Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 24 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 10:53 

Viestit: 14
Salut!

Kävipäs näin kun kutosen käynnityspulmien takia plus määräaikaishuoltoon johon sisältyi katsastuspalvelu (akku sökö). Läpihän se meni puhtain paperein mitä nyt vaihtoivat takapöyrän kallistuksevakaajan. Hieno homma, mutta, katsastuksen jälkeen heitti kaikki nesteet pihalle. Vuoto alkoi välittömsti katsastuksen jälkeen. Syynä tähän vuotoon oli katsatuksessa tehty "ryntäytys". Vuoto paikallitettiin termostaattikoteloon joka piti vaihtaa. Ei ole hajonnut vaikka tuli kokeiltua huippunopeutta, kulkee luvattua nopeutta.. 8-)

Pitäiskö katsastuspeikko/konttorilta vaati korvausta? Jos kannattaa kokeilla valitusta, miten se tapahtuu?

ps. ei ole eka kerta kohelletaan.Nappistartti rättäriä ei saannut tietty avaimella käyntiin, merkasi viallisen virtalukon. Yks melkein hajotti lootan/kytkimen etc..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
Näitä c6 termarikoteloita on kuulemma paukkunut katsastuksessa. Itsellä ei ehtinyt näin tapahtua vaan kotelo tuli vaihdettua etukäteen. Nähdäkseni kyse on materiaaliviasta ja en alkaisi vaatimaan katsastajalta korvauksia. Onko sulla siis 2,7HDi?



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 11:22 

Viestit: 5124
Dieselin pitäisi olla rajoitettu, eli syöttö katkeaa ennen kuin menee ylikierroksille (ja katsurin pitäisi tarkistaa että rajoitin toimii ekoilla "puhdistus" ryntäytyksillä)

Eli kunnossa olevan koneen kuuluisi kestää testi, jos jäähdytysjärjestelmä poksahtaa tai jakohihna katkeaa, se ei ole kunnossa, vaikka omassa hurjassakin ajossa toimisi. Ajan haurastuttamille muoviosille on myös vaikea sanoa koska se pettää ja miksi.

Joitain automaattilaatikoita aikoinaan hajosi (BMW?), niihin tuli oma ohje miten vaihteita kuuluu käyttää ennen testiä (siinäkin toki oli syy liiallinen vuoto kierroksilla tietyssä tilassa jostain vaihteiston hydraulitiivisteestä, jolloin joku kytkin kytkeytyi vaikkei olisi pitänyt)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 12:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1180
Itse en koskaan vie autoa katsastukseen ryntäytettäväksi.
Aina on savumittauksesta lappu mukana. Huollossa se tulee tehtyä armeliaammin ja saa varmasti hyväksytyn tuloksen.

Hieman ihmetyttää, kun mulla on Scudo, jossa kierrokset on rajoitettu 2500 rpm, kun auto on paikallaan. Siinä kelpaa mittaus noillakin kierroksilla. Miksi siis muitakaan pitää huudattaa.



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 12:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Moniin ongelmiin ratkaisu on, kun menee kartturin paikalle istumaan ja käyttäytyy ihan asiallisesti. Ei tyrkytä liikaa apujaan, mutta jos on joku katkaisija tms. on selvästi kateissa niin varovasti opastaa. Esimerkiksi käsijarrun testistä eturenkaisiin saa huomauttaa lähes poikkeuksetta. Kinastelu katsastusprosessin päätyttyä on hankalempaa kuin prosessin ollessa käynnissä.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 12:56 

Viestit: 14
..jep 2,7..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 14:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 624
Paikkakunta: espoo
c6 2,7 omituisuuksiinhan kuuluu myös ettei ole vaivauduttu suunnittelemaan merkkivaloa ylikuumenemiselle ;) lennokkimuovinen termarikotelo tähän yhdistettynä tekee toki ajamisesta jännempää...kai huomasit nesteiden katoamisen ajoissa?



GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 18:31 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Ei se termarikotelo sen katsastuksen takia hajonnut, ne nyt vain hajoaa kaikista 2.7 koneista itsellänikin hajosi viime kesänä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 18:51 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Olen kyllä smaa mieltä plagu, jos auto leviää sen takia että sitä ryntäytetään katsastuksessa, niin ei ole kaikki kunnossa siinä vehkeessä. Parempi että hajoaa siihen konttorille kuin muualle. Asiasta on väännetty peistä siitä lähtien kun tämä nykymuotoinen systeemi otettiin käyttöön.

Vika on milloin öljyn puutteessa ym ym, auton tulee kyllä kestää tuo hetkellinen kuormitus, ja jos ei rajoittimet toimi niin ei ole katsastajan vika. Naapurimaissammekin käytetään vastaavaa testimenetelmää eikä niissäkään koneet paukahtele ilman selkeää syytä.

Se että onko kyseinen metodi järkevä tapa testata päästöjä onkin jo toinen juttu, kuten kaikki muukin mikä liittyy obd mittaustuloksiin. Hetkellinen vikatila joskus ym ym mitä noilla on tekemistä auton turvallisuuden kanssa ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 21:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Ton takia "ryntäytän" omat romuni ennen katsuria korjaamolla jossa ronkitaan polttoainelaitteita käsittely on asianmukaista.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 30.01.2016 21:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 165
Paikkakunta: Otalampi, Vihti
Itsellä myös hajosi termarinkotelo eka ryntäytyksellä, tyytyväinen piti olla että sattui korjaamolla ja itse olin polkemassa/mittaamassa. Mutta ottihan se päähän, toi tapahtui muistaakseni sunnuntaina ja maanantaina oli viimeinen päivä katsastaa. Onneksi uusi kotelo löyty maanantaina vehon varastolta jonka kerkesin vielä asentaa ja käymään konttorilla, autossa oli mittarissa muistaakseni 198300km kyseisellä hetkellä.



Tesla Model 3, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 14:19 

Viestit: 146
Onko termarikotelon rakenne muuttunut alkuperäisestä vai onko uuskin samanlainen? Ilmeisesti pitää tehdä tuo vaihto myös ennakoivasti niin osaisi tilata vahvemman. Saako tuota muualta kuin marmorilta, Citroen Accessories kenties?



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 14:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 165
Paikkakunta: Otalampi, Vihti
Samanlainen oli minkä myivät vehosta.



Tesla Model 3, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 14:39 

Viestit: 146
CA:lla näytti olevan hinta 77,17€ jos olin tulkitsevani oikein että osa on 1336Y3. Paljonko osa olisi marmorilla?



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 14:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
^142e.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 18:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Jalmari sun osanummero antaa vaan termarin.



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 19:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Mä katsoin vaan tolla numerolla vehon sapista.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 20:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 165
Paikkakunta: Otalampi, Vihti
Toi osa numero sisältää myös termostaatin sen kotelon lisäksi ja hinta tosissaan 142€


Liitteet:
termari+kotelo2.JPG
termari+kotelo2.JPG [ 13.45 KiB | Katsottu 12411 kertaa ]
termari+kotelo.JPG
termari+kotelo.JPG [ 19.38 KiB | Katsottu 12414 kertaa ]

Tesla Model 3, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 21:03 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Ebay alle 80€


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 21:17 

Viestit: 146
Tilasin ebaystä, 65€ ja rahti 10€.



GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 31.01.2016 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 738
Tolla nummerolla kattelin yhestä väkäsvaraosakaupasta saksassa tuli vaan termari. Toisessa siinä tuli kotelo kaa 70€



Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 02.02.2016 21:40 

Viestit: 19
Kyllä mittaristossa syttyy riittävästi valoja kuumenemisen johdosta kun termarikotelo poksahtaa ajossa, ainakin kesähelteellä. Kokemusta on!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 02.02.2016 23:02 

Viestit: 79
Jos mittaristo ei ole poksahtanut pimeäksi :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: c6 rikottu katsastuksessa
ViestiLähetetty: 03.02.2016 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 137
Aakku kirjoitti:
Hieman ihmetyttää, kun mulla on Scudo, jossa kierrokset on rajoitettu 2500 rpm, kun auto on paikallaan. Siinä kelpaa mittaus noillakin kierroksilla. Miksi siis muitakaan pitää huudattaa.


Mittausperiaate

Dieselkäyttöisten autojen pakokaasupäästöt tarkastetaan mittaamalla kuormattoman
moottorin savutus vapaassa kiihdytyksessä joutokäynniltä ruiskutuksen katkaisun
pyörimisnopeuteen asti vaihteen ollessa vapaalla ja kytkin kytkettynä (kytkinpoljin
vapautettuna).


http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf

Tuon takia.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 24 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: