olli__o kirjoitti:
Mulla kesti ensin hetki tajuta, että tarkoitit inkkarilla induktiivista anturia, mietin ensin vaan että mahtaakohan olla kaikki inkkarit kanootissa

Mutta voishan tuota kutsua vaikka äänipääksi, kun Jenkit puhuvat ABS tone ring.
Pahoitteluni ammattislangista, on tarttunut teollisuudesta
olli__o kirjoitti:
Hall'eissa on kai aina elektroniikka samassa, eikös se mahda olla yleensä yksi ja sama IC-piiri, eli se vaatii jännitesyötön anturiin päin 5 V tai 12 V. No eipä olekaan tullut kokeiltua resistanssia mitata niistä. Oliko ihan sama arvo molempiin suuntiin mitattaessa? Ilmeisesti arvosta ei voi ainakaan päätellä muuta kuin että johdot/IC ei ole täysin oikosulussa?
Itse olen enimmäkseen mittailllut kaksipuolisella syötöllä olevia hall-virta-antureita. Ne ovat mokomat tykänneet hajota siten, etteivät mene täysin oikoseen, mutta alkavat kuitenkin kyykyttää apujännitelähdettä. Ehjän arvoihin vertaamalla on ollut helpointa löytää hajallinen. Tyypilliset viat lienevät valmistaja-/rakennekohtaisia, koska on jo kyse ns. monimutkaisesta rakenteesta. Mutta nyt eksyttiin aiheesta.
Ehkä tuo ehdottamasi vertailuidea on paras tapa arpoa sopivuutta. Skoopistahan voi mukavasti laittaa A-kanavan toiseen pyörään ja B-kanavan toiseen. Ehkä skoopin kaveriksi vielä joku järkevä mittausvastus kuormittamaan, niin päästään lähemmäs todellista tilannetta? Jos onnistuu saamaan vielä molempiin pyöriin saman pyörimisnopeuden, niin sittenhän on mukava sovitella kanavia ruudulla päällekkäin...