|
Kirjoittaja |
Viesti |
rundvik
|
Viestin otsikko: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 21.10.2015 14:39 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Tässä järjestyksessä PRV,nissan(maxima),Chrysler(300m),ford ja mitshubishi.
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 21.10.2015 15:29 |
Viestit: 384
|
Taitaa löytyä johtotähden nokalta. Riippuu millä ominaisuudella mitataan.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 21.10.2015 18:05 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Series Maserati-Citroen 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 21.10.2015 21:39 |
Viestit: 574 Paikkakunta: Loimaa
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 22.10.2015 01:05 |
Viestit: 5125
|
Alfan vanhempi, elli Busso V6, tosin siitä on montaa erilaista versiota, mutta kierroskoneluonteisia, parhaan vääntömomentin kierrokset jossain 5000 rpm tuntumissa (tai no on siitä pieni Turboversiokin matalammilla huippuvääntökierroksilla, mutta se oli Italialaisten sen aikaisia moottorintilavuusrajoja varten, hyppäsköhän verot tai vakuutukset siinä kohdin)
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 22.10.2015 08:42 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Olin kanssa äänestämässä Bussoa, omastakin tallista sellainen 3.0 12V versio löytyy. Itse olen kyllä huomannut että nämä vanhemmat versiota ovat paremminkin alavääntöpainotteisia. Joku 2.5 24V voi tietty olla asia erikseen.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 22.10.2015 10:45 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Tuosta Reliant Scimitarista tuli mieleen V6 Essex-moottorit niitä oli (mm.capreissa?).Seitkytluvulla se oli kovin moottori kirvesmiehen mustangissa.Hieman vanhempi Scimitar oli minulla hyvin lyhyen aikaa.Kyllä keveys on autossa aina plussaa.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 22.10.2015 12:30 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Camryn V6
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 22.10.2015 16:53 |
Viestit: 1878
|
Lankomiehellä oli hyvän tovin Alfa 156 tuolla 2.5 24V koneella ja oli se kyllä ihan uskomattoman upea, joka kerta hymyilytti. Paras V6 (niistä muutamista) mitä olen päässyt ajelemaan.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 22.10.2015 22:50 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 23.10.2015 08:19 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Tönärikoneita ei edes kelpuuteta kisaan 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 23.10.2015 10:18 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Pitäis joo keksiä ensin mitä kriteereitä käyttää, sen hyvyyden saati parhauden mittaamiseen... Parista koneesta on jotain omaa kokemusta, ensin niistä jotakin... C-114 on omalla tavallaan paras, mitä tiedän. Yksinkertainen, kevyt, lyhyt, selkeä ja varsinkin aikalaisekseen tehokas. Mystiikka kummasti katosi, kun näiden kanssa on hetken sormiaan sotkenut. Yllättävästi, vuonna -70 julkaistusta moottorista löytyy nykypäivänä viritysosana ostettavia juttuja jo vakiona, kuten mm. jokaisessa neljässä nokka-akselissa säädettävät hammaspyörät, voi siis ajoittaa nokat mihin haluaa, ja tarkasti. On tässä toki huonojakin puolia, lähes varmasti jää jostain vuotamaan, jos ei jäähdytysnestettä niin ainakin öljyä. Tietyissä paikoissa rakenneratkaisut oikein suosivat vuotoja, muutaman paikan voisi suunnitella uusiksi, mutta pääosin ihan kelpo tuote... ZPJ, yllättänyt hyvällä käytöksellään. Tasaisesti läpi kierrosalueen tuleva voima, ei mitään "tehopiikkiä" missään kohtaa, vääntää väkevästi. Kuluttaen silti yllätävän maltillisesti, ollakseen kolmelitrainen 80-luvun suunnittelun tuote. Huolloista, ja varsinkaan remontoinnista, ei vielä vähän yli vuoden yhteiselon jälkeen osaa oikein mitään sanoa, mutta ehkä joskus. Ei vaan vielä näytä mitään lopunajan merkkejä, 360 tuhannen kilometrin ajon jälkeen. Ehkä myös voimansiirto sekä kori mihin tuo on asennettu, on sovitettu keskenään varsin hyvin, kun toiminnan kannalta ei osaa moitteita löytää. Vai katsooko tuota vielä liian vääränväristen lasien läpi, paha sanoa... Ai niin, pitikö tässä kertoa vain mielipide siitä minkä kuvittelisi olevan paras? Sitten menee vaikeammaksi, kun kuvitella pitää. Mielikuva kertoo että pitäisi vielä tutustua AM47* sarjaan, ja siitä mieluiten versioon AM473. Joko alkuperäisessä asennuspaikassaan, tai sitten sovittaa moista ZPJ:n tilalle. Noissa on joku mikä vetää puoleensa, paha sanoa mikä... Jostain syystä noita uuden mantereen keksintöjä on tullut pidettyä tehottomina, painavina sekä vanhanaikaisina, nousevan auringon maasta taas ei tuotteita tähän talouteen tule, joten jäljelle jää kovin vähän vaihtoehtoja. Mielipide on että Italiassa ovat osanneet valmistaa luonteen sisältäviä moottoreita, ja Ranskassa taasen mukavia ja luotettavampia. Näistä jotain kokemusta on, muista niin paljon vähemmän ettei osaa selkeää mielipidettä muodostaa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
savijo
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 24.10.2015 07:40 |
Viestit: 54
|
jasu kirjoitti: Pitäis joo keksiä ensin mitä kriteereitä käyttää, sen hyvyyden saati parhauden mittaamiseen... Se miltä se tuntuu käteen ja mieleen..... Ääni ehdottomasti Alfan Bussolle. Minulla on niitä ollut pitkittäin asennetusta 2.5l poikittain asennettuun 3.2:seen.
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 24.10.2015 11:00 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Huikko kirjoitti: http://www.gnttype.org/general/v6hist.html
Tässä on oikea vastaus. Hyvä kun muisti.GM3800 kone oli hyvä ainakin intriguen ja bonnevillen(ahdettuna) nokalla.Eikä sovi unohtaa muitakaan GM/Isuzu V6 variantteja cyklone ja typhoneen.Siinä on musso`liinillä´ tekemistä jos meinaa niiden perässä pysyä.
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 25.10.2015 15:06 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Alfan Busso, mutta laitettakoon sivuhuomautuksena että Honda NSX liikkui myös kuusisylinterisellä veekoneella.
Tämä nyt vähän mutua, kun kumpaakaan en ole itse ajanut mutta molempia kyllä sivusta kuunnellut. Näinhän se kuitenkin tämäntyyppisissä topiceissa aina menee. Kukaan ei varmasti ole ajanut kaikkia maailman v6-moottorisia.
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 27.10.2015 23:10 |
Viestit: 239
|
Mazdan 3 litrainen v6..taisi olla JE moottorikoodi..m.m. 90 luvun 626 ja 929 malleissa,Perustelut:Toimintavarma,ei öljyvuotoja,suht. taloudellinen..
|
|
|
|
 |
savijo
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 07.11.2015 23:22 |
Viestit: 54
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 08.11.2015 08:50 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
savijo kirjoitti: https://www.carthrottle.com/post/the-9-greatest-6cylinder-engines-of-the-last-decade-according-to-you/ Tätä ovat pohtineet myös muut.  Tuo nissanin skylinekone ei ollutkaan suorakuutonen kuten olin aina luullut. https://www.youtube.com/watch?v=_Lc3GJ2O5ic
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 08.11.2015 12:32 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
savijo kirjoitti: https://www.carthrottle.com/post/the-9-greatest-6cylinder-engines-of-the-last-decade-according-to-you/ Tätä ovat pohtineet myös muut.   Tuosta listasta, Jaggen kutonen. Tainnu olla suunnittelijoilla keskenään kisa kuka saa laitettua pisimmän apulaitehihnan suurimmalla hihnapyörämäärällä laitettua mukaan... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 08.11.2015 13:19 |
Viestit: 5125
|
rundvik kirjoitti: .. Tuo nissanin skylinekone ei ollutkaan suorakuutonen kuten olin aina luullut. ... Toinen videon autoista oli rivikoneella, uudempi V6 Mutta mitäköhän kaikkea nuo Jaguarin hihnat oikein vispaa?
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 08.11.2015 13:25 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
olli__o kirjoitti: Mutta mitäköhän kaikkea nuo Jaguarin hihnat oikein vispaa? Laturi, ilmastointi, ohjaustehostin, vesipumppu. Nämä tuolla enempi piilossaolevalla hihnalla, näkyvämpi pyörittää remmiahdinta. Luulisin, kuvasta pääteltynä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
savijo
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 08.11.2015 18:57 |
Viestit: 54
|
olli__o kirjoitti: rundvik kirjoitti: .. Tuo nissanin skylinekone ei ollutkaan suorakuutonen kuten olin aina luullut. ... Toinen videon autoista oli rivikoneella, uudempi V6 Ja vain toinen on Skyline.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 08.11.2015 21:01 |
|
Oman ääneni annan tälle:
3.0D/TDV6/SDV6/HDi Engine configuration & engine displacement: 60-degree V6 engine, twin-turbo diesel, 2,993 cc (183 cu in), bore x stroke 84.0 mm × 90.0 mm (3.31 in × 3.54 in), compression ratio 16.4:1
Cylinder block & crankcase: Compacted graphite iron cross bolted block
Cylinder heads & valvetrain: High strength aluminium, DOHC with 4 valves per cylinder
Aspiration: Twin-turbochargers with air-to-air intercooler, electronically actuated variable geometry with transient over-boost capability, port deactivation system
Fuel system & engine management: Siemens Common rail (CR) direct diesel injection, maximum injection pressure of 2,000 bars (29,000 psi), piezo injectors
DIN-rated motive power & torque outputs 177 kW (237 hp), 450 N·m (330 lbf·ft) – Citroën C5, Citroën C6, Peugeot 407, Peugeot 407 Coupé 177 kW (237 hp), 500 N·m (370 lbf·ft) – Jaguar XF, Land Rover Discovery 4, Range Rover Sport 187 kW (251 hp), 600 N·m (440 lbf·ft) – Land Rover Discovery 4, Range Rover Sport 202 kW (271 hp), 600 N·m (440 lbf·ft) – Jaguar XF, Jaguar XJ, Range Rover
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 09.11.2015 23:26 |
Viestit: 384
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Millä merkillä on /ollut paras V6. Lähetetty: 09.11.2015 23:31 |
|
|
|
|
 |
|
|