muutenkin on epämääräisessä kunnossa. Onko tietoa/kuvaa miten näiden lankojen tulisi oikeasti olla?


Kuulostaa siltä että projektisi on varsin hyvä. Aina kun ei tarvitse paljoa hitsata ja kone pyörii niin on plussan puolella :)
Pitkään seissyt auto kaipaa varmasikin bensalinjan täydellisen läpikäynnin ja sähköjen saattamisen alkuperäisen malliseksi (kuvien mukaiseksi).
Siitä on helpompaa lähteä liikkeelle. Lataa vaikka kuva konehuoneesta tänne niin siitäkin voisi irrota hyviä ideoita.

Tehdasmanuaaleja löytyy kivasti Googlettamalla netistä. Suosittelen tätä linkkiä. Sieltä löytyy kattavasti eri manuaaleja ja kaikki muukin oleellinen. 814 osat 1 ja 2 ovat pakkolatauksia.

<edit> filet löytyykin täältä: https://sites.google.com/site/citroenpublicationslist/</edit>

Hauskaa harrastamista!
Kysy vapaasti mikäli tarvitset apuja!



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 22.03.2015 22:27 

Viestit: 48
Kuvia moottorista, mutta akku ei ole oikeassa paikassa.


Liitteet:
Moottori 2.jpg
Moottori 2.jpg [ 81.5 KiB | Katsottu 41753 kertaa ]
Moottori 1.jpg
Moottori 1.jpg [ 78.64 KiB | Katsottu 41753 kertaa ]

Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 22.03.2015 22:32 

Viestit: 48
Lisää kuvia.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Hyvinkin siisti.
Takaluukku.jpg
Takaluukku.jpg [ 42.35 KiB | Katsottu 41749 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Ainoa tiedossa oleva paikka.
Repsikan jalkotila.jpg
Repsikan jalkotila.jpg [ 53.7 KiB | Katsottu 41749 kertaa ]
Ruostekukkaa.jpg
Ruostekukkaa.jpg [ 57.08 KiB | Katsottu 41749 kertaa ]

Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 22.03.2015 22:33 

Viestit: 48
Kuvia 2


Liitteet:
Lattiaa.jpg
Lattiaa.jpg [ 40.26 KiB | Katsottu 41749 kertaa ]

Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 22.03.2015 22:41 

Viestit: 48
.


Liitteet:
Mokkula 1.jpg
Mokkula 1.jpg [ 62.16 KiB | Katsottu 41740 kertaa ]
DS takaa 1.jpg
DS takaa 1.jpg [ 82.25 KiB | Katsottu 41740 kertaa ]

Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 22.03.2015 23:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Tuo "mokkula", se on puolan etuvastus, ja sen ohittamalla loppuu kärkien kestoikä yllättävän varhain... :roll:

Se on siellä ihan tarkoituksella, siihen liitetyt ylimääräiset hässäkät on luultavasti etuvastuksen ohitusrele, joka kytkeytyy starttia käytettäessä, antaen tukevamman kipunan starttaillessa. Niitä on joskus noihin(kin) asenneltu, parantamaan käynnistyvyyttä, alunperin sellaista ei noissa (tietääkseni) ole ollut...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 23.03.2015 01:36 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Samantapaisesti kirjoittelin yveellä. Eikös tuosta puolan kyljessä olevasta vastuksesta toimi myös kierroslukumittari? Näin mun mielestä.



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 29.03.2015 20:05 

Viestit: 269
Paikkakunta: Punkalaidun
Dsharrastelija kirjoitti:
Samantapaisesti kirjoittelin yveellä. Eikös tuosta puolan kyljessä olevasta vastuksesta toimi myös kierroslukumittari? Näin mun mielestä.
Muistaakseni varvikellon johto kuuluu virranjakajan haarakappaleeseen, vaaleapäällysteinen johto, jossa punapäällysteinennen abikoliitin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 10.08.2015 19:26 

Viestit: 48
Elikkän juu!

Pitkän radiohiljaisuuden jälkeen...
Ykspäivä tuossa selvisi kun tyyppikilpeä tarkasteltiin, että tää onkin ihan oikee DS, eikä superi.

Yksi työvoitto myös saavutettu, tämä hurahti eilen komiasti käyntiin!

Iso kiitos Dsharrastelijalle teknisestä avusta ja vinkeistä!
Kiitos myös kaikille apua tarjonneille!



Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 10.08.2015 19:44 

Viestit: 48
.


Liitteet:
Pohjatöitä3.jpg
Pohjatöitä3.jpg [ 59.24 KiB | Katsottu 40079 kertaa ]

Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 11.08.2015 13:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Komee rojekti ja tosiaan väri on sikahieno. Se mikä ID- ja DS:ssä aina pysäyttää on se etutukivarsien näkeminen livenä, mielenvikaisen kokoiset :D



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 11.08.2015 15:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3150
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Komee rojekti ja tosiaan väri on sikahieno. Se mikä ID- ja DS:ssä aina pysäyttää on se etutukivarsien näkeminen livenä, mielenvikaisen kokoiset :D

Kuva
Jaa, eikös nuo kuitenkin ole aika siroja osia..? :roll:

Väri on kyllä parhaimmasta päästä mitä on nähtyä tullut...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 11.08.2015 17:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Miksikähän se muistikuvassani on paljon paksumpi kuin tuo kananluu... Onko se vanhassa ID:ssä kentis sitten se Bull Mentulan käsivarsi?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Citroen DS 21 Super, 1974
ViestiLähetetty: 11.08.2015 18:07 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Cikatti kirjoitti:
Miksikähän se muistikuvassani on paljon paksumpi kuin tuo kananluu... Onko se vanhassa ID:ssä kentis sitten se Bull Mentulan käsivarsi?


Tuttavaiseni Cikatti tarkoittanee takatukivartta? Se meinaan on melko miehekkään oloinen. :shock:



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Sisätöitä
ViestiLähetetty: 13.08.2015 22:37 

Viestit: 48
Sisätöitä

Nonni! Ny on saatu jotain aikasekskin!
Oli kyllä hyvä motivaatiopiikki tuo kun auto lähti käymään!


Liitteet:
Sisätöitä 4.jpg
Sisätöitä 4.jpg [ 50.12 KiB | Katsottu 39600 kertaa ]
Sisätöitä 3.jpg
Sisätöitä 3.jpg [ 48.58 KiB | Katsottu 39600 kertaa ]
Sisätöitä 2.jpg
Sisätöitä 2.jpg [ 51.64 KiB | Katsottu 39600 kertaa ]


Viimeksi muokannut DScitronen päivämäärä 13.08.2015 22:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sisätöitä
ViestiLähetetty: 13.08.2015 22:41 

Viestit: 48
Vielä jatkoa edellisille.


Liitteet:
Sisätöitä 1..jpg
Sisätöitä 1..jpg [ 69.26 KiB | Katsottu 39593 kertaa ]

Projektina: DS 21 vm 74.
Ajelussa: Kadett A vm 65.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 69 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: