Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 05.01.2016 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Siinäpä se otsikossa lyhykäisyydessään. Kumpi tilaukseen ja miksi? Hintaeroa ei juuri ole.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 05.01.2016 23:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1319
Paikkakunta: Järvenpää
Kaseihin olen ollut tyytyväinen. Loistopito jäällä, suht hiljainen ja parempi asfaltilla kuin kokemukset vanhemmista noksuista. Seiskasta ei kokemusta.
Sisäänajoperiodi oli tosin pitkän tuntuinen. Ensivaikutelma oli lievä pettymys ja jesti varmaan 500-1000 km että pito alkoi löytymään ja melukin hiljeni kilometrien myötä. Liittyy varmaan jotenkin niiden lamellien aukenemiseen?
Vähän löysempi ajettavuudeltaan kuin contit, mutta ihan ok. Koko 205/65R15 ja XM:ssä.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 00:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kasi on hiljainen. Seiska kuten muutkin.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 01:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
225/45 R 17 –koossa 8 on huomattavasti parempi pidoltaan, ajettavuudessa en muista huomanneeni suurta eroa. Ostaisin 8:n.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 09:32 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ei seiskassakaan mitään vikaa ole. Alkuaikojen ääntelytkin, Xantiassa, vaimentuneet paljon 3-4 vuoden aikana, kun pintaa vielä n. 5-6mm. Kulkee myös kevyesti. Nastat tallessa. Stilossamme on vielä 5:t, pitävät Stilossa hyvin ääntäkin ollakseen jo vähän vanhat. Kumi silti kimmoisaa. Muutama nasta häipynyt niiden kulumisen takia, alumiininastarunko.....Stilo nyt on muutenkin hyvin rengasmeluherkkä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 10:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ja jos hintaeroa ei ole, niin miksi edes ajatella sitä vanhempaa ja huonompaa seiskaa?



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 18:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
zX-files kirjoitti:
Ja jos hintaeroa ei ole, niin miksi edes ajatella sitä vanhempaa ja huonompaa seiskaa?


Koska 8:sta oli goolettamalla mainintoja nastojen irtoamisesta tai kovametallikärkien irtoiluista. Myöskin melusta oli useampi huomautus. Senpä vuoksi turvauduin Patonkiraatiin :)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Melusta huomautus? Joopa joo, taisi olla Suoli24 :lol: Hiljaisimmat nastarenkaat nuo on, jopa testienkin perusteella. Seiska se suihkukone on :D



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 19:23 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
En ostaisi kumpiakaan. 8.ssa ollut runkovikoja ja käytännössä ne pitää jäällä ensimmäisen kaksi talvea sitten muuttuvat luistimiksi,Tietysti niillä ajelee etelän sulatuilla teillä mutta täällä pohjoisen Pääkallo keleillä olen siirtänyt ne pois ostoslistalta ja turvautunut Misukoihin.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 19:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Misukan X-icet alla ja näistä nimenomaan haluan eroon. Hyvä jarrutus ja kiihdytyspito, mutta misukan nastarengasperinteitä noudattaen hyvin arvaamattomat sivuttaisluistoliikkeet.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 21:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3151
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Puolentoista talven kokemus seiskoista Xm:n alla, kokoa 195/65-15. Ensijärkytys oli äänien kanssa, mutta äkkiä joko tasoittui äänimaailma tai sitten korva kalibroitui uudelleen... Pitoa on kyllä ihan kivasti löytynyt, siitä ei valittamista. Johdonmukaisesti ovat toimineet...

Ja ovat kyllä huomattavasti hiljasemmat kuin Tinskun alla olevat NR06 -nastalliset... :lol:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.01.2016 21:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
JUKE kirjoitti:
Tietysti niillä ajelee etelän sulatuilla teillä mutta täällä pohjoisen Pääkallo keleillä olen siirtänyt ne pois ostoslistalta ja turvautunut Misukoihin.

Mä kun olen luullut, että pohjoisessa on hyvät, lumiset talvikelit joissa kitkoillakin voi olla käyttöä ja ne pääkallokelit on täällä etelässä... :roll:



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 07.01.2016 00:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2616
Paikkakunta: Päijät-Häme
Akaile kirjoitti:
Misukan X-icet alla ja näistä nimenomaan haluan eroon. Hyvä jarrutus ja kiihdytyspito, mutta misukan nastarengasperinteitä noudattaen hyvin arvaamattomat sivuttaisluistoliikkeet.


Mulla olleista misukoista katosi ekana pitkittäispito, mutta mutkissa vielä meni kuiin uutena. 175/65-14 oli kokona, kaks perättäistä sarjaa mutta viimesinkin meni vaihtoon pari vuotta sitten. Eli aiempaa sarjaa kuin nykyiset. Neljäntenä talvena huomasin moisen ominaisuuden. Sittemmin Beksin alla Good Yearin olikohan ne Excellent Gripit, liian löysärunkoiset vaikkakin pito hyvä. Nyt on Xantian alla Bridgestonen Spike01 (tms), meteli uutena oli hirveä, tuhannen kilsan jälkeen siedettävä mutta pito ei oikein vakuuta.

Nokioista en tiedä muuta kuin että metelin ja rungon löysyyden takia en niitä huoli. Enkä enää Bridgeäkään, ainakaan tuota sarjaa.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 07.01.2016 12:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Kasit tilattu. Täytynee päivitellä, jos päiviteltävää ilmenee.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 07.01.2016 16:07 

Viestit: 266
Paikkakunta: Suomussalmi
Mä kun olen luullut, että pohjoisessa on hyvät, lumiset talvikelit joissa kitkoillakin voi olla käyttöä ja ne pääkallokelit on täällä etelässä... 

Eipä luulo ole tiedon väärti. Tänäkään syksynä ja alkutalvena ei olisi haluttanut lähteä luistelemaan kitkoillakin peilikirkaalle jäälle jonka päällä vielä vesi. Mitä olen ajellut siellä etelässä ja olen ajellut siellä aika paljon niin heitihän siellä survotaan sulamäski tielle jotta raiteita ainakin olisi sulat.



2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 08.01.2016 07:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
JUKE kirjoitti:
Eipä luulo ole tiedon väärti. Tänäkään syksynä ja alkutalvena ei olisi haluttanut lähteä luistelemaan kitkoillakin peilikirkaalle jäälle jonka päällä vielä vesi. Mitä olen ajellut siellä etelässä ja olen ajellut siellä aika paljon niin heitihän siellä survotaan sulamäski tielle jotta raiteita ainakin olisi sulat.

Jos sitä suolaa kylvetäänkin, niin täällä meilläpäin kaupunkiin ja valtateille. Niitä pyrinkin välttelemään :)



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 09.01.2016 21:49 

Viestit: 182
Pääsääntöisesti ollut Hakkiksia, ja pelkästään positiivista jäänyt mieleen. 8 alla toista talvea, ja ei moitittavaaa. Kaikki nastatkin yhä tallella.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 09.01.2016 21:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7787
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Hakkapeliitoissa tosiaan pysyy nastat paikallaan. Työkaveri vaihtoi just 3 talvea erittäin kevyessä ajossa olleet continentalit pois, varmaan yli puolet nastoista kadonnut...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 10.01.2016 21:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Teuski kirjoitti:
Työkaveri vaihtoi just 3 talvea erittäin kevyessä ajossa olleet continentalit pois, varmaan yli puolet nastoista kadonnut...
Kolmas talvi menossa samoilla Conteilla, eivätkä nastat ota irrotakseen. Erona tosin se, että ei ole kevyttä ajoa, vaan tulee mentyä kylki edellä useinkin :oops: :mrgreen:

Työkaverisi olisi kannattanut varmaan nastojen irtoilun alettua ottaa yhteyttä rengaskauppiaaseen, eihän tuo normaalia ole.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 11.01.2016 09:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
laakeri kirjoitti:
... että ei ole kevyttä ajoa, vaan tulee mentyä kylki edellä useinkin


...tuosta lienee kaikkien helppo päätellä Contien soveltuvuus talvirenkaaksi. :lol:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 12.01.2016 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kaseva kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
... että ei ole kevyttä ajoa, vaan tulee mentyä kylki edellä useinkin
...tuosta lienee kaikkien helppo päätellä Contien soveltuvuus talvirenkaaksi. :lol:
Aivan loistavat, mutta kun vielä malttaisi kuljettaja lähteä risteyksistä talvella rauhallisemmin kuin kesällä :oops:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 06.02.2016 15:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Ekat testikilometrit heitetty kaseilla. Ohjaustuntuma on huojuvampi kuin aikaisempi, mutta sen selittänee pehmeä kumi. Aiempia äänekkäämmät, mutta tästä olikin netissä mainintoja, että hiljentyvät 1000km jälkeen. Ei sen kummempia liukkaita osuuksia kauppareissulla, joten siitä puolesta sitten myöhemmin.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 07.02.2016 10:47 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xantiassa seiskat neljättä talvea. Nastat tallessa, renkaissa. Ajettavuus ok, tosin sitä on vaikea arvostella, koska ei ole jääradoille päästy, koko sitikka-kautenani. Pitää siksi vaan ajella varmanpäälle, eikä tässä olla enää kovin nuorikaan.. Alkuaikojen melu vähentynyt, kun pintaa jäljellä n.5mm. Vierivät myös kevyesti, mikäli sitä nyt voi havannoida, mutta ei yhtään raskaammin, kuin kesärenkailla, Nokian greeneillä. Eikä nekään hiljaiset ole.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 07.02.2016 14:40 

Viestit: 424
Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
Entäpä Hankook W-419 i-pike rs2....hyvä ja hiljainen


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hakkapeliitta 7 vai 8
ViestiLähetetty: 07.02.2016 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Hujane kirjoitti:
Entäpä Hankook W-419 i-pike rs2....hyvä ja hiljainen



Pikatsun alla olen noihin ollut melko tyytyväinen myös.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 25 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: