|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 05.01.2016 22:29 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Siinäpä se otsikossa lyhykäisyydessään. Kumpi tilaukseen ja miksi? Hintaeroa ei juuri ole.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 05.01.2016 23:19 |
Viestit: 1319 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kaseihin olen ollut tyytyväinen. Loistopito jäällä, suht hiljainen ja parempi asfaltilla kuin kokemukset vanhemmista noksuista. Seiskasta ei kokemusta. Sisäänajoperiodi oli tosin pitkän tuntuinen. Ensivaikutelma oli lievä pettymys ja jesti varmaan 500-1000 km että pito alkoi löytymään ja melukin hiljeni kilometrien myötä. Liittyy varmaan jotenkin niiden lamellien aukenemiseen? Vähän löysempi ajettavuudeltaan kuin contit, mutta ihan ok. Koko 205/65R15 ja XM:ssä.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 00:06 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Kasi on hiljainen. Seiska kuten muutkin.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 01:49 |
Viestit: 1878
|
225/45 R 17 –koossa 8 on huomattavasti parempi pidoltaan, ajettavuudessa en muista huomanneeni suurta eroa. Ostaisin 8:n.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 09:32 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ei seiskassakaan mitään vikaa ole. Alkuaikojen ääntelytkin, Xantiassa, vaimentuneet paljon 3-4 vuoden aikana, kun pintaa vielä n. 5-6mm. Kulkee myös kevyesti. Nastat tallessa. Stilossamme on vielä 5:t, pitävät Stilossa hyvin ääntäkin ollakseen jo vähän vanhat. Kumi silti kimmoisaa. Muutama nasta häipynyt niiden kulumisen takia, alumiininastarunko.....Stilo nyt on muutenkin hyvin rengasmeluherkkä.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 10:55 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Ja jos hintaeroa ei ole, niin miksi edes ajatella sitä vanhempaa ja huonompaa seiskaa?
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 18:07 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
zX-files kirjoitti: Ja jos hintaeroa ei ole, niin miksi edes ajatella sitä vanhempaa ja huonompaa seiskaa? Koska 8:sta oli goolettamalla mainintoja nastojen irtoamisesta tai kovametallikärkien irtoiluista. Myöskin melusta oli useampi huomautus. Senpä vuoksi turvauduin Patonkiraatiin 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 19:23 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
En ostaisi kumpiakaan. 8.ssa ollut runkovikoja ja käytännössä ne pitää jäällä ensimmäisen kaksi talvea sitten muuttuvat luistimiksi,Tietysti niillä ajelee etelän sulatuilla teillä mutta täällä pohjoisen Pääkallo keleillä olen siirtänyt ne pois ostoslistalta ja turvautunut Misukoihin.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 19:48 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Misukan X-icet alla ja näistä nimenomaan haluan eroon. Hyvä jarrutus ja kiihdytyspito, mutta misukan nastarengasperinteitä noudattaen hyvin arvaamattomat sivuttaisluistoliikkeet.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 21:36 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Puolentoista talven kokemus seiskoista Xm:n alla, kokoa 195/65-15. Ensijärkytys oli äänien kanssa, mutta äkkiä joko tasoittui äänimaailma tai sitten korva kalibroitui uudelleen... Pitoa on kyllä ihan kivasti löytynyt, siitä ei valittamista. Johdonmukaisesti ovat toimineet... Ja ovat kyllä huomattavasti hiljasemmat kuin Tinskun alla olevat NR06 -nastalliset... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.01.2016 21:38 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
JUKE kirjoitti: Tietysti niillä ajelee etelän sulatuilla teillä mutta täällä pohjoisen Pääkallo keleillä olen siirtänyt ne pois ostoslistalta ja turvautunut Misukoihin. Mä kun olen luullut, että pohjoisessa on hyvät, lumiset talvikelit joissa kitkoillakin voi olla käyttöä ja ne pääkallokelit on täällä etelässä... 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 07.01.2016 00:05 |
Viestit: 2616 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Akaile kirjoitti: Misukan X-icet alla ja näistä nimenomaan haluan eroon. Hyvä jarrutus ja kiihdytyspito, mutta misukan nastarengasperinteitä noudattaen hyvin arvaamattomat sivuttaisluistoliikkeet. Mulla olleista misukoista katosi ekana pitkittäispito, mutta mutkissa vielä meni kuiin uutena. 175/65-14 oli kokona, kaks perättäistä sarjaa mutta viimesinkin meni vaihtoon pari vuotta sitten. Eli aiempaa sarjaa kuin nykyiset. Neljäntenä talvena huomasin moisen ominaisuuden. Sittemmin Beksin alla Good Yearin olikohan ne Excellent Gripit, liian löysärunkoiset vaikkakin pito hyvä. Nyt on Xantian alla Bridgestonen Spike01 (tms), meteli uutena oli hirveä, tuhannen kilsan jälkeen siedettävä mutta pito ei oikein vakuuta. Nokioista en tiedä muuta kuin että metelin ja rungon löysyyden takia en niitä huoli. Enkä enää Bridgeäkään, ainakaan tuota sarjaa.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 07.01.2016 12:41 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kasit tilattu. Täytynee päivitellä, jos päiviteltävää ilmenee.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 07.01.2016 16:07 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Mä kun olen luullut, että pohjoisessa on hyvät, lumiset talvikelit joissa kitkoillakin voi olla käyttöä ja ne pääkallokelit on täällä etelässä...
Eipä luulo ole tiedon väärti. Tänäkään syksynä ja alkutalvena ei olisi haluttanut lähteä luistelemaan kitkoillakin peilikirkaalle jäälle jonka päällä vielä vesi. Mitä olen ajellut siellä etelässä ja olen ajellut siellä aika paljon niin heitihän siellä survotaan sulamäski tielle jotta raiteita ainakin olisi sulat.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 08.01.2016 07:36 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
JUKE kirjoitti: Eipä luulo ole tiedon väärti. Tänäkään syksynä ja alkutalvena ei olisi haluttanut lähteä luistelemaan kitkoillakin peilikirkaalle jäälle jonka päällä vielä vesi. Mitä olen ajellut siellä etelässä ja olen ajellut siellä aika paljon niin heitihän siellä survotaan sulamäski tielle jotta raiteita ainakin olisi sulat. Jos sitä suolaa kylvetäänkin, niin täällä meilläpäin kaupunkiin ja valtateille. Niitä pyrinkin välttelemään 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 09.01.2016 21:49 |
Viestit: 182
|
Pääsääntöisesti ollut Hakkiksia, ja pelkästään positiivista jäänyt mieleen. 8 alla toista talvea, ja ei moitittavaaa. Kaikki nastatkin yhä tallella.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 09.01.2016 21:58 |
Viestit: 7787 Paikkakunta: Eurajoki
|
Hakkapeliitoissa tosiaan pysyy nastat paikallaan. Työkaveri vaihtoi just 3 talvea erittäin kevyessä ajossa olleet continentalit pois, varmaan yli puolet nastoista kadonnut...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 10.01.2016 21:50 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Teuski kirjoitti: Työkaveri vaihtoi just 3 talvea erittäin kevyessä ajossa olleet continentalit pois, varmaan yli puolet nastoista kadonnut... Kolmas talvi menossa samoilla Conteilla, eivätkä nastat ota irrotakseen. Erona tosin se, että ei ole kevyttä ajoa, vaan tulee mentyä kylki edellä useinkin  Työkaverisi olisi kannattanut varmaan nastojen irtoilun alettua ottaa yhteyttä rengaskauppiaaseen, eihän tuo normaalia ole.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 11.01.2016 09:51 |
Viestit: 1878
|
laakeri kirjoitti: ... että ei ole kevyttä ajoa, vaan tulee mentyä kylki edellä useinkin
...tuosta lienee kaikkien helppo päätellä Contien soveltuvuus talvirenkaaksi. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 12.01.2016 21:56 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
kaseva kirjoitti: laakeri kirjoitti: ... että ei ole kevyttä ajoa, vaan tulee mentyä kylki edellä useinkin
...tuosta lienee kaikkien helppo päätellä Contien soveltuvuus talvirenkaaksi.  Aivan loistavat, mutta kun vielä malttaisi kuljettaja lähteä risteyksistä talvella rauhallisemmin kuin kesällä 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 06.02.2016 15:25 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Ekat testikilometrit heitetty kaseilla. Ohjaustuntuma on huojuvampi kuin aikaisempi, mutta sen selittänee pehmeä kumi. Aiempia äänekkäämmät, mutta tästä olikin netissä mainintoja, että hiljentyvät 1000km jälkeen. Ei sen kummempia liukkaita osuuksia kauppareissulla, joten siitä puolesta sitten myöhemmin.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 07.02.2016 10:47 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Xantiassa seiskat neljättä talvea. Nastat tallessa, renkaissa. Ajettavuus ok, tosin sitä on vaikea arvostella, koska ei ole jääradoille päästy, koko sitikka-kautenani. Pitää siksi vaan ajella varmanpäälle, eikä tässä olla enää kovin nuorikaan.. Alkuaikojen melu vähentynyt, kun pintaa jäljellä n.5mm. Vierivät myös kevyesti, mikäli sitä nyt voi havannoida, mutta ei yhtään raskaammin, kuin kesärenkailla, Nokian greeneillä. Eikä nekään hiljaiset ole.
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 07.02.2016 14:40 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
Entäpä Hankook W-419 i-pike rs2....hyvä ja hiljainen
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8 Lähetetty: 07.02.2016 20:21 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Hujane kirjoitti: Entäpä Hankook W-419 i-pike rs2....hyvä ja hiljainen Pikatsun alla olen noihin ollut melko tyytyväinen myös.
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
|
|