sepkar kirjoitti:
:ugeek: pakkanen tekee tuhojaan.ajan itse nestejousi citikalla, mutta jossakin elämänvaihteessa oli minun huolenani muutama wv ja volvo. Jos autossi on nestetoiminen kytkin! Nesteen tehtävänä on kerätä kosteus järjestelmästä ja vesi painuu järjestelmän alimpaan paikkaan-eli kytkimen sylinteriin. Nesteen vaihdossa päästetään nestettä jarrusylintereistä, mutta ei huolto-ohjeen mukaan kytkinsylinteristä, vesi rikkoo tiivisteet kytkinsylinteristä. Tämä koskee vanhempia paljon ajettuja autoja.....kokemusta on korjauksista ja sen huolto toimenpiteen voi tehdä kytkinremontin aikaan tai esim 2 vuoden välein,mutta kuka tekee..lattiaan painunut kytkinpoljin pakkasella kasvattaa oikeita mustia rintakarvoja
Itsekin ajelen kesällä kauniilla ilmoilla nestejousi citikalla (D- Super -71). Oman iän puolesta siitä alkaa tulla luopumisen aika.
Picasso on kuitenkin niin nuori ja huotokirjan mukaan hyvin huollettu sekä jarrunesteet vaihdettu, joten en osaa
vielä olla huolestunut kytkinsylinteristä.