Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/4 [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 07.12.2015 23:30 

Viestit: 150
Kysytäänpä täältäkin jos asiantuntijat vastais.Kysymyksessä c5 03 2.0L pensa.Alkoi käymään 2 pytyllä suoraan ajosta on vaihdettu uusi puola, tulpat,kampiakselin ja nokkaakselin asentotunnistimet eikä korjaantunut. Reunimmaiset pytyt heittää pelaamasta vaihdettu reunimmaiset suuttimet keskelle vika ei ole siirtynyt suuttimien mukana vaihdettu johdot ristiin vika on siirtynyt johtojen mukana,uudelleen käynistäessä pelaa kaikilla ja kestää tyhjäkäyntiä nutta ajoon lähtiessä lakkaa reunimmaiset pelaamasta.Miksi kuitenkin pelaa uudelleen käynistäessä,onko siellä joku rele vai onko ecu vika.?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 10:22 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Yksi lähtökohta, josta on hyvä aloittaa. Tarkistapa ao. pistokkeen liittimet boxilta. Ainakin pösö 406:ssa ollut vikaa niissä, juuri ruiskujen liittimissä. Putsaus auttoi. Tämä auttaisi ainakin vikakohdan poissulkemiseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 10:51 

Viestit: 150
Liittimet on putsattu sähkösprayn ja paineilman avulla silikoni matoja tuli mutta eipä auttanut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 11:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Missä kaukana potilas on, kun olisi täällä Kokemäellä juuri samanlaisesta autosta irroitettu Marellin ECU, millä voisi kokeilla toimiiko sillä?
Vai oliko tämä taas niitä huonoja ideoita, että vaatii kaikki kilkkeet täältä, ennen kuin edes mahdollista toimia? :roll:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 11:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
betaromeo kirjoitti:
Missä kaukana potilas on, kun olisi täällä Kokemäellä juuri samanlaisesta autosta irroitettu Marellin ECU, millä voisi kokeilla toimiiko sillä?
Vai oliko tämä taas niitä huonoja ideoita, että vaatii kaikki kilkkeet täältä, ennen kuin edes mahdollista toimia? :roll:


Eikös ecu vaadi myös virtalukon varkaudenestopannan parikseen, jotta ko. kombinaatio toimii? C5 kaltaisesta väylävehkeestä puhumattakaan?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 11:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7823
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Akaile kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
Missä kaukana potilas on, kun olisi täällä Kokemäellä juuri samanlaisesta autosta irroitettu Marellin ECU, millä voisi kokeilla toimiiko sillä?
Vai oliko tämä taas niitä huonoja ideoita, että vaatii kaikki kilkkeet täältä, ennen kuin edes mahdollista toimia? :roll:


Eikös ecu vaadi myös virtalukon varkaudenestopannan parikseen, jotta ko. kombinaatio toimii? C5 kaltaisesta väylävehkeestä puhumattakaan?

BSI:n ja avaimen sirun vaatii, ei sitä antennia.

Betaromeon tarjous kiinnostaisi kyllä muakin, jos vaan kokeilu on ensin mahdollista. MM48P on ainakin mulla kyseessä ja vähän samansuuntaista vaivaa...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 11:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Kaikki tarvittava löytyy, mutta ovat täällä periferiassa! :) Avaimiakin taitaa löytyä oikein tuplasti.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 12:04 

Viestit: 150
Tämä potilas on nurmijärvellä ecu on irti mutta muista hilppeistä ei ole tietoakaan.Ne kait pystyvät kloonaamaan vaihto ecun niin ei tarvii vaihdella muita hilppeitä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eppäillä soppii ,että älypää ja tunnistimet oisivat kyllästyneet hommiinsa .
kyllä olis syytä vilkaista vaikkapa puolille tulevaa sähkön syöttöä ekaksi , varsinkin sille hiljaisemmalle versiolle.
eikä tekis pahaa vilkaista yhteyksiä muutenkaan.

mulla on samanalainen C5 ja samalla koneella . eikä kop kop toistaiseksi oireile mitenkään.
missäpäin n-järveä se vehje on .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 16:27 

Viestit: 150
Tuusulan suuntaan Myllukukosta


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 17:01 

Viestit: 150
Lisätään vielä että uudelleen käynistäessä pelaa hienosti tyhjäkäyntiä ei minkäänlaista nykimistä mutta ajossa heittää reunimmaiset poin pelistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 17:20 

Viestit: 79
Itsellä oli 2.0 TCT XM:ssä sama homma. Itsekin vaihdoin puolan, ei auttanut. Lopulta Sitroselta neuvottiin vaihtamaan sytytysmoduuli. Tämän vaihtamalla rupesi pelaamaan. Maksoi muistaakseni noin 30€ Motonetissä.



XM v6 Exclusive -95

EX. XM Turbo -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 18:15 

Viestit: 1591
Paikkakunta: Tampere
Mistä löydät kyseisen moduli C5sta? Taitaa olla löytymättä!



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 19:08 

Viestit: 79
kaselin kirjoitti:
Mistä löydät kyseisen moduli C5sta? Taitaa olla löytymättä!


Enpä tunne C5:n tekniikkaa kovin tarkasti. Päätin kuitenkin jakaa kokemukseni, koska vika oli itselläni täysin samanlainen ja korjaantui edellämainitun osan vaihdolla. Pyydän siis mitä nöyrimmin anteeksi.



XM v6 Exclusive -95

EX. XM Turbo -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 19:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
toiras kirjoitti:
Reunimmaiset pytyt heittää pelaamasta vaihdettu reunimmaiset suuttimet keskelle vika ei ole siirtynyt suuttimien mukana vaihdettu johdot ristiin vika on siirtynyt johtojen mukana,uudelleen käynistäessä pelaa kaikilla ja kestää tyhjäkäyntiä nutta ajoon lähtiessä lakkaa reunimmaiset pelaamasta.Miksi kuitenkin pelaa uudelleen käynistäessä,onko siellä joku rele vai onko ecu vika.?

ECU:n suutinohjaukset, ECU:n liittimen suuttimien pinnit tai johtosarjassa katkos...

En oikein syttyvikaan uskoisi kun noin vika siirtyy suuttimien piuhojen siirron mukaisesti, vaan pikemminkin johonkin kontaktivikaan ECU:n ja suuttimien välillä. Voi olla toki suuttimien ohjauksessakin ECU:n sisällä vikaa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 19:29 

Viestit: 150
Tulin just sisälle sitikan kimpusta aina kun antoi kunnolla kaasua niin heitti kahdelle putylle sitten avasin sisäsulake rasian siinnä on yläpuolella kaksi mustaa releen näköistä palikkaa vierekkäin toinen oli kylmä ja toinen lämmin,aloin räpläämään niitä ja kuinka ollakaan eipä heitäkään pyttyjä pelistä.No en usko että siitä on kovin pitkäaikaista iloa mutta nyt pelas vaikka kuinka rääkkäs.Mitähän palikoita mahtoivat olla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 21:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7823
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
En osaa sanoa, mutta piti käydä itsekin ihmettelemässä :)

Edit: Samanlaisia siis ovat, OBD-liittimen oikealla puolella. Vasemman kun ottaa pois niin ei edes starttaa, oikea pois niin käynnistyy normaalisti, eikä ainakaan heti tule vikakoodia.


Liitteet:
WP_20151208_20_07_12_Procompressed.jpg
WP_20151208_20_07_12_Procompressed.jpg [ 95.6 KiB | Katsottu 14892 kertaa ]

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 22:56 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Releitähän nuo. Siitä (tiedoksi?)kertoo jo kuoressa näkyvä piirrosmerkkikin, joka on standardin mukainen. Tässä releen käämin rinnalla on vielä diodi, sitä tarvitaan, jos relettä ohjaa puolijohde. Siksi on plus-merkki, se kertoo, mitenpäin jännitteen pitää vaikuttaa, varsinkin releen käämille. Muut piirrosmerkit ovat koskettimia. Rele on vakiokamaa, löytyy tarvikkeinakin?. Releessä, sen koskettimessa, tai releen pistokeliittimissä ollut häikkää. On ollut juttua, miten yleensä liitinten räplääminen, siis avaaminen, takaisinlaitto parantaa kontakteja. Siltä osin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 08.12.2015 23:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7823
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Juu, on ne toki releitä, mutta mikä on niiden tarkoitus? Eli voiko niillä edes olla vaikutusta käyntiin kuten toiras olettaa, ja jos voi, niin miten?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 09.12.2015 14:57 

Viestit: 150
Ilo oli varsin lyhytaikainen nyt heittää pytyt taas pelistä.Tämä yleislukija antaa vikakoodiksi vain P1336 tarviis olla kunnon vehkeet mutta eipä tällä pääse minnekään merkkihuoltoon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 09.12.2015 15:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
toiras kirjoitti:
Ilo oli varsin lyhytaikainen nyt heittää pytyt taas pelistä.Tämä yleislukija antaa vikakoodiksi vain P1336 tarviis olla kunnon vehkeet mutta eipä tällä pääse minnekään merkkihuoltoon.


Pitäisi olla kampiakselin asentotunnistin ja kun kerran käynnistyy, niin jotkin oireilleet juuri noin?



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 09.12.2015 16:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kunhan pääsen vilkaisemaan kooditaulukkoa joka on tuolla 100 metrin pässä C5 :n hankalokerossa OBD lukijan kanssa , niin pystyn vilkaisemaan tuon koodin merkitystä . pystyn myös nollaamaan tuon koodin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 09.12.2015 17:13 

Viestit: 150
Aloituksesta olette varmaan huomanneet että nokkaakselin ja kampiakselin asentotunnistimet,puola ja tulpat on vaihdettu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 09.12.2015 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
toiras kirjoitti:
Aloituksesta olette varmaan huomanneet että nokkaakselin ja kampiakselin asentotunnistimet,puola ja tulpat on vaihdettu.


Onko ollut sen jälkeen nollattuna vikakoodi, kun tuo P1336 on kampiakselin asentotunnistin ja onko auto manuaali vai automaatti? Jos manuaalin painelaakeri oireilee, niin rikkoo todella herkästi sen tunnistimen. Ei tarvitse kovin kummoista palaa irrota painelaakerista, kun heittää vauhtipyörän kautta voimalla sen tunnistimen kylkeen ja rikkoo sen.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sitikka käy kahdella pytyllä.
ViestiLähetetty: 09.12.2015 18:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:) siinä vaiheessa kun kappaleita alkaa irrota painelaakerista , on ongelma ollu jo hemmetin kauan . ainuttakaan tapausta en tiedä. eikä mikään noista ole syynä KAHDEN pytyn katoamiseen käydessä.
ettikää vain sitä katkosta sähkön /maadoituksen syötöstä niille pimeille suuttimille


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/4 [ 83 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: