|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.04.2015 21:29 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Ei ole. Kohtuullisiakin löytyy, raadot paaliin (hyvät osat talteen).
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.04.2015 21:37 |
Viestit: 3655
|
Kaapelimies, kirjoitinkin Beksi, en romuläjä! 
|
|
|
|
 |
Keuhko
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 03.04.2015 22:51 |
Viestit: 16
|
Juurikin ostin pikkasen päältä 60tkm ajetun TÄYSIN ruosteettoman (tarkistettu) yksilön, 1,6 litranen bensa, seisonut viimeset 15v kuivassa talllissa puulattialla, ei käynnistetty 13 vuoteen ja kaikki dokumentit uudesta asti kunnossa, eli kysyn yleistä mielipidettä että mitä tälle säilömäihmeelle pitäs tehrä, säilöäkkö tallessa tästäkin eteenpäin vai pistää kuntoon ja ajaa hamaan loppuun asti?
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.04.2015 09:50 |
Viestit: 624
|
Onneksi olkoon hienosta hankinnasta! Jos olisi minun laittaisin kuntoon ja ajelisin ympärivuoden, kun autot on tehty ihmiselle liikkumavälineeksi ja joskus tuhoutuu auto säilytyksessäkin tai jää perillisille jotka siivousvimmassaan laittavat romuttamoon.
|
|
|
|
 |
Keuhko
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 04.04.2015 16:17 |
Viestit: 16
|
Jaa nii ja tarkennan vielä että kyseessä on BX VAN 
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 08.09.2015 22:16 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
Hienoja beksejä Nettiautossa  Seitsemän kpl myynnissä ja keskihinta 2257€ http://www.nettiauto.com/citroen/bx?id_vehicle_type=1
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 09.09.2015 07:23 |
Viestit: 2817
|
Muutama noista tulee olemaan myynnissä ja pitkään.....
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 09.09.2015 07:38 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ralle kirjoitti: Muutama noista tulee olemaan myynnissä ja pitkään..... Jep, ja kun beksejään myyvät katselevat hintatasolle mallia niin voi olla, ettei ne tulevatkaan ihan äkkiä kaupaksi mene 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 09.09.2015 07:56 |
Viestit: 3655
|
Ralle kirjoitti: Muutama noista tulee olemaan myynnissä ja pitkään..... Voi olla ja niin on moni muukin käytetty auto nykyään, mutta miksi Beksejä pitäis ilmaiseksikaan antaa. Onkin jo aika nostaa Beksien arvostusta. Tuossa on mukana myös Citikan (ja patonginkin) jatkokertomuksen Beksi.
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 09.09.2015 08:13 |
Viestit: 1517 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Voisin kyllä ostaa vanhakoppaisen Beksin jos sellaisia ylipäätänsä olisi missään tarjolla. Taitaa olla jo 2-3 vuotta kun viimeksi oli moinen Nettiautossa. En oleta että asiallisen kuntoinen tuollainen pitää saada parilla sadalla.
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 09.09.2015 09:43 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Hessu kirjoitti: Taitaa olla jo 2-3 vuotta kun viimeksi oli moinen Nettiautossa. Juu, ja toi yksilö on vielä kaverin käytössä 
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 23.10.2015 00:47 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
Oli taas pakko hakea automaatti-beksi kun oli sopivasti tarjolla. Grafiitinharmaa16 TZI, torniolaisen papan uutena ostama, joka hänen maallisen vaelluksen jälkeen siirtyi aikamiespojalle, jonka kuoleman jälkeen tuli myyntiin. Auton historia kuulosti lupaavalta, kaupat tehtiin, lähtöitkut rakkaan suvun kulkupelin jälkeen itkettiin kera mummon ja lapsenlapsen.  Ajoin beksin kotiin 500km, matka meni ilman probleemia. Seuraavana päivänä katsastukseen, leima tuli vaikka helmassa oli pienen paikan tarve kun tunkki oli lipsahtanut nostossa ja tehnyt vekin helmaan. Rupesin siistimään autoa, oli meinaan pappa kolhinut beksin lokasuojaa kapean autotallinsa ovenpieleen ja itse ruvennut spraypullolla orkosta peittämään. Pullo oli jäänyt sekoittamatta, kaikenlaiset värisävyt olivat näkyvillä. Ja miten riittoisaa srpaymaaili olikaan ollut; sitä oli suihkittu ihan joka oveen ja luukkuun, listoihin ja mustiin ikkunankarmeihin ennen kuin pullo oli tyhjä. Ohenteella ja rätillä hankaamalla sain kuitenkin spraymaalit kokolailla hinkattua pois, eikä maalausten alta löytynyt juuri nuppineulanpäätä suurempaa kiveniskua tai raapaisua. Sitten vahasin maalipinnan ja auton väri muuttui metallin tummansiniharmaaksi. Se olikin kiva yllätys, sillä juuri sellainen lokasuoja olikin varastossa, joten vaihdoin sen. Nyt beksi olikin jo mukavamman näköinen. Tekniikkapuolella vaihdoin moottoriöljyt suodattimineen, myös automaattivihteiston öljyt ja sytytystulpat. Hydrauliöljyjen vaihtoa vielä siirsin tuleville päiville. Vaan seuraavalla kauppareissulla pamahti jokin hydrauliikkaputki taakse menevästä neljän putken ryhmästä, totesin sen punaisesta stopvalosta ja peilistä näkyvästä tupruavasta sinivoittoisesta savusta. Tienposkessa vielä varmistin asian kurkkamalla auton alle; kuumalle pakoputkelle suihkusi lhm:mää. Riskin otin ja kotiin ajoin ja pääsinkin. Onneksi oli lapsenlapset Lounais-Suomesta lomalla ja tulossa tienaamaan mopoon bensarahaa, joten rohkeasti vain poikien kanssa beksin kimppuun. Taka-akselia raottamalla vanhat putket pätkinä pois, samalla löytyi vielä hitsattavaa takarunkopalkista joten se piti ensin hoitaa kuntoon. Sitten hyväkuntoiset B-osaputket pujotellen ja suojaten paikoilleen. Ja uudet löhmit hydraulipönttöön. Kätevästi kävi reippaiden nuorten miehenalkujen kanssa homma, ehkä taas jotain oppia pojatkin saivat remontista. Tulipahan taas pelastettua yksi beksi Kuusakosken romurohmun kynsistä  Uusin beksi kuvassa oikealla.
Liitteet: |

Beksit -15_10-22-2015.jpg [ 66.61 KiB | Katsottu 20247 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 23.10.2015 22:25 |
Viestit: 2189 Paikkakunta: Laukaa
|
Olen jo vuosia sitten tajunnut BX:n olevan harrastamisen arvoinen auto. Nyt siihen on myös havahduttu maailmalla. Saksassa BX on noteerattu 5. eniten arvoaan nostaneiden autojen joukkoon!  Eniten (Saksassa) arvoaan nostaneet edulliset autot: 1. Wartburg 353W, +254 prosenttia 2. Alfa Romeo 33, +222 prosenttia 3. Peugeot 205, +148 prosenttia 4. Pontiac Fiero, +133 prosenttia 5. Citroën BX, +113 prosenttia 6. Isuzu Trooper, +98 prosenttia 7. Fiat Panda, +90 prosenttia 8. Renault R4, +87 prosenttia 9. Fiat Uno, +82 prosenttia 10. Audi 200, +80 prosenttia http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1445567464528.html
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.11.2015 15:04 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kaikkea sitä kotoa löytyykin...  "Ajamaton NOS -osa" vai nollattu vanha..? Olisi oiva yksilö täysentisöinnin kohteena olevalle yksilölle. Ja nykyään ehkä jo uskaltaa kertoa että noihin oikeasti pystyi laittamaan haluamansa lukeman, ilman että siitä mitään jälkiä jäi. Jota monikaan jobbari ei osannut, vaan monesti mittarista näki jo numerokiekkojen perusteella että lukemaa oli käpälöity... Tämän yksilön selitys, piti vain kaivaa käytännön sovellus ns. matopyörän käytöstä, kun pienempi vintiö sellaisen perään kyseli katseltuaan kuvassa näkyvästä kirjasta hammaspyöristä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.11.2015 19:58 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
jasu kirjoitti: "Ajamaton NOS -osa" vai nollattu vanha..? Mulla on vastaava, alkuperäislaatikossa. Ilmeisesti tuo eka kilometri on ajettu tehtaalla testiä että se pelittää. Ihmettelin että miten tommonen oli eksynyt myyntitiskille, Englannissa  .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 24.11.2015 20:45 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kaapelimies kirjoitti: jasu kirjoitti: "Ajamaton NOS -osa" vai nollattu vanha..? Mulla on vastaava, alkuperäislaatikossa. Ilmeisesti tuo eka kilometri on ajettu tehtaalla testiä että se pelittää. Ihmettelin että miten tommonen oli eksynyt myyntitiskille, Englannissa  . Tuossa oli reipas 360 tonnia vielä varttia aikasemmin... Ja joo, ne mitä tuli oikeesti ruuvattua, oli puuttuvien lukemien lisäystä. Tai vaihdettaessa toimiva mittari vikaantuneen tilalle, lukema samaksi kuin poistetussa. Jotenkin ei vieläkään antais myöten mennä vähentämään myyntikohteesta lukemia, nykysellään vallankin kun siitä narahtaminen olis enemmän kuin todennäköistä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
bexmess
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.11.2015 17:19 |
Viestit: 108 Paikkakunta: Kalajoki
|
rmattila kirjoitti: Hakekaas toi mun 1.6 bensavani pihasta pois ettei jää perikunnan riesaksi. Ajettu n. 130000. Seissyt neljä vuotta. Uusi tuulilasi. Ei maksa mitään. RMattilalle voimia ja jaksamista! Paljolti sinun havainnollisten ohjeiden takiahan se oma punainen vanikin on vielä katsastusmiesten kiusana 
Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
|
|
|
|
 |
INikki
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.11.2015 18:26 |
Viestit: 368
|
BX Van mainittu lauantain hesarissa. Tuossa jutussa sanotaan että Mitsubishiin ne joutui tilaamaan autot japanista pakettiauton VIN numerolla että sai suomessa rekisteröityä pakettiautoksi. Onko BX vanissa myös jotenkin erilainen numero kuin henkilöautossa? Ja miten noissa itsetehdyissä suksiboksipakuissa?
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 29.11.2015 22:04 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
BX VAN:in lähtökohtana lienee ollut Entreprise-malli, eli ilman takapenkkiä oleva paku, jossa kuitenkin on sivuikkunat. En tiedä onko valmistenumerossa oleellista eroa, mutta siis Citikalla on moinen pakumalli ollut mallistossa olemassa, jopa berline mallin Beksiinkin.
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 01.12.2015 18:00 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Kannatan. 
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 28.12.2015 23:49 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Nyt olis BX Sportissa hinta kohdallaan (850e), jos ei pikku ruosteita pelkää: http://www.nettiauto.com/citroen/bx/7710062Niin, hinta on kohdallaan jos koneessa on orkkis nokka-akseli, kulumattomana, kaasarit jne.. Levikkeitä löytyy multakin tallin ylisiltä.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 30.12.2015 16:27 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
Kaapelimies kirjoitti: Levikkeitä löytyy multakin tallin ylisiltä. Jos ihan sportin omat levikket on niin, taisin kyselläkkin täältä kun beksejä oli, että sellaisista pitäisi saada lasikuitukopiot itellekkin, toki ei sitä tiedä josko vielä tulis beksi Onhan mulla tuos se gti lehdessäkin esitelty 16V pihassa purkuautona, en kyllä ala hitsaamaan kasaan 
|
|
|
|
 |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 20.01.2016 15:41 |
Viestit: 222 Paikkakunta: Janakkala
|
Tämä on minun eka BX. BX 19 Gti 16 v katsastus hyväksytty tänään, keväällä otan liikennekäyttöön. BX oli levännyt 10 vuotta osittain koivun alla, mutta kori on paikka hitsaamaton alkuperäinen. Pakkasta oli katsastusmatkalla noin -20 ja lämmityslaitteen puhaltimen sai sammuttaa, lämmintä riitti.
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 20.01.2016 19:34 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
suwitcx2 kirjoitti: Tämä on minun eka BX. BX 19 Gti 16 v katsastus hyväksytty tänään, keväällä otan liikennekäyttöön. Onnea tästä! ..Olisithan voinut sen ottaa huomiseksi liikennekäyttöön, olis voitu potkia renkaita ja juoda katsastuskahvit sun piikkiin! 
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
|