Terve,
Oloni on kovin tyhmä ja kovin onneton. Syynä tähän on ranskalainen auto nimeltään xsara.
Auto meni ja keitti moottoritienopeudessa ja jäähdytinnestettä valui desin verran öljyn sekaan.
Irroitin kannen ja päädyin siihen että mitään ei ole haljennut ja että kannentiivisteenvaihto riittää.
Omasta mielestäni lukitsin nokka-akselit paikoilleen ja konetta en pyörittänyt ennen kuin uusi hihna oli paikoillaan.
No eihän se rötkö käyntiin lähtenyt, kipinä tuli, polttoainetta tuli eli tulpat kastui. Otin jakopään uudelleen auki ja tällä kertaa yritin olla hirveän nokkela.
Ei ehkä olisi kannattanut.....
Laitoin nokka-akselit lukitustapeilla oikeisiin asentoihin. kampiakselia pyöritin omasta mielestäni oikeaan asentoon siten että kampiakselin mutterin luona oleva hahlo osoitti alaspäin. Tällein järkeilin että se olisi ykk:ssa. Pistin paketin kasaan ja kappas, iski paineet imupuolelle

Eli käytännössä kun starttasi niin jostain syystä tuli helvetinmoinen pöllähdys/pamaus imusarjasta jostain kohtaa. Tämän jälkeen ilmansuodattimen kotelosta ja putkista alkoi tulemaan sellaista pientä savua, en tiedä mitä se savu oli mutta veikkaisin että se on sytyttänyt imupuolelle polttoainetta.
Sitten lueskelin että helvetti tolle kampiakselille löytyy kanssa reikä missä voi lukita kampiakselin yläkuolokohtaan. Luin myös että öljynsuodattimen kohalla pitäisi olla joku reikä millä voi vauhtipyörän lukita siihen ykk kohtaan.
En tiedä onko jako hypännyt pari pykälää kun kone keitti, ainakin se on käynyt niin perkeleen kuumana että muoviputki mikä menee koneen takana, suli
Enhän mä oikeasti usko että tuosta enään autoa tulee mutta uskomattoman kiva korjaamisen opetteluun tuo on.
Ei teillä kellään olisi vinkkejä miten tuota autoa pitäisi lähteä korjaamaan? Myös tuo kampiakselin lukitusreiän tarkka sijainti helpottaa
