Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hdi 136 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 10.12.2015 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Lexia reissussa, pikku probleemaa pukkaa :

Kylmäkäynnistyksen jälkeen piippaus - moottorivalo deploution system fault ja moottori sammuua
Tätä kierrosta jatkuu n. 15 mi kunnes lämpötilaviisari on kohonnut n. Neljänneksen.
Siinä vaiheessa kun sisälämppäri suostuu käynnistymään alkaa kaikki toimia normaalisti.
Myös webasto suostuu käynnistymään vasta tässä kohtaa.

Homma toimii näin n. 10 plusasteen alapuolella. Jos auto on lämpöisessä, niin lähtee suorilta käyntiin. Lämpötila-anturi ilmeisesti? Montako niitä on ja ovatko kalliita?



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 13.12.2015 19:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Vikakoodi kertoi että Termari on aina auki.
Hyvä noinpäin. Ehkä testaan sen vaihtoa (22e) ensin ja voisi tuon imuilman lämpötilasysteeminkin vaihtaa samalla (11e) toi lämpötila mitataan vissiin tavallisella tc:llä. Onko sen tyypistä sattumalta tietoa?



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 13.12.2015 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Olikos se juuri tuo moottori, joihin on merkkiliikkeidenkin toimesta vaihdettu sähköinen termostaatti mekaaniseen?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 13.12.2015 19:56 
Lisälämmittimen toiminta ja kylmäkäynnistysongelma tuskin liittyvät toisiinsa. Jospa hörppisi ilmaa jostain?


   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 13.12.2015 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Natero kirjoitti:
Lisälämmittimen toiminta ja kylmäkäynnistysongelma tuskin liittyvät toisiinsa. Jospa hörppisi ilmaa jostain?



Jotenkin mystisesti ne väylän kautta kavveeravat.webasto ei suostu käynnistymään ennen kuin kone on lämmennyt niin että puhallin yms. käynnistyvät. Ongelma poistuu kun auto on lämpimässä tallissa tai kun paketti on saatu lämpimäksi. Eli siis auto pelaa kuin citikka huhtikuusta syyskuuhun, talven tulo tuottaa tämän mystisen ongelman.

Huollossa ehdottivat ensimmäiseksi ecun vaihtoa.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 14.12.2015 11:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
Mainitaan vielä että *black out* kuuluu käynnistyskuvioihin oleellisesti. Eli piippauksen jälkeen menee n. 10 sek jonka jälkeen virrat häipyvät hetkellisesti mittaristosta ja panelista. Tämän älkeen n. 5-10 sek kuluttua polttoainesyöttö katkeaa hetkeksi (en ole tätä testerillä vahvistanut, mutta vahva oletus että näin)

Mutta nyt siis ykkös oletus että termaripiirin ohjausyritys menee silmälleen -> hommataan uusi.

Hintaerot ovat melkoiset. Halvin gates ym. 33 eur ja Valeo /hella jne toista sataa. Onko merkittäviä laatueroja/mitkä kannattaa kiertää?



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi 136 kylmäkäynnistys
ViestiLähetetty: 15.12.2015 06:17 

Viestit: 68
Teuski kirjoitti:
Olikos se juuri tuo moottori, joihin on merkkiliikkeidenkin toimesta vaihdettu sähköinen termostaatti mekaaniseen?

Se oli Hdi 110 1,6


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: