|
Kirjoittaja |
Viesti |
toiras
|
Viestin otsikko: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 07.12.2015 23:30 |
Viestit: 150
|
Kysytäänpä täältäkin jos asiantuntijat vastais.Kysymyksessä c5 03 2.0L pensa.Alkoi käymään 2 pytyllä suoraan ajosta on vaihdettu uusi puola, tulpat,kampiakselin ja nokkaakselin asentotunnistimet eikä korjaantunut. Reunimmaiset pytyt heittää pelaamasta vaihdettu reunimmaiset suuttimet keskelle vika ei ole siirtynyt suuttimien mukana vaihdettu johdot ristiin vika on siirtynyt johtojen mukana,uudelleen käynistäessä pelaa kaikilla ja kestää tyhjäkäyntiä nutta ajoon lähtiessä lakkaa reunimmaiset pelaamasta.Miksi kuitenkin pelaa uudelleen käynistäessä,onko siellä joku rele vai onko ecu vika.?
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 10:22 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Yksi lähtökohta, josta on hyvä aloittaa. Tarkistapa ao. pistokkeen liittimet boxilta. Ainakin pösö 406:ssa ollut vikaa niissä, juuri ruiskujen liittimissä. Putsaus auttoi. Tämä auttaisi ainakin vikakohdan poissulkemiseen.
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 10:51 |
Viestit: 150
|
Liittimet on putsattu sähkösprayn ja paineilman avulla silikoni matoja tuli mutta eipä auttanut.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 11:09 |
Viestit: 2162
|
Missä kaukana potilas on, kun olisi täällä Kokemäellä juuri samanlaisesta autosta irroitettu Marellin ECU, millä voisi kokeilla toimiiko sillä? Vai oliko tämä taas niitä huonoja ideoita, että vaatii kaikki kilkkeet täältä, ennen kuin edes mahdollista toimia? 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 11:21 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
betaromeo kirjoitti: Missä kaukana potilas on, kun olisi täällä Kokemäellä juuri samanlaisesta autosta irroitettu Marellin ECU, millä voisi kokeilla toimiiko sillä? Vai oliko tämä taas niitä huonoja ideoita, että vaatii kaikki kilkkeet täältä, ennen kuin edes mahdollista toimia?  Eikös ecu vaadi myös virtalukon varkaudenestopannan parikseen, jotta ko. kombinaatio toimii? C5 kaltaisesta väylävehkeestä puhumattakaan?
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 11:46 |
Viestit: 7823 Paikkakunta: Eurajoki
|
Akaile kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Missä kaukana potilas on, kun olisi täällä Kokemäellä juuri samanlaisesta autosta irroitettu Marellin ECU, millä voisi kokeilla toimiiko sillä? Vai oliko tämä taas niitä huonoja ideoita, että vaatii kaikki kilkkeet täältä, ennen kuin edes mahdollista toimia?  Eikös ecu vaadi myös virtalukon varkaudenestopannan parikseen, jotta ko. kombinaatio toimii? C5 kaltaisesta väylävehkeestä puhumattakaan? BSI:n ja avaimen sirun vaatii, ei sitä antennia. Betaromeon tarjous kiinnostaisi kyllä muakin, jos vaan kokeilu on ensin mahdollista. MM48P on ainakin mulla kyseessä ja vähän samansuuntaista vaivaa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 11:54 |
Viestit: 2162
|
Kaikki tarvittava löytyy, mutta ovat täällä periferiassa!  Avaimiakin taitaa löytyä oikein tuplasti.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 12:04 |
Viestit: 150
|
Tämä potilas on nurmijärvellä ecu on irti mutta muista hilppeistä ei ole tietoakaan.Ne kait pystyvät kloonaamaan vaihto ecun niin ei tarvii vaihdella muita hilppeitä.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 15:39 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
eppäillä soppii ,että älypää ja tunnistimet oisivat kyllästyneet hommiinsa . kyllä olis syytä vilkaista vaikkapa puolille tulevaa sähkön syöttöä ekaksi , varsinkin sille hiljaisemmalle versiolle. eikä tekis pahaa vilkaista yhteyksiä muutenkaan.
mulla on samanalainen C5 ja samalla koneella . eikä kop kop toistaiseksi oireile mitenkään. missäpäin n-järveä se vehje on .
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 16:27 |
Viestit: 150
|
Tuusulan suuntaan Myllukukosta
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 17:01 |
Viestit: 150
|
Lisätään vielä että uudelleen käynistäessä pelaa hienosti tyhjäkäyntiä ei minkäänlaista nykimistä mutta ajossa heittää reunimmaiset poin pelistä.
|
|
|
|
 |
pitzpie
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 17:20 |
Viestit: 79
|
Itsellä oli 2.0 TCT XM:ssä sama homma. Itsekin vaihdoin puolan, ei auttanut. Lopulta Sitroselta neuvottiin vaihtamaan sytytysmoduuli. Tämän vaihtamalla rupesi pelaamaan. Maksoi muistaakseni noin 30€ Motonetissä.
XM v6 Exclusive -95
EX. XM Turbo -94
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 18:15 |
Viestit: 1591 Paikkakunta: Tampere
|
Mistä löydät kyseisen moduli C5sta? Taitaa olla löytymättä!
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
pitzpie
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 19:08 |
Viestit: 79
|
kaselin kirjoitti: Mistä löydät kyseisen moduli C5sta? Taitaa olla löytymättä! Enpä tunne C5:n tekniikkaa kovin tarkasti. Päätin kuitenkin jakaa kokemukseni, koska vika oli itselläni täysin samanlainen ja korjaantui edellämainitun osan vaihdolla. Pyydän siis mitä nöyrimmin anteeksi.
XM v6 Exclusive -95
EX. XM Turbo -94
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 19:16 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
toiras kirjoitti: Reunimmaiset pytyt heittää pelaamasta vaihdettu reunimmaiset suuttimet keskelle vika ei ole siirtynyt suuttimien mukana vaihdettu johdot ristiin vika on siirtynyt johtojen mukana,uudelleen käynistäessä pelaa kaikilla ja kestää tyhjäkäyntiä nutta ajoon lähtiessä lakkaa reunimmaiset pelaamasta.Miksi kuitenkin pelaa uudelleen käynistäessä,onko siellä joku rele vai onko ecu vika.? ECU:n suutinohjaukset, ECU:n liittimen suuttimien pinnit tai johtosarjassa katkos... En oikein syttyvikaan uskoisi kun noin vika siirtyy suuttimien piuhojen siirron mukaisesti, vaan pikemminkin johonkin kontaktivikaan ECU:n ja suuttimien välillä. Voi olla toki suuttimien ohjauksessakin ECU:n sisällä vikaa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 19:29 |
Viestit: 150
|
Tulin just sisälle sitikan kimpusta aina kun antoi kunnolla kaasua niin heitti kahdelle putylle sitten avasin sisäsulake rasian siinnä on yläpuolella kaksi mustaa releen näköistä palikkaa vierekkäin toinen oli kylmä ja toinen lämmin,aloin räpläämään niitä ja kuinka ollakaan eipä heitäkään pyttyjä pelistä.No en usko että siitä on kovin pitkäaikaista iloa mutta nyt pelas vaikka kuinka rääkkäs.Mitähän palikoita mahtoivat olla?
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 22:56 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Releitähän nuo. Siitä (tiedoksi?)kertoo jo kuoressa näkyvä piirrosmerkkikin, joka on standardin mukainen. Tässä releen käämin rinnalla on vielä diodi, sitä tarvitaan, jos relettä ohjaa puolijohde. Siksi on plus-merkki, se kertoo, mitenpäin jännitteen pitää vaikuttaa, varsinkin releen käämille. Muut piirrosmerkit ovat koskettimia. Rele on vakiokamaa, löytyy tarvikkeinakin?. Releessä, sen koskettimessa, tai releen pistokeliittimissä ollut häikkää. On ollut juttua, miten yleensä liitinten räplääminen, siis avaaminen, takaisinlaitto parantaa kontakteja. Siltä osin.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 08.12.2015 23:02 |
Viestit: 7823 Paikkakunta: Eurajoki
|
Juu, on ne toki releitä, mutta mikä on niiden tarkoitus? Eli voiko niillä edes olla vaikutusta käyntiin kuten toiras olettaa, ja jos voi, niin miten?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 09.12.2015 14:57 |
Viestit: 150
|
Ilo oli varsin lyhytaikainen nyt heittää pytyt taas pelistä.Tämä yleislukija antaa vikakoodiksi vain P1336 tarviis olla kunnon vehkeet mutta eipä tällä pääse minnekään merkkihuoltoon.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 09.12.2015 15:06 |
Viestit: 2162
|
toiras kirjoitti: Ilo oli varsin lyhytaikainen nyt heittää pytyt taas pelistä.Tämä yleislukija antaa vikakoodiksi vain P1336 tarviis olla kunnon vehkeet mutta eipä tällä pääse minnekään merkkihuoltoon. Pitäisi olla kampiakselin asentotunnistin ja kun kerran käynnistyy, niin jotkin oireilleet juuri noin?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 09.12.2015 16:49 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kunhan pääsen vilkaisemaan kooditaulukkoa joka on tuolla 100 metrin pässä C5 :n hankalokerossa OBD lukijan kanssa , niin pystyn vilkaisemaan tuon koodin merkitystä . pystyn myös nollaamaan tuon koodin.
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 09.12.2015 17:13 |
Viestit: 150
|
Aloituksesta olette varmaan huomanneet että nokkaakselin ja kampiakselin asentotunnistimet,puola ja tulpat on vaihdettu.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 09.12.2015 17:23 |
Viestit: 2162
|
toiras kirjoitti: Aloituksesta olette varmaan huomanneet että nokkaakselin ja kampiakselin asentotunnistimet,puola ja tulpat on vaihdettu. Onko ollut sen jälkeen nollattuna vikakoodi, kun tuo P1336 on kampiakselin asentotunnistin ja onko auto manuaali vai automaatti? Jos manuaalin painelaakeri oireilee, niin rikkoo todella herkästi sen tunnistimen. Ei tarvitse kovin kummoista palaa irrota painelaakerista, kun heittää vauhtipyörän kautta voimalla sen tunnistimen kylkeen ja rikkoo sen.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä. Lähetetty: 09.12.2015 18:16 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 siinä vaiheessa kun kappaleita alkaa irrota painelaakerista , on ongelma ollu jo hemmetin kauan . ainuttakaan tapausta en tiedä. eikä mikään noista ole syynä KAHDEN pytyn katoamiseen käydessä. ettikää vain sitä katkosta sähkön /maadoituksen syötöstä niille pimeille suuttimille
|
|
|
|
 |
|
|